Gå til innhold

PlayStation til barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er veldig usikker på dette. Barna ønsker seg PlayStation. Av økonomiske årsaker har vi ikke kunnet kjøpe de det. Nå får jeg en ekstra slant med penger og har råd til å handle det, men det er alltid andre ting jeg heller burde ha kjøpt, som de virkelig trenger. Slik har det vært i mange år og jeg føler på at de nå er inneforstått med at mamma og pappa kun kjøper praktiske ting som de virkelig trenger, for eksempel utstyr, klær og lignende. 

Skal jeg kjøpe det for å glede de, eller skal jeg bruke fornuften denne gangen også? Har noen råd til meg? De hadde blitt så glad og jeg har veldig lyst til å bare hoppe i det. 

Anonymkode: d6f4f...933

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde ungene ønsket seg i flere år. Her satte vi oss ned og sa dere får må ps4 den er årets julegave og bursdag gave og er på deling. 

Ungene var helt i ekstase. Og vi har og sett hvor mye glede de har hatt med den, både med å spille sammen som søsken og ved å spille med venner som bor langt unna.

Så er en mulighet å gjøre det på den måtten 

Anonymkode: 75a4f...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det de virkelig trenger? Kan det feks skaffes billigere/brukt? 

Kan dere selge ting og spare til ps5 som ett prosjekt? Kan barna betale litt? 

Her betalte barna 1000kr hver som de har spart opp over tid (bursdagspenger) og så betalte vi resten. Slik at den ble felles. 

Av og til, så tenker jeg at der er lurt at ufornuften seirer.  Er det så ille å Skeie ut en gang og glede barna litt ekstra? 

Bare husk at enkelte spill koster penger eller krever pluss abonnement som og koster en månedlig sum. 

Anonymkode: 931c2...a4c

Skrevet

Hva om du sparer pengene litt og kjøper PS til dem som felles julegave? De blir like glade til jul, du får gleden av å gi dem noe de har ønsket seg lenge og samtidig trenger du ikke både kjøpe PS nå og julegaver i desember i tillegg slik at du sånn sett sparer litt penger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei. Jeg er veldig usikker på dette. Barna ønsker seg PlayStation. Av økonomiske årsaker har vi ikke kunnet kjøpe de det. Nå får jeg en ekstra slant med penger og har råd til å handle det, men det er alltid andre ting jeg heller burde ha kjøpt, som de virkelig trenger. Slik har det vært i mange år og jeg føler på at de nå er inneforstått med at mamma og pappa kun kjøper praktiske ting som de virkelig trenger, for eksempel utstyr, klær og lignende. 

Skal jeg kjøpe det for å glede de, eller skal jeg bruke fornuften denne gangen også? Har noen råd til meg? De hadde blitt så glad og jeg har veldig lyst til å bare hoppe i det. 

Anonymkode: d6f4f...933

kjøp det etter sommeren i alle fall, så de ikke sitter inne hele sommer kun og spiller

Anonymkode: 97876...1c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk gjerne ut Finn, finner ofte rimelig pent brukte 

Anonymkode: b075b...04a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har noen råd til meg?

Den koster 220 kr per mnd på avbetaling hos feks komplett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt. Spesielt hvis kompisene spiller og de ikke kan bli med på det 

Anonymkode: 5211e...d60

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke allerede har switch eller annen form for konsoll så vil jeg si det kommer under kategorien nødvendig. Sosial isolasjon kommer ikke uten grunn. 

Anonymkode: a6982...5c5

Skrevet

Av og til er de beste gaver det som kommer helt uventet. Kjøp playstation til dem. Garantert noe de kommer til å huske med glede senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om du kjøper playstation så betyr det ikke at de bare kommer til å sitte inne å spille som enklere mener. Min 15 åring fikk seg playstation 5 til jul. Har også hatt playstation 4. Han spiller lite. Nå om sommeren er han mye ute å spiller fotball. Blir litt mer spilling om vinteren. Og det er sosialt. Under pandemien var det sånn kompisene holdt kontakten 

Skrevet (endret)

Kjøp PlayStation. 

Endret av BobbySocks
AnonymBruker
Skrevet

Om dere har mulighet, så kjøper dere PlayStation. Men må den være helt ny? Dere kan jo finne en på Finn, også sparer dere resten av summen til dere skal kjøpe noe barna virkelig trenger.  

Husk at mange spill også kan koste en del penger, men her kan dere også finne en del brukte spill. 

Anonymkode: a47f8...a35

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Selv om du kjøper playstation så betyr det ikke at de bare kommer til å sitte inne å spille som enklere mener. Min 15 åring fikk seg playstation 5 til jul. Har også hatt playstation 4. Han spiller lite. Nå om sommeren er han mye ute å spiller fotball. Blir litt mer spilling om vinteren. Og det er sosialt. Under pandemien var det sånn kompisene holdt kontakten 

Ser her og mye brukt vinter. Vår, sommer og høst lite brukt er så mye annet som foregår på vår,sommer og høst

Skrevet

Vi har satset på brukte spillkonsoller. Etterhvert endte de opp med xbox 360, ps3, ps4 og wii. Alt er gammelt men fungerer. Sjekk finn.no om det er noe ledig i nærheten av dere.

Så ville minsten ha ps5 for å kunne spille med kompiser. Han måtte spare selv: pante flasker, be om penger til jul/bursdag, takket nei til tur og fikk penger istedet (søsteren takket ja). Så kjøpte jeg da jeg så et godt tilbud. De var i den tid langt over 7000+ da det var få i omløp og prisen ble presset opp, men jeg fant en black friday tilbud som sparte noen tusenlapper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...