Gå til innhold

Jeg som er overdreven sjalu?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen jobber borte, og er på jobb nå.
For 2 mnd siden var han på intervju mtp en ny jobb der han møtte flere som var der for intervju til ny jobb. Alle de 6 var sammen i flere dager i forbindelse med intervjuet. I ettertid ble de venner i sosiale medier og flere damer la han til både her og der. Av de 6 var det 3 damer. 
Nå er mannen på jobb i sin gamle jobb. Tilfeldigvis bor denne ene damen i denne byen som han jobber i. Han invitere hun med på kaffi da han ville diskutere og snakke om jobben de søkte på… (de begge fikk jobb, men får ikke begynne før om 1 år ca) De havner heller ikke på samme arbeidssted i denne jobben så godt mulig vil de aldri se hverandre gjennom jobben.
Jeg kjenner ikke denne kvinnen i det hele tatt, men hun er yngre, singel og selvsagt irriterende pen. Jeg har ingen relasjon til vedkommende overhode, og han har aldri fortalt meg om henne. 
Så i dag fortalte han til meg at han hadde invitert henne med ut på en kaffi (etter at han hadde gjort det) for å diskutere jobb. Mente selv det var rent kollegialt (noe jeg reagerte på da de ikke har verken begynt i jobben eller kommer til å jobbe på samme sted) 

overreagerer jeg? 

Anonymkode: ccc58...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt rart ja. Jeg syns ikke du overreagerer.

Anonymkode: a72f7...a96

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er litt rart ja. Jeg syns ikke du overreagerer.

Anonymkode: a72f7...a96

Ja fikk ikke helt med at jeg ble sur og la på røret… Han mener det kun er kollegialt, og at det er greit siden han fortalte det til meg i ettertid.. 

men jeg ville aldri gjort dette mot han. Hater å bekymre han unødvendig når det ikke er noe. 
Jeg er flere hundre mil unna så umulig for meg å møte henne eller finne ut noe som helst. 
Jeg er også aldri eller sjelden sjalu. Han har jobbet borte i 20 år. Vi er bestevenner og har er godt ekteskap, men han har av og til en tendens å vere veldig overhyggelig med andre damer han i bunn og grunn ikke trenger å ha kontakt med. 

Anonymkode: ccc58...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auch. Den hadde jeg ikke latt gå nei. 

Anonymkode: d3ab4...87f

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvorvidt det er reelt kollegialt, men generelt er det ikke uvanlig å regne folket i større bedrift/nettverk som kolleger, selv om en ikke jobber sammen fysisk. 

Anonymkode: 34915...22d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert på det. Kjenner min mann og stoler på han.

Anonymkode: 72237...bcb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du har all grunn til å være skeptisk. Opplegget virker rart. Jeg kan ikke skjønne hensikten og interessen ved å ta den kaffen, med mindre han liker oppmerksomheten hennes. Og det har ingenting med kollegiale eller vennskap å gjøre da.

Han drog denne altfor langt.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner min mann og veldig trygg på han, er ikke sjalu i det heletatt. Så hadde ikke tenkt så mye over det

Anonymkode: af4d5...bda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler også på mannen min, men det kan godt være fordi han ikke finner på slike stunt som kan gi grobunn for uro eller sjalusi.

Jeg tipper det er en liten flørt der og de har nok god kjemi og en del ting felles, slik at de trives i hverandres selskap. Det betyr ikke at han faktisk er utro eller slike ting, men at det er en tiltrekning der kan man tenke seg til. 

Utrolig ekkelt for deg å sitte langt borte og kjenne på dette. 

Jeg hadde iallefall aldri utsatt mannen min for den situasjonen. 

Om jeg var ensom der jeg var, og eneste personen jeg kjente litt var han jeg møtte på jobbintervju så hadde jeg snakket med mannen min FØRST. Han finnes ikke sjalu og stoler helt blindt på meg 😅 og hadde aldri sagt nei 

Men det er slik tillit funker. Å ikke anta noe, ta seg til rette eller ta hverandre for gitt.

 

Anonymkode: 03081...f08

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg stoler også på mannen min, men det kan godt være fordi han ikke finner på slike stunt som kan gi grobunn for uro eller sjalusi.

Jeg tipper det er en liten flørt der og de har nok god kjemi og en del ting felles, slik at de trives i hverandres selskap. Det betyr ikke at han faktisk er utro eller slike ting, men at det er en tiltrekning der kan man tenke seg til. 

Utrolig ekkelt for deg å sitte langt borte og kjenne på dette. 

Jeg hadde iallefall aldri utsatt mannen min for den situasjonen. 

Om jeg var ensom der jeg var, og eneste personen jeg kjente litt var han jeg møtte på jobbintervju så hadde jeg snakket med mannen min FØRST. Han finnes ikke sjalu og stoler helt blindt på meg 😅 og hadde aldri sagt nei 

Men det er slik tillit funker. Å ikke anta noe, ta seg til rette eller ta hverandre for gitt.

 

Anonymkode: 03081...f08

Ja det som er problemet. Han tenker at det her går helt fint. Heller tilgivelse enn tillatelse. Tenker ikke at han hopper til sengs med hun… men snakker om felles interesser ++ 

Anonymkode: ccc58...abb

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min har mye kontakt med kvinner pga jobb. Hadde ikke reagert om han tok et kaffemøte for å prate jobb.

Men om han hadde fortsatt å holde tett kontakt når jobbpraten var unnagjort så hadde jeg reagert.

Nå er vi helt trygg på hverandre og vi er besatt av hverandre og ingen av oss ville gjort noe som den andre ville vært ukomfortabel med. Han vet mange menn oppsøker meg og at jeg er krystallklar på at jeg ikke er interessert og er i et seriøst forhold. Vi prater åpent om absolutt alt.

Anonymkode: 4de71...51b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en litt lik situasjon, men da at jeg var kvinna. En slags kollega, ikke samme fag men mye faglig overlapp og felles kjente. Vi fikk ettehvert mye kontakt men den tok brått slutt, jeg tror det er fordi kona ikke likte det. Jeg kunne gjerne møtt henne og barna, og var ikke interessert i mannen. Men kanskje hun sensa at han hadde interesse i meg, hva vet jeg. Men synes det er dumt hvis det kun er greit å ha jobbkontakter av likt kjønn. 

Anonymkode: 34915...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også stoler på min mann, men han ville aldri gjort noe sånt som dette, selv om vi aldri er til hinder for hverandre. 

 

Anonymkode: 8841c...2bf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Vanskelig å si hvorvidt det er reelt kollegialt, men generelt er det ikke uvanlig å regne folket i større bedrift/nettverk som kolleger, selv om en ikke jobber sammen fysisk. 

Anonymkode: 34915...22d

Uansett: det sender et viss signal til kvinnen, når han ber henne ut på kaffe. Tror du ikke hun da forstår at han en eller annen interesse for henne?

Anonymkode: bc38d...479

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også stoler på min mann, men han ville aldri gjort noe sånt som dette, selv om vi aldri er til hinder for hverandre. 

 

Anonymkode: 8841c...2bf

Jobben er ett år fram i tid, derfor hadde jeg reagert som TS. Min mann kan altså gå ut med arbeidskolleger av det andre kjønn, men akkurat dette hadde ikke min mann gjort. 

Hilsen samme AB. 

Anonymkode: 8841c...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville aldri ha invitert en mannlig ikke-kollega ut på kaffe slik det er snakk om her. Ihvertfall hvis det ikke var en virkelig god grunn til å ta en prat, og da hadde jeg nevnt det for mannen FØR jeg gjorde det. Når jeg ikke hadde gjort det selv, hadde jeg vært ukomfortabel hvis mannen min hadde gjort tilsvarende.

Mange utroskapshistorier starter uskyldig med hyggelig kontakt og prat. Jeg har sett det skje før, og er derfor skeptisk til slike opplegg. Jeg tror ikke det har skjedd noe galt mellom mannen din og denne damen her ennå, men jeg ville ikke ha ønsket at de holdt kontakt og fikk et tettere forhold i fremtiden.
 

Min regel i forhold: Spør først, ikke bare gi beskjed etterpå, og ta hensyn til hva sin partner er komfortabel med. 

Anonymkode: 619d7...6ac

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har rett til å legge føringer for hvem partneren kan omgås. Er man i et seriøst og dedikert forhold, så stoler man på hverandre. Punktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mannen jobber borte, og er på jobb nå.
For 2 mnd siden var han på intervju mtp en ny jobb der han møtte flere som var der for intervju til ny jobb. Alle de 6 var sammen i flere dager i forbindelse med intervjuet. I ettertid ble de venner i sosiale medier og flere damer la han til både her og der. Av de 6 var det 3 damer. 
Nå er mannen på jobb i sin gamle jobb. Tilfeldigvis bor denne ene damen i denne byen som han jobber i. Han invitere hun med på kaffi da han ville diskutere og snakke om jobben de søkte på… (de begge fikk jobb, men får ikke begynne før om 1 år ca) De havner heller ikke på samme arbeidssted i denne jobben så godt mulig vil de aldri se hverandre gjennom jobben.
Jeg kjenner ikke denne kvinnen i det hele tatt, men hun er yngre, singel og selvsagt irriterende pen. Jeg har ingen relasjon til vedkommende overhode, og han har aldri fortalt meg om henne. 
Så i dag fortalte han til meg at han hadde invitert henne med ut på en kaffi (etter at han hadde gjort det) for å diskutere jobb. Mente selv det var rent kollegialt (noe jeg reagerte på da de ikke har verken begynt i jobben eller kommer til å jobbe på samme sted) 

overreagerer jeg? 

Anonymkode: ccc58...abb

Klart han slår til om han har mulighet til et lite sidesprang......som de fleste menn ville gjort. Det du må la være å tenke på er om det skjer,eller har skjedd.....OM det skjer og du er uvitende så gjør det ikkeno tenker jeg. Min mann har helt sikkert hatt et eller annet sidesprang, men så lenge jeg er uvitende så er det greit.

Anonymkode: f174c...d51

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mannen jobber borte, og er på jobb nå.
For 2 mnd siden var han på intervju mtp en ny jobb der han møtte flere som var der for intervju til ny jobb. Alle de 6 var sammen i flere dager i forbindelse med intervjuet. I ettertid ble de venner i sosiale medier og flere damer la han til både her og der. Av de 6 var det 3 damer. 
Nå er mannen på jobb i sin gamle jobb. Tilfeldigvis bor denne ene damen i denne byen som han jobber i. Han invitere hun med på kaffi da han ville diskutere og snakke om jobben de søkte på… (de begge fikk jobb, men får ikke begynne før om 1 år ca) De havner heller ikke på samme arbeidssted i denne jobben så godt mulig vil de aldri se hverandre gjennom jobben.
Jeg kjenner ikke denne kvinnen i det hele tatt, men hun er yngre, singel og selvsagt irriterende pen. Jeg har ingen relasjon til vedkommende overhode, og han har aldri fortalt meg om henne. 
Så i dag fortalte han til meg at han hadde invitert henne med ut på en kaffi (etter at han hadde gjort det) for å diskutere jobb. Mente selv det var rent kollegialt (noe jeg reagerte på da de ikke har verken begynt i jobben eller kommer til å jobbe på samme sted) 

overreagerer jeg? 

Anonymkode: ccc58...abb

Dette er rart av han

Anonymkode: d0d43...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...