Gå til innhold

Priser for rørlegger i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Nå vil jeg dele min frustrasjon og gjerne høre fra noen som har nylig betalt for rørlegger. 

Rett før jul inviterte vi rørlegger for å fikse tilkobling av div på baderommet som var totaloppusset. Det var da alt , dvs dusjen, toalett vegghengt, badekar, servantskap,  2 stk høyskap... og han rørleggeren var kjempe flink og ble ferdig på én dag. Og vi betalte rundt 10 tusen. 

Nå har vi skaffet alt for å fikse gjestetoalett som har da bare servant, gulvstående toalett og et lite høyskap... vi har kjøpt ALT som trengs av rør for tilkobling og sånt. Alt skal stå samme plassene som før oppussing så ingen endringer i det hele tatt... Jeg kan ikke se for meg at den jobben kan ta mer enn én dag?? Sammenlignet med store baderommet?! Og de tilbudene jeg fikk på mittanbud for å fikse dette var 18 tusen, 20 tusen og 22,5 tusen. Jeg ble helt sjokkert. Er dette normale priser?? For den jobben. For 8 timers (maks!) jobb liksom. Skjønner ikke hva slags timepris de vil ha da. Er ikke det helt sinsykt?! Eller? Alle skriver at de har time pris enten 800 eller 1000, men totalt pris for oppdraget blir på 20-22 tusen... Føles nesten som skam?? 🙈🥴 Eller har jeg bare vært uheldig?

Han som jobbet for oss tidligere er dessverre ikke tilgjengelig pga en stor oppdrag og ferie etter det. Og det er dumt å vente så lenge tenkte jeg men nå er jeg helt sjokkert. 

Anonymkode: 3b40a...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inviterte faktisk…. Dere bestilte ikke en rørlegger altså? 

Anonymkode: 84e81...784

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Inviterte faktisk…. Dere bestilte ikke en rørlegger altså? 

Anonymkode: 84e81...784

Nei, vi gjorde ikke det. Har bare fått de tilbudene så langt. Jeg tenkte at kanskje flere bedrifter gir tilbud men det er bare de tre som vi fikk via mittanbud og nå er det helt stille på noen dager. Vurderer å legge oppdraget på nytt 😐🥲 men vet ikke om det skal hjelpe. Kanskje det er en normalt pris?? Men for meg høres helt merkelig ut... pga tidligere erfaring. 

Anonymkode: 3b40a...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-22 000 høres ganske normalt ut og 10 000 høres veldig ut som en svart jobb, har du fått all dokumentasjon? En annen ting er at når alt var kjøpt inn og rørlegger bare skulle montere det kan han legge på det han ville hatt i avanse dersom han hadde solgt produktene selv, og dette er ganske vanlig.

Anonymkode: 94357...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

18-22 000 høres ganske normalt ut og 10 000 høres veldig ut som en svart jobb, har du fått all dokumentasjon? En annen ting er at når alt var kjøpt inn og rørlegger bare skulle montere det kan han legge på det han ville hatt i avanse dersom han hadde solgt produktene selv, og dette er ganske vanlig.

Anonymkode: 94357...981

Nei, det var ikke svart jobb. Det var en autorisert rørlegger som vi fant gjennom mittanbud også og alt var betalt gjennom faktura. Timebasert.  

Så 22 tusen er normal pris for én arbeidsdag for én rørlegger? For det er ikke en gang plass til to stykk i et såpass lite rom som den wc-en 🙈 For å henge to møbler, gulvstående toalett og blandebatteri?? 🥴 Huffameg

Anonymkode: 3b40a...d61

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

18-22 000 høres ganske normalt ut og 10 000 høres veldig ut som en svart jobb, har du fått all dokumentasjon? En annen ting er at når alt var kjøpt inn og rørlegger bare skulle montere det kan han legge på det han ville hatt i avanse dersom han hadde solgt produktene selv, og dette er ganske vanlig.

Anonymkode: 94357...981

Det var da bare å henge og koble til ting på ferdige vegger/utstikkende rør. Den prisen inkluderte selvfølgelig IKKE alt det som er i gulvet/bak veggene. Men det er det samme nå. Bare tilkobling og henge to skap på veggene... 

Anonymkode: 3b40a...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Inviterte faktisk…. Dere bestilte ikke en rørlegger altså? 

Anonymkode: 84e81...784

Tror ikke TS er norsk, så du får se litt gjennom fingrene mtp ordvalg, skrivefeil osv :)

Anonymkode: 05922...b50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke TS er norsk, så du får se litt gjennom fingrene mtp ordvalg, skrivefeil osv :)

Anonymkode: 05922...b50

Nei, jeg er ikke norsk. Har bodd har i 5 år. Men det er vel ikke forbudt å stille spørsmål her om man ikke er norsk? 😅

Anonymkode: 3b40a...d61

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at dere hadde kjøpt alt av rør for tilkobling og sånt. Er det rørleggere som akseptere det da? I og med at de må garantere for arbeidet regner jeg med de vil bruke egne materialer for å gjøre jobben. 

Anonymkode: 8bb1b...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger tjener en del på påslag for materialer. Når de ikke har det, prises jobben høyere. Man er vel strengt tatt heldig om man får noen til å installere annet enn det rørlegger har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg er ikke norsk. Har bodd har i 5 år. Men det er vel ikke forbudt å stille spørsmål her om man ikke er norsk? 😅

Anonymkode: 3b40a...d61

Gratulerer med svært god skriftlig norsk etter kun 5 år i Norge! Du skriver bedre norsk enn mange nordmenn allerede. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg er ikke norsk. Har bodd har i 5 år. Men det er vel ikke forbudt å stille spørsmål her om man ikke er norsk? 😅

Anonymkode: 3b40a...d61

Må bare si velkommen til Norge, de syke prisenes hjemland. (Og ja, du skriver veldig bra norsk!)

Anonymkode: d2e1f...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da bare å henge og koble til ting på ferdige vegger/utstikkende rør. Den prisen inkluderte selvfølgelig IKKE alt det som er i gulvet/bak veggene. Men det er det samme nå. Bare tilkobling og henge to skap på veggene... 

Fordrer god skriftlig formuleringsevne i norsk. Etter 5 år i Norge er dette fenomenalt!

 

 

Nei, det var ikke svart jobb. Det var en autorisert rørlegger som vi fant gjennom mittanbud også og alt var betalt gjennom faktura. Timebasert.  

Så 22 tusen er normal pris for én arbeidsdag for én rørlegger? For det er ikke en gang plass til to stykk i et såpass lite rom som den wc-en 🙈 For å henge to møbler, gulvstående toalett og blandebatteri?? 🥴 Huffameg

Dette henger ikke på greip. Det skal mer enn gjennomsnittlig kompetanse i skriftlig norsk for å forstå reglene for aksenter, noe trådstarter gjør, for så å skrive "gebrokkent" norsk. 

Anonymkode: 70120...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forventet virkelig ikke at innlegget bør være uten grammatiske (og evt typer) feil for å få relevante svar. Men håper ikke jeg må be om unnskyldning av den grunnen? Aldri før har jeg opplevd at det er så fornærmede/viktig for noen. Selv i jobbsammenheng. Jobber heldigvis ikke som journalist men ingeniør. Kanskje det kan bli beroligende for de som synes det uakseptabelt at jeg gjør diverse skrivefeil i innlegget på kg 🥴

TS

Anonymkode: 3b40a...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, vi gjorde ikke det. Har bare fått de tilbudene så langt. Jeg tenkte at kanskje flere bedrifter gir tilbud men det er bare de tre som vi fikk via mittanbud og nå er det helt stille på noen dager. Vurderer å legge oppdraget på nytt 😐🥲 men vet ikke om det skal hjelpe. Kanskje det er en normalt pris?? Men for meg høres helt merkelig ut... pga tidligere erfaring. 

Anonymkode: 3b40a...d61

Drit Mitt anbud! Ta direkte kontakt med flere rørleggere, da får dere garantert mer seriøse aktører. Prisen for gjestetoalettet er jo helt hinsides. Og ønsker du virkelig å bruke den samme som gjorde første jobben, så vent til han er ledig, selv om det kan ta tid. Det kan faktisk være verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...