AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #1 Skrevet 21. juni 2024 I gamle dager hadde jeg inntrykk av at alle forlovet seg før de giftet seg, men i dag er det ikke så vanlig og at det er mye kjendiser og bridezillas som gjør det? De jfg kjenner som har giftet seg de siste 20 årene har ikke vært forlovet, så enten har begge to snakket om at de skal gifte seg, eller så har den ene fridd til den andre og spurt ;"Vil du gifte deg med meg?", men det har ikke vært noe forlovelsesring eller selskap Anonymkode: c2270...1ea
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #2 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): eller så har den ene fridd til den andre og spurt ;"Vil du gifte deg med meg?" Det er å forlove seg det. Anonymkode: 83819...599 5 1
Kira123 Skrevet 21. juni 2024 #3 Skrevet 21. juni 2024 Alle jeg kjenner som har giftet seg er blitt forlovet først. Selv er jeg også forlovet K27 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #4 Skrevet 21. juni 2024 En trenger da hverken ring eller selskap selv om en forlovet. Det holder med at de er enige om å gifte seg. Anonymkode: 1234e...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #5 Skrevet 21. juni 2024 Pleier vel ikke være noe selskap når man blir forlovet? Det å bli fridd til er i seg selv å bli forlovet (om man sier ja). Alle jeg kjenner ble forlovet først. Anonymkode: 0b024...5c1 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #6 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er å forlove seg det. Anonymkode: 83819...599 Jeg mente med ring til fjorten tusen osv Ts Anonymkode: c2270...1ea
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #7 Skrevet 21. juni 2024 Alle jeg kjenner som er gift har forlovet seg først. Min datter er også forlovet no. Har ikke bestemt noen dato for å gifte seg enda. Dem er for ung enda mener hun. Vil gifte seg om noen år. Anonymkode: d30e1...669
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #8 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mente med ring til fjorten tusen osv Ts Anonymkode: c2270...1ea Ja alle jeg kjenner har gjort det. Ring også. Men hva den koster aner ikke jeg da. For det spør man liksom ikke om. Anonymkode: d30e1...669
Daria Skrevet 21. juni 2024 #9 Skrevet 21. juni 2024 Definisjonen på å være forlovet er vel at man har blitt enige om å gifte seg, fortrinnsvis (men ikke nødvendigvis) med litt konkrete tanker om gjennonføring. Forlovelsesselskap kjenner jeg ingen som har hatt, ringer har vært så ymse, men jeg tror alle parene jeg kjenner hadde en periode i forkant av bryllupet hvor de anså seg for å være forlovet. 1 1
svartkatt Skrevet 21. juni 2024 #10 Skrevet 21. juni 2024 En dyr forlovelsesring er det som gjør det til en forlovelse?? Er det alt? Trodde du tenkte på annonse i avisen og i kirken eller noe sånn... Uansett tenker jeg det er forlovelse fra man har blitt enige om å gifte seg. Trenger ikke være mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #11 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg mente med ring til fjorten tusen osv Ts Anonymkode: c2270...1ea Man er like forlovet selv uten ring… Alle er forlovet før de gifter seg. Fra man blir enige om å gifte seg (uavhengig av hvordan eller om man har ring og selskap), så er man forlovet. Noen er forlovet en kort tid, andre i flere år. Noen har ring, andre ikke. Noen feirer forlovelsen, andre ikke. Noen er forlovet, men ender aldri opp med å gifte seg. Anonymkode: 1f59d...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #12 Skrevet 21. juni 2024 Er det noen som gifter seg idag da ? Anonymkode: 7f2cd...bc8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #13 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I gamle dager hadde jeg inntrykk av at alle forlovet seg før de giftet seg, men i dag er det ikke så vanlig og at det er mye kjendiser og bridezillas som gjør det? De jfg kjenner som har giftet seg de siste 20 årene har ikke vært forlovet, så enten har begge to snakket om at de skal gifte seg, eller så har den ene fridd til den andre og spurt ;"Vil du gifte deg med meg?", men det har ikke vært noe forlovelsesring eller selskap Anonymkode: c2270...1ea I gamle dager ? Kjøpte forlovelsesringer når ein var under førstgangstjenesten 1973, og bryllaup 2 år senere. Tidligere var det ikkje akseptert å bo saman før ein var gift, og forlovelsen var en bekreftelse på at ein hadde fridd, og akseptert. Personleg legger ein vekt på ekteskapet, men kanskje burde mange dempet litt forventningen / kostandene til bryllaupsfestene, og hvetebrødsdagene hadde fått eit annet innhold. Dei aller fleste som giftet seg den tida vi giftet oss hadde forlovelsesringer når de giftet seg. Nå kjenner ein snart ingen som inngår ekteskap, men lever i samboerskap. Anonymkode: 7f2cd...bc8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå