Gå til innhold

Vanskelig vennskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som er ufør fordi hun blir «psykisk sliten av å være rundt folk». Jeg jobber 100% i et yrke hvor jeg snakker med 40-50 mennesker hver dag, og ja man kan bli sliten av det. Jeg vet folk er forskjellige og jeg sier ingenting på at hun er ufør, men utfordringen i vårt vennskap henger mye sammen med dette.  

Hun har et behov for at vi ses 2-4 ganger i uken, men jeg har ikke kapasitet til det fordi jeg fort kan være sliten etter jobb. Hun er også ute minst en dag hver helg.
Samboer og jeg planlegger barn nå og hun får seg til å si at «orker du det når du ofte er så sliten etter jobb?» mens hun også sier hun ønsker seg 2-3 unger i fremtiden, men jeg velger og ikke si noe tilbake fordi hennes utfordringer er en «diagnose» som både lege og NAV tydeligvis er enig i.

Litt usikkert hvor jeg vil med dette, bare hele vennskapet som gjør meg litt frustrert på et vis. Kanskje jeg bare må avslutte det..

Anonymkode: 611ea...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ei venninne som er ufør fordi hun blir «psykisk sliten av å være rundt folk». Jeg jobber 100% i et yrke hvor jeg snakker med 40-50 mennesker hver dag, og ja man kan bli sliten av det. Jeg vet folk er forskjellige og jeg sier ingenting på at hun er ufør, men utfordringen i vårt vennskap henger mye sammen med dette.  

Hun har et behov for at vi ses 2-4 ganger i uken, men jeg har ikke kapasitet til det fordi jeg fort kan være sliten etter jobb. Hun er også ute minst en dag hver helg.
Samboer og jeg planlegger barn nå og hun får seg til å si at «orker du det når du ofte er så sliten etter jobb?» mens hun også sier hun ønsker seg 2-3 unger i fremtiden, men jeg velger og ikke si noe tilbake fordi hennes utfordringer er en «diagnose» som både lege og NAV tydeligvis er enig i.

Litt usikkert hvor jeg vil med dette, bare hele vennskapet som gjør meg litt frustrert på et vis. Kanskje jeg bare må avslutte det..

Anonymkode: 611ea...8f6

Er du lei? Føler du at hun ikke har respekt for deg? Jeg bare leste mer mellom linjene her. Har dere begge glede av vennskapet? Jeg har noen få venninner som jeg ble kjent med i barndommen og fortsatt ser innimellom. Men to- fire ganger i uken er jo alt for ofte! Hvor gamle er dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (1 minutt siden):

Er du lei? Føler du at hun ikke har respekt for deg? Jeg bare leste mer mellom linjene her. Har dere begge glede av vennskapet? Jeg har noen få venninner som jeg ble kjent med i barndommen og fortsatt ser innimellom. Men to- fire ganger i uken er jo alt for ofte! Hvor gamle er dere? 

Jeg føler hun ikke har respekt for meg, men ikke av en uhøflig grunn, men mer fordi hun aldri har vært i jobb og vet hvordan det påvirker en. 
Vi er i 30-årene. 

Anonymkode: 611ea...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg føler hun ikke har respekt for meg, men ikke av en uhøflig grunn, men mer fordi hun aldri har vært i jobb og vet hvordan det påvirker en. 
Vi er i 30-årene. 

Anonymkode: 611ea...8f6

Oi, hvordan er det mulig å aldri ha vært i jobb? Jeg måtte jobbe ved siden av vgs fordi min far nektet å øke ukelønnen min. Tenker det egentlig er veldig synd på henne hvis hun er så hardt rammet av angst at hun blir ufør. Skjønner deg godt også. I 30- årene er det jo vanlig å vurdere om man ønsker å bli mor eller ikke. Hvis jeg var deg hadde jeg nok vært ærlig med henne, om at du nå vil prioritere å knulle rundt eggløsning. Er jo greit å begrense alkohol/ festing også i en sånn fase av livet. Hva sier din mann? Er du åpen om at du synes det er vondt at venninnen din ikke skjønner hvor mye du orker etter jobb. De jeg kjenner som har barn sier ofte at selv om småbarnsfasen er utrolig hektisk, så finner de krefter til stell/ mat og bleieskift. Kan jo hende at din venninne er veldig avhengig av vennskapet deres og er redd for å miste deg hvis du får barn? Ærlighet varer lengst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ei venninne som er ufør fordi hun blir «psykisk sliten av å være rundt folk». Jeg jobber 100% i et yrke hvor jeg snakker med 40-50 mennesker hver dag, og ja man kan bli sliten av det. Jeg vet folk er forskjellige og jeg sier ingenting på at hun er ufør, men utfordringen i vårt vennskap henger mye sammen med dette.  

Hun har et behov for at vi ses 2-4 ganger i uken, men jeg har ikke kapasitet til det fordi jeg fort kan være sliten etter jobb. Hun er også ute minst en dag hver helg.
Samboer og jeg planlegger barn nå og hun får seg til å si at «orker du det når du ofte er så sliten etter jobb?» mens hun også sier hun ønsker seg 2-3 unger i fremtiden, men jeg velger og ikke si noe tilbake fordi hennes utfordringer er en «diagnose» som både lege og NAV tydeligvis er enig i.

Litt usikkert hvor jeg vil med dette, bare hele vennskapet som gjør meg litt frustrert på et vis. Kanskje jeg bare må avslutte det..

Anonymkode: 611ea...8f6

Dere er ikke venner, hadde dere vært venner hadde du ikke skrevet «diagnose» i hermetegn slik.  
Er både lege og Nav enig i diagnosen, hvorfor er du uenig? Eller hva nå hermetegnene skulle bety. Mener du at det ikke er en ekte diagnose hun har? Og ikke minst, vet du i det hele tatt hvilken diagnose hun har? 
 

 

Anonymkode: 2287f...85a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ei venninne som er ufør fordi hun blir «psykisk sliten av å være rundt folk». Jeg jobber 100% i et yrke hvor jeg snakker med 40-50 mennesker hver dag, og ja man kan bli sliten av det. Jeg vet folk er forskjellige og jeg sier ingenting på at hun er ufør, men utfordringen i vårt vennskap henger mye sammen med dette.  

Hun har et behov for at vi ses 2-4 ganger i uken, men jeg har ikke kapasitet til det fordi jeg fort kan være sliten etter jobb. Hun er også ute minst en dag hver helg.
Samboer og jeg planlegger barn nå og hun får seg til å si at «orker du det når du ofte er så sliten etter jobb?» mens hun også sier hun ønsker seg 2-3 unger i fremtiden, men jeg velger og ikke si noe tilbake fordi hennes utfordringer er en «diagnose» som både lege og NAV tydeligvis er enig i.

Litt usikkert hvor jeg vil med dette, bare hele vennskapet som gjør meg litt frustrert på et vis. Kanskje jeg bare må avslutte det..

Anonymkode: 611ea...8f6

Hadde aldri orket å møte en venninne 2-4 ganger i uka. Du får bare si i fra om at du ikke har kapasitet. Det er vell stort sett bare folk i barne/tenår/tidligew studieår som har interesse/kapasitet  til å møtes så ofte.

Det er ditt ansvar å ta vare på deg, og sette de grensene rundt deg som du trenger. 

Anonymkode: 8ea18...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min venninne er sånn også. Hun er mye sykemeldt i lange perioder. Hun kan ringe meg å spørre om hvorfor det går. Jeg sier at jeg er veldig sliten og kjenner at jeg nesten ikke klarer å komme meg gjennom de neste dagene på jobb før helg. Da kan hun si: Skal vi møtes på fredag på puben og drikke noen øl?  

Anonymkode: 9a946...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn går det når hun ikke jobber, men likevel tydeligvis trenger sosial og mental stimuli. 

Bare reduser kontakten med henne. Si at du elsker å jobbe, og kunne ikke tenke deg et liv uten jobb, men at mye av dagen gåe bort til det, og du er naturligvis sliten etterpå. Og da har du også andre ting du skal, trening, matlaging, husvask og annet forefallende, og pleie forholdet til andre enn venninna di. Ett møte hver uke eller annen hver uke holder i massevis. Det er ikke din feil eller problem at hun åpenbart er understimulert og har for mye fritid. 

Anonymkode: 7014d...2b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke jobber fordi hun blir sliten av  være rundt folk, så kunne hun selvfølgelig ha jobbet på hjemmekontor. Og hun klarer tydeligvis å være rundt EN person, da hun vil være sammen med deg flere ganger i uka. Når du nevner at hun er ute en dag hver helg, mener du at hun er ute på byen?

Anonymkode: e3f30...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Sliten etter jobb»😂 typisk sånn toxic-bitchy-sjalu kommentar fra ei som ikke har hatt en arbeidsdag hele sitt liv å lever på staten. Nei gud 🚨🚨🚨🚨🚨

Anonymkode: b159e...a28

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...