AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #1 Del Skrevet 21. juni 2024 Noen med erfaring med ryggsmerter/ nyre? Hatt vondt i høyre side av ryggen nå i 2-3 dager ble litt bedre torsdag før det skjærte seg helt i dag/natt da jeg våknet pga smertene og ikke fått sove igjen. Grunnen til at jeg lurer på om det er nyren er at jeg vet jeg har 3 nyrestein i høyre nyre, men usikker på hvordan det kjennes. Eller om det bare er noe muskulært. Smertene er ikke fullt like intens hele tiden men det er ingenting som gjør det verre/bedre heller. Anonymkode: 12ae0...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #2 Del Skrevet 21. juni 2024 Det er helt umulig å svare på hva som er årsaken til smertene dine. Du må kontakte lege for å utelukke at noe er galt med nyre, og se om det er muskulært. Ingen her kan svare deg på hva det er, du må fysisk undersøkes. Nyrestein går ofte over av seg selv, det anbefales å gå turer, og evnt ta smertestillende hvis det er for ille. Men får du feber og allmenntilstanden blir dårlig i tillegg, bør du kontakte legevakten. Anonymkode: b7cf7...217 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #3 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg fikk vondt dær, viste seg å være urinveisinfeksjon. Hadde ikke noe av de klassiske tegnene til urinveisinfeksjon, men vondt ved nyre/på siden. Kan også være nyrebekkenbetennelse Anonymkode: 4e144...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #4 Del Skrevet 21. juni 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg fikk vondt dær, viste seg å være urinveisinfeksjon. Hadde ikke noe av de klassiske tegnene til urinveisinfeksjon, men vondt ved nyre/på siden. Kan også være nyrebekkenbetennelse Anonymkode: 4e144...c5e Samme her, trodde jeg hadde vondt i ryggen, men det ble ikke bedre uansett hvilken posisjon jeg var i. Viste seg å være nyrebekkenbetennelse, urinen var mørkeorange. Ville sjekket med lege for å være sikker. Anonymkode: 77c52...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #5 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er helt umulig å svare på hva som er årsaken til smertene dine. Du må kontakte lege for å utelukke at noe er galt med nyre, og se om det er muskulært. Ingen her kan svare deg på hva det er, du må fysisk undersøkes. Nyrestein går ofte over av seg selv, det anbefales å gå turer, og evnt ta smertestillende hvis det er for ille. Men får du feber og allmenntilstanden blir dårlig i tillegg, bør du kontakte legevakten. Anonymkode: b7cf7...217 Vet man må kontakte lege for å vite 100% årsak men kan jo være noen har erfaring og vet evt hvordan skille muskel smerter fra nyre osv. går det ikke over blir det selvfølgelig lege. Anonymkode: 12ae0...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #6 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fikk vondt dær, viste seg å være urinveisinfeksjon. Hadde ikke noe av de klassiske tegnene til urinveisinfeksjon, men vondt ved nyre/på siden. Kan også være nyrebekkenbetennelse Anonymkode: 4e144...c5e Har man ikke vondt i begge sider ved uvi og nyrebekkenbetennelse? Anonymkode: 12ae0...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #7 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet man må kontakte lege for å vite 100% årsak men kan jo være noen har erfaring og vet evt hvordan skille muskel smerter fra nyre osv. går det ikke over blir det selvfølgelig lege. Anonymkode: 12ae0...623 Det er vanskelig å skille de smertene fra hverandre uten undersøkelse. Legen min var sikker på at jeg hadde nyrestein pga symptomsbildet, men viste seg å være IBS. Så verken nyre eller muskulært. Anonymkode: b7cf7...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #8 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Samme her, trodde jeg hadde vondt i ryggen, men det ble ikke bedre uansett hvilken posisjon jeg var i. Viste seg å være nyrebekkenbetennelse, urinen var mørkeorange. Ville sjekket med lege for å være sikker. Anonymkode: 77c52...a92 Heldigvis normal urin her da. Men går bare privat så vil helst vente til mandag da det er litt billigere hehe. Anonymkode: 12ae0...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #9 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Heldigvis normal urin her da. Men går bare privat så vil helst vente til mandag da det er litt billigere hehe. Anonymkode: 12ae0...623 Hva er galt med legevakten? Du kan jo ringe og høre hva de sier. Anonymkode: b7cf7...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #10 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva er galt med legevakten? Du kan jo ringe og høre hva de sier. Anonymkode: b7cf7...217 Har dessverre mista tilliten til dem for lenge siden. Anonymkode: 12ae0...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #11 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har dessverre mista tilliten til dem for lenge siden. Anonymkode: 12ae0...623 Du stoler mer på fremmede ufaglærte på et forum? Så lenge du ikke har andre symptomer enn smertene, så går det helt fint å vente til over helgen. Men får du som sagt feber og blir syk, så kan det være nyrebekkenbetennelse, og da bør du kontakte legevakten. Anonymkode: b7cf7...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #12 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du stoler mer på fremmede ufaglærte på et forum? Så lenge du ikke har andre symptomer enn smertene, så går det helt fint å vente til over helgen. Men får du som sagt feber og blir syk, så kan det være nyrebekkenbetennelse, og da bør du kontakte legevakten. Anonymkode: b7cf7...217 Haha, nei men klarer å bruke sunn fornuft og spør ikke etter heksekunst på hvordan fikse det. Bare hvordan andre har opplevd det selv. Anonymkode: 12ae0...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #13 Del Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Haha, nei men klarer å bruke sunn fornuft og spør ikke etter heksekunst på hvordan fikse det. Bare hvordan andre har opplevd det selv. Anonymkode: 12ae0...623 Nei, men du spør om folk her kan fortelle deg om det virker som det er muskulært eller noe med nyren din. Nå har du fått flere tilbakemeldiner på at de har hatt samme opplevelse og det har vært UVI og nyrebekkenbetennelse. At du ikke har mørk urin trenger ikke bety at det ikke er noen av delene, for ingen har nøyaktiv likt symptomsforløp hele veien. Jeg har ei venninne som fikk sepsis pga ubehandlet uvi, så det er faktisk ikke noe å spøke med. Mye bedre å ta seg en tur til legevakten og ta urinprøve, så får man avkreftet slike ting først som sist. Anonymkode: b7cf7...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #14 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg har ikke hatt nyrestein, men har hatt ryggsmerter som stammet fra nyrene ifbm. nyrebekkenbetennelse. Samt at fosteret klemte på urinveiene så urinen ikke kom ordentlig videre fra nyrene i svangerskapene mine. Sistnevnte kan nok minne om det som skjer hvis en stein blokkerer passasjen tror jeg, bare mindre akutt i mange tilfeller. Det som var mest typisk for mine nyresmerter, var i hvert fall at det var ømt å klemme og trykke på området. Da urinveiene var blokkerte var det i tillegg en mer skjærende smerte som kom og gikk litt. Vær veldig oppmerksom på feber. Og god bedring! Anonymkode: d8805...1e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå