Gå til innhold

Hvem tør å innrømme sjelden sengeskift?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her går det 5-7 dager mellom hvert skift. Rett og slett fordi jeg ikke orker tanken på p legge meg i en skitten seng, sover mye bedre med rent sengetøy, samtidig vil jeg ikke måtte vaske daglig mtp strøm og miljø, så synes selv dette er et ok kompromiss

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan fint gå en mnd mellom skift her. Av og til to også. Både jeg og samboeren hater å skifte på senga, men er ellers veldig hygieniske av oss. 

Anonymkode: d403b...cc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo du svetter nok ca en halvliter pr natt, om du er normal. Anonymkode: 82bb6...5ed

Da burde dyne, pute og madrass også skiftes en gang i mnd, men ingen gjør vel det. Tror det er litt hygienehysteri ute og går når det gjelder sengeskift. Alle de perfekte husmødrene kan konkurrere om hvor perfekt de gjør husarbeid og sole seg i glansen av hverandre. Vi som heller gjør slikt "ved behov" er nok flere enn en skulle tro. 

Anonymkode: 7ac5c...6e0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at så mange tør! ❤️ Jeg er lei av for det første at så mange påstår at de skifter ukentlig, og det tror jeg ikke på at alle gjør. NOEN sikkert, men ikke alle . Og for det andre ; å bli kalla gris fordi man ikke skifter hver uke. Som noen påpekte ; det er egne bakterier og da er det kun i hodet det er grisete. Man blir ikke syk eller får mareritt av det. 

Jeg skifter mellom hver 3. og 5. uke etter som hvordan energien er. Og hvordan kroppen er! Med vondte i rygg, armer osv så kan det være slitsomt, for vi er ikke like vi mennesker. Jeg elsker slike tråder hvor vi får fram at vi er ulike og at det ikke finns fasit :)

TS

Anonymkode: cdbad...17c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herlig at så mange tør! ❤️ Jeg er lei av for det første at så mange påstår at de skifter ukentlig, og det tror jeg ikke på at alle gjør. NOEN sikkert, men ikke alle . Og for det andre ; å bli kalla gris fordi man ikke skifter hver uke. Som noen påpekte ; det er egne bakterier og da er det kun i hodet det er grisete. Man blir ikke syk eller får mareritt av det. 

Jeg skifter mellom hver 3. og 5. uke etter som hvordan energien er. Og hvordan kroppen er! Med vondte i rygg, armer osv så kan det være slitsomt, for vi er ikke like vi mennesker. Jeg elsker slike tråder hvor vi får fram at vi er ulike og at det ikke finns fasit :)

TS

Men slike tråder har også en vond vane for å rakke ned på de av oss som gjør anerledes enn deg:

Da burde dyne, pute og madrass også skiftes en gang i mnd, men ingen gjør vel det. Tror det er litt hygienehysteri ute og går når det gjelder sengeskift. Alle de perfekte husmødrene kan konkurrere om hvor perfekt de gjør husarbeid og sole seg i glansen av hverandre. Vi som heller gjør slikt "ved behov" er nok flere enn en skulle tro. 

Vi som liker å ha nytt sengetøy på sengen vår. Vi som dusjer hver dag, vi som gjør dette av egenomsorg og velvære. Vi som "skryter" :roll: av dette, vi får passet vårt påskrevet vi også i slike tråder.

Jeg har ikke som hobby jeg heller å bytte på sengen en gang i uken men for meg er det en minimal innsats som kreves for å nyte en stor velvære. Jeg skifter på sengen hver fredag (har nettopp gjort det). Og sånn liker jeg å ha det for meg selv (glans eller ikke glans oss husmødre imellom). Jeg skal være dausjuk før jeg lar det gå 5 uker mellom hver gang, jeg ønsker ikke for min egen del å la det gå så lang tid imellom hver gang.

Anonymkode: ff120...86e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem tør å innrømme at de skifter på senga sjeldnere enn hver annen uke? 

Håper å se noen som tør stå for det for jeg vet at det er ikke slik at alle har tid og energi til å gjøre det hver uke! 

*rekker opp hånda*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Enig. Dessuten, det er ingen sammenheng mellom hvor ofte man skifter på sengen og hvor ofte man dusjer som noen her insinuerer. I teorien kunne jeg latt være å skifte på sengen i mange år uten at noen merket det, fordi jeg dusjer hver eneste morgen. 

Anonymkode: aeec1...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke hatt middallergi, så hadde jeg aldri giddet hver uke som nå. Kanskje ikke annenhver heller! 🫠

Anonymkode: b19a8...5c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så mye ekle folk. Sikkert dere samme som trasker ut fra offentlig toalett uten å vaske hender🤮

Anonymkode: a2905...1ca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Æsj så mye ekle folk. Sikkert dere samme som trasker ut fra offentlig toalett uten å vaske hender🤮

Kunne ikke falle meg inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Stemmer ikke. Men du forsterker inntrykket av dere goodie-goodies

Anonymkode: 3abf8...7b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nope. Vasker alltid hendene og tar ikke i dørhåndtaket når jeg skal ut av doen men bruker albuen eller papir.

Anonymkode: d403b...cc2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, det burde de ikke.

Anonymkode: 82bb6...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

La meg gjette. Du vasker ikke hendene FØR du bruker toalettet. 

Anonymkode: ef68c...cc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvem tør å innrømme at de skifter på senga sjeldnere enn hver annen uke? 

Håper å se noen som tør stå for det for jeg vet at det er ikke slik at alle har tid og energi til å gjøre det hver uke! 

ANNENHVER? Nei fy flate. Hver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

TS

Jeg skifter hver torsdag. Hver eneste torsdag året rundt fordi JEG synes nytt sengetøy er deilig. Kommer fra et hjem det mamma bytta sengetøy aldri? Tror det var til sommerferien og jul, så jeg får fnatt av «skittent» sengetøy. Om sommeren kan jeg gjerne skifte på alle sengene flere ganger i løpet av uka også. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solanum

Nå har ts bestemt at de som skifter ofte har munnkurv, men jeg tar mine sjanser. 

Jeg har skifta på senga hver fredagsmorgen i 30 år. Kanskje med unntak under depresjoner. 

Jeg vasker madrassbeskyttere annenhver uke. Dyner og puter hver tredje måned. 

Jeg støvsuger under senga en gang i uka og tørker støv av veggene når jeg kommer på det. 

Å vaske og rydde er terapi for meg. 

Jeg synes vel kanskje å skifte sjeldnere er litt ekkelt. Det setter seg sovelukt i hår og kropp om en ikke dusjer om morgenen. 

Jeg liker ikke å overnatte hos folk som f.eks ikke vasker dyner, puter og overmadrasser. Det lukter vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter en gang i uka, ikke svetter vi mer enn hva alle gjør om natta, og vi dusjer alltid hver kveld før vi legger oss. Likevel synes jeg sengetøyet bli ekkelt etter 9-10 dager, da sover jeg ikke godt, selv om jeg rister sengetøyet og banker puta hver morgen… Kunne nok til NØDS strukket meg til 2 uker mellom skift. Over 2 uker er ekkelt og nasty! 🤮 Selv om man dusjer hver kveld så skiller kroppen ut svette og damp ila natta. Dette setter seg i sengetøyet. Men hvis folk vil ligge i egen skitt mer enn 1-2 uker så må de jo bare det, men jeg synes som sagt det er nasty. Og sånn hygienisk så anbefales det vel max 2 uker.

Anonymkode: 5e0cc...9eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid og energi til å skifte på senga..? Det tar jo maks 5 minutter! 😂 Lite som er bedre enn å legge seg i rent sengetøy, men det sagt kan det gå to uker mellom hver gang. Kommer an på hvor mye jeg er hjemme og hvor skittent jeg føler det er.

Når det å bytte på senga er et uoverkommelig ork, så synes jeg det oser av lav boevne. Hva med husarbeid som faktisk er tungt og tidkrevende? Når blir det gjort?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...