Gå til innhold

Barnet mitt nektet å flytte seg på butikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3-åringen to midt i veien for folk inne på butikken. Jeg sa hun måtte flytte seg for folk skal forbi. Nei! Var svaret. Sa rolig igjen at du må passe seg, folk skal forbi. Da hylte hun nei! så jeg måtte løfte henne unna og hun hylte. Folk kom seg jo forbi uansett, men hun må jo lære at hun skal passe seg  om hun står i veien. Ikke vært borti nekt for å flytte seg før nå. Hva gjør dere i sånne situasjoner?

Anonymkode: 828be...38d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme som du gjorde. Du ga henne to sjanser til å flytte seg selv og når hun nektet så flyttet du henne selv. 

Jeg hadde nok båret ungen ut av butikken i tillegg og dratt hjem. Når man vil være vrang og skriker på butikken så får man ikke være der mer. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes du håndterte situasjonen veldig bra. Ikke gi deg, barna må lære som du sier. 

Anonymkode: a02dd...1e1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sånn du må gjøre det. Man forklarer hva man ønsker at de gjør i gitte situasjoner, hvis de ikke følger dette så må man av og til fysisk bære dem bort feks. Sånne ting vil du oppleve MYE av når flere og flere situasjoner som må læres oppstår. 

Anonymkode: c6f52...8af

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

3-åringen to midt i veien for folk inne på butikken. Jeg sa hun måtte flytte seg for folk skal forbi. Nei! Var svaret. Sa rolig igjen at du må passe seg, folk skal forbi. Da hylte hun nei! så jeg måtte løfte henne unna og hun hylte. Folk kom seg jo forbi uansett, men hun må jo lære at hun skal passe seg  om hun står i veien. Ikke vært borti nekt for å flytte seg før nå. Hva gjør dere i sånne situasjoner?

Anonymkode: 828be...38d

Det samme du gjorde. Gir en beskjed, deretter gjentar jeg den - lytter ikke barnet flytter jeg barnet fysisk. 

Stå på ditt. Du gjorde helt rett

Anonymkode: afd06...b84

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde gjort samme som deg. Om barnet fortsatte med å hyle hadde satt fra meg handlevogn og tatt barnet ut av butikken, til bilen, og forklart at slik kan man ikke oppføre seg i butikk. Så hadde barnet fått valget om å vente i bilen eller bli med inn igjen, men oppføre seg. Opplevde aldri å måtte forlate et ventende barn i bilen, for barnet valgte da alltid å bli med inn igjen, men oppføre seg. 

Var kun ett barn jeg måtte gjenta dette med noen ganger. Alt måtte gjentas konsekvent noen ganger med ham, men det ga heldigvis resultater. 😅

• Hjerte 1
Skrevet

Trassalderen 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...