AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #1 Skrevet 21. juni 2024 Hei! Jeg har et barn som har blitt mobbet hele barneskolen. Barnet har tiltak og 9a-sak. Det blir ikke bedre, og barnet har nå veldig lav selvtillit, og det jeg opplever som sosial angst og mulig depresjon. Jeg lurer på om det er fornuftig å dokumentere mobbingen hos fastlege (i tilfelle psykisk uhelse senere) og be om henvisning til BUP pga mobbing? Er det noen som har gjort det? Få man henvisning til psykolog på det grunnlaget? Kan legge til at barnet har spesped og læringsutfordringer, og derfor ikke ønsker å bytte skole. Anonymkode: 7e69f...2ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #2 Skrevet 21. juni 2024 Ei datter til ei vennine ble henvist til bup. Fikk diagnose pst pga mobbing. Men kunne ikke gi psykolog hjelp pga mobbing fortsatt var et problem Anonymkode: 1198d...b13
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #3 Skrevet 21. juni 2024 Hvorfor går barner på barneskolen i så mange år.når det blir mobbet der? Hadde heller valgt hjemmeskole. Stakkars barn! At de ikke tar mer tak i mobberne som ødelegger så mange liv!!! Anonymkode: 2faa1...d36 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #4 Skrevet 21. juni 2024 Bytt skole! Hjelper lite med en PTSD når han sitter der med et ødelagt liv. Anonymkode: bacf4...731 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #5 Skrevet 22. juni 2024 Ja, det er VELDIG lurt å få dette dokumentert slik at det papirer på det! Jeg prøvde å saksøke kommunen pga min oppvekst, men fordi ingen hadde dokumentert noe som helst hadde jeg ingen skriftlig bevis og kunne dermed ikke gå til sak... Det er også lurt om det blir såpass problemer senere i livet at uføretrygd blir utslaget! Og ja, mobbing er god nok grunn for å få henvisning til psykolog! Jeg har i dag kompleks PTSD og er uføretrygdet pga alt det jeg måtte gjennom på grunnskolen. Anonymkode: 4aee7...a3a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2024 #6 Skrevet 22. juni 2024 Hvorfor i all verden bytter du ikke skole?? Når tiltak ikke virker og det pågår over ÅR vil jeg si det er ren omsorgssvikt fra forelder å utsette barnet for mobbing ved å fortsette på samme skole. Jeg er sykemeldt pga mobbing på arbeidsplassen, og det har kun pågått et halvt år før kroppen sa stopp, hvorfor lar du ungen din oppleve dette i årevis? Hvor tafatt er det mulig å være?!? Du må være mindre opptatt av dokumentasjon for fremtiden og mer opptatt av hvordan barnet kan få det bra her og nå. BYTTT SKOLE! Anonymkode: 4e71a...862 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #7 Skrevet 23. juni 2024 On 6/22/2024 at 9:11 AM, AnonymBruker said: Ja, det er VELDIG lurt å få dette dokumentert slik at det papirer på det! Jeg prøvde å saksøke kommunen pga min oppvekst, men fordi ingen hadde dokumentert noe som helst hadde jeg ingen skriftlig bevis og kunne dermed ikke gå til sak... Det er også lurt om det blir såpass problemer senere i livet at uføretrygd blir utslaget! Og ja, mobbing er god nok grunn for å få henvisning til psykolog! Jeg har i dag kompleks PTSD og er uføretrygdet pga alt det jeg måtte gjennom på grunnskolen. Anonymkode: 4aee7...a3a En liten digresjon..men jeg tror ikke det var vanlig å dokumentere så mye i skolejournal tidligere. Jeg ble også mobbet i tillegg opplevde jeg mye vold hjemme. Jeg ba om innsyn i mine skolepapirer, og det var kun to ting som var dokumentert fra hele ti års skolegang. Det ene var overflytting fra barnehage til skolen og en gul postitlapp hvor det står at foreldrene mine ikke bidro med informasjon så informasjon var mangelfull. Det andre var et skriv om at siden foreldrene mine ikke kom på foreldresamtaler så fortalte de om hvordan de opplevde meg i skolesammenheng, kort oppsummert, stille, beskjeden og skoleflink. Ken kan vel anta at det ikke er mulig å gå videre ift tapt barndom her i likhet med det du opplevde. For lite dokumentasjon. Anonymkode: df882...e45
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2024 #8 Skrevet 23. juni 2024 Jeg fikk vite for et år siden at mitt barn hadde blitt mobbet over 2 år av en i klassen. Barnet mitt har maskert, og fremsto som et normalt lykkelig barn, og hadde og har heldigvis mange andre gode venner. Barnet mitt knakk en kveld hvor alt kom, tanker om å ikke ville leve mer var grusomt å høre på. Jeg ringte rundt til foreldrene til vennene og ba de spørre barna sine om de visste noe om dette, og det gjorde de. Ringte skolen og forlangte møte med skole og foreldrene til mobberen. Jeg var krystallklar på at dersom mobbingen ikke opphørte fra og med i dag, ville jeg gå distansen å fremme krav om at mobberen måtte bytte skole, eventuelt rettslig skritt mot kommunen. Mobbingen opphørte, men skaden på mitt barn var allerede etablert, så nå går Barnet til behandling på bup for angst og depresjon. Er så dårlig psykisk, at barnet ikke har vært på skolen det siste halvåret. TS, du må slå i bordet å kreve. Kontakt mobbeomdudet, der får du god hjelp. Anonymkode: dafdf...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå