AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #1 Skrevet 21. juni 2024 Noen som har tips til tannpuss hos hund? Det er en voksen hund som jeg nå må begynne å pusse tennene på etter anbefaling fra dyrlegen. Hunden har rillete emalje (medfødt feil visstnok) og får lettere tannstein enn hunder med glatte tenner. Hvilken produkter er gode? Tannkrem som smaker godt for hunden? Hunden er ikke kjempeglad i at man styrer med tennene selv om vi har øvd på det siden valpestadiet. Anonymkode: 385b8...8c0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #2 Skrevet 21. juni 2024 Tannbørste for babyer kjøpt på butikken, bruker jeg på mine. Det finnes også tannbørster som man tar over fingeren om det er lettere for din. Mine tygger mens jeg børster, så jeg stikker ikke fingeren inn der 😅 På felleskjøpet og dyrebutikker får man kjøpt tannkrem. Gjerne bruk noe med smak, for eksempel leversmak. Etter tannpuss kan man smøre en dråpe bakteriedrepende gel opp under leppa på de (husker ikke hva det heter, men man finner det på felleskjøpet og dyrebutikken). Det er flere forskjellige merker på alt dette og tannkrem, med og uten smak, så det er bare å dra ut og sjekke. Ren vannskål og matskål er viktig for god munnhygiene. Vannskåla blir slimete om man kun bytter vann og ikke vasker. Dette er bakterier som fester seg og gror i bunnen og sidene av vannskåla, og bakterier fører til økt tannstein. Vask vannskåla og matskåla med såpe hver dag. Mine hunder er ikke spesielt flinke til tannpuss de heller. De kommer løpende når jeg roper at det er tannpussetid, for de liker smaken. Men de står ikke stille og rolig under tannpuss. De tygger, og de er ikke interessert i å tolerere mer enn 30 sekunder med pussing. Jeg er derfor rask, og pusser kjapt både morgen og kveld. Anonymkode: e8234...c0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå