Gå til innhold

Lyst til å lære meg å style håret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske grønn på dette området. Håret mitt er enten løst eller i en kjip hestehale.

Vil lære meg å style det med rettetang, krølletang og varmluftsbørste. Det kreves visstnok en hel jungel med produkter? Serum, leave in, varmebeskyttende, mousse, gel, hårspray, olje osv osv. Kan noen hjelpe meg litt med hva som faktisk er nødvendig og i hvilken rekkefølge? Ser jo for meg at håret tar fyr om jeg bruker rettetang på hår med masse produkter i?

Anonymkode: 3f07c...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha noe som gir hold, evt style ikke-nyvasket hår. Ellers sklir feks krøllene rett ut igjen. Da er feks skum eller stylingkrem fint. 

Før du bruker varmeverktøy er det lurt med varmebeskyttende. Det gjør jo også håret litt fuktig, slik at det holder bedre på formen når det er tørt og avkjølt. 
 

Hårspray er for at det skal vare lengre. 

Olje er for glans og minimere feks frizz, leave in brukes på vått hår dersom det er flokete og vanskelig å gre etter vask. 

Anonymkode: 2dac6...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt i din situasjon. Ville startet med å få litt oversikt over egen hårtype og tilstand. Jeg har for eksempel ganske fint hår, bølgete  men mye hår som blir fort flatt. Har funnet fram til gode produkter etter litt research.

Har du glatt eller bølget hår? 

Du trenger ikke alt mulig, men noe som passer for deg 😊

Anonymkode: 24355...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 10.04):

Jeg er ganske grønn på dette området. Håret mitt er enten løst eller i en kjip hestehale.

Vil lære meg å style det med rettetang, krølletang og varmluftsbørste. Det kreves visstnok en hel jungel med produkter? Serum, leave in, varmebeskyttende, mousse, gel, hårspray, olje osv osv. Kan noen hjelpe meg litt med hva som faktisk er nødvendig og i hvilken rekkefølge? Ser jo for meg at håret tar fyr om jeg bruker rettetang på hår med masse produkter i?

Anonymkode: 3f07c...a52

Du sier jo ingenting om hvordan håret ditt er? Hvis du ikke har krøller så trenger du ikke eie en rettetang, hvis du har tykt hår trenger du ikke mousse for volum, hvis håret ditt klarer å holde en krøll så trenger du ikke gel eller hårspray. Hvis håret ditt er naturlig oljete trenger du ikke olje. Osv. 
 

jeg har foreks veldig krøllete hår (er blandet) men retter det ut. Da må jeg altså ta i varmebeskyttende speay og leave in, føne det så rett jeg klarer. Ta i hårolje som også beskytter håret og gjør at det ikke frisser seg så lett, så bruker jeg rettetang, lager fall i håret med tangen, men noen ganger bruker jeg krølltang. Finisher med hårspray og eller shine spray. Og hver kveld tar jeg et tynt lag med en tynn hårolje på endene av håret. For jeg har veldig tørt hår. 

Anonymkode: 7dc68...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke ha så mye produkter og måtte vaske håret ofte, men har heller lært meg ulike måter flette håret på, og variasjoner av hestehaler, bruk av hårklyper og spenner, og slikt.

 

Anonymkode: 6bb98...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...