Gå til innhold

Foreldre med FOMO (fear of missing out), usunt eller ei?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en mor som har veldig FOMO på vegne av eget barn. Barnet blir påmeldt absolutt alt av fritidsaktiviteter og ekstratilbud etter skolen, timeplanen deres må være helt smekkfull og i mine øyne helt uholdbar.. Barnet skal ikke gå glipp av noe, og hun blir fornærmet hvis hun hører at noen andre barn gjør noe hennes barn ikke er med på. Da opptrer hun som om at ting blir gjort bak hennes og barnets rygg, selv om det selvfølgelig ikke er slik. Synes synd på barnet som må ha en slik hektisk hverdag. Hva skjedde med å sitte stille og kjede seg litt, tenke, finne på ting på impuls, sykle seg en tur? Har dette blir den nye normalen? 

Anonymkode: 370bb...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må være innmari slitsomt for både mor og barn😞

AnonymBruker
Skrevet

Huff, så slitsomt for både mor og barn. Det kan være at barnet selv frivillig ønsker å delta på alt mulig, men da mener i hvert fall jeg (er mor selv) at foreldre bør sette grenser for barnet. Vi har en policy om at 2 fritidsaktiviteter er greit, men han får ikke bli med på mer både av penge-og tidsmessige grunner 😊

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en usympatisk mor. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som en usympatisk mor. 

Tja, jeg sympatiserer med henne i alle fall. Prøver så best jeg kan å ikke ha FOMO på vegne av egne barn, men det er jo ikke like lett alltid, man vil jo bare det beste for barna sine. Har som regel som nevnt over her at maks 2 fritidsaktiviteter må være greit. Aller helst skulle jeg ønske at det var maks en, og at nabolagets barn kan leke sammen etter skoletid, uten innblanding og styring av foreldre. Men spørs om den tiden er forbi ...

Anonymkode: 07388...96a

AnonymBruker
Skrevet

Usunt både for barn og voksne. 

Barn trenger fritid - uten organisert aktivitet. Vi ser foreldre klager at hverdagen går slag i slag etter arbeidstid- men de samme foreldrene velger å presse barna inn i samme rutine fra de er små. Skole, ulike fritidsaktiviteter hver dag etter skolen, arrangementer i helgene etc.. Også lurer de på hvorfor de har det travelt, ikke strekker til? 

Vel det er vi foreldre som bestemmer og setter forventingene til barna. Ikke omvendt. 

Her er det max 2 fritidsaktiviteter i uka - kun en sport. 

Anonymkode: 5bf28...fe7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...