Gå til innhold

Test 9dpo hjelp


catlover99

Anbefalte innlegg

Venterpåregnbuen skrev (12 minutter siden):

9 dpo står for 9 days past ovaluation, altså 9 dager etter eggløsning. Ved IVF er det egguttak som er dagen som regnes som eggløsning (ved ferskforsøk). Om du satte inn et 4 dagers embryo på fredag, så er du 8 dpo i dag. Det er få som får positiv test så tidlig, fordi det kan ta tid før embryoet fester seg og så skal det produseres nok hcg til at det slår ut på test. Så du kan fremdeles teste positivt. Det er en grunn til at klinikkene setter testdag når de gjør. Nå vet du at ovitrelle er ute, så da kan du f eks teste annenhver dag fra nå eller vente noen dager og så teste igjen. 

Tusen takk for svar.. gikk så i kjelleren.. at jeg gråter.... Da er det fremdeles noe håp? Legen sa egget som var satt inn var av vesentlig god kvalitet. Så jeg ble så sikker på at det skulle gå bra nå. Pluss flere på frys av god kvalitet... Er 40 år. Så toget har egentlig kjørt ..... Men kan ha flax tester igjenn på fredag da

Anonymkode: 4654d...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for svar.. gikk så i kjelleren.. at jeg gråter.... Da er det fremdeles noe håp? Legen sa egget som var satt inn var av vesentlig god kvalitet. Så jeg ble så sikker på at det skulle gå bra nå. Pluss flere på frys av god kvalitet... Er 40 år. Så toget har egentlig kjørt ..... Men kan ha flax tester igjenn på fredag da

Anonymkode: 4654d...a64

Ja, det er fremdeles håp! Det er som sagt veldig tidlig enda. 

Vet ikke hvor mange innsett du har hatt, men det må ofte flere til før det sitter. God kvalitet er dessuten ikke alt, og embryoer av god kvalitet kan være genetisk unormale og kan derfor aldri bli et barn. Men toget har ikke kjørt selv om du er 40 år. Flere på frys av god kvalitet er jo helt supert! Jeg fyller selv 40 om 2 måneder. Har hatt 5 innsett og nå er jeg gravid i uke 11 (jeg tok første test 12 dpo, og den var positiv). Har blitt gravid på 3 av de andre innsettene og (med blastocyster av topp kvalitet), men har mistet. Denne gangen var vårt dårligste forsøk til nå og det er et tredagers embryo som ble satt inn. IVF er ofte en lang og kronglete reise, men jeg krysser fingrene for at den sitter denne gangen for deg! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 24.6.2024 den 23.03):

Så bra 🤞🤞🤞🤞❤️❤️❤️ Gratulerer! 

Fikk denne i dag… hva tror du? SA? 

image.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (5 minutter siden):

Fikk denne i dag… hva tror du? SA? 

image.jpg

Kjemisk dessverre ♥️

Anonymkode: 83077...fd2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (7 minutter siden):

Fikk denne i dag… hva tror du? SA? 

image.jpg

Beklager, dette var nok en kjemisk graviditet, den tidligste formen for SA.

Anonymkode: ac856...6db

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (12 minutter siden):

Fikk denne i dag… hva tror du? SA? 

image.jpg

Åååh 🌹    Siden det er så tidlig, så tenker jeg en kjemisk graviditet - altså en veldig tidlig form for SA. Men av typen hvor kroppen gjerne går rett tilbake i ny syklus uten særlig kluss og forskyvninger. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enig i at det trenger å være kjemisk, og jeg har (dessverre) svart belte i testing. 

Jeg pleide også å få samme typen svake strek på Babyplan rundt 9 dpo. 

Etter det fulgte noen dager med litt opp og ned, er min erfaring. Jeg kunne få positiv digital 10-12 dpo hvis "all stars aligned", men den kunne like gjerne være negativ. Det kunne ha med alt fra hvor mye vann jeg hadde drukket, til hvor lenge det var siden sist jeg var på do, til tidspunkt på dagen. Alle sier morgenen er beste tidspunkt, mens min erfaring er at såpass tidlig er det testing på kvelden som gjelder (og å holde seg lenge først). Dette er nok veldig forskjellig. 

Poenget er; dagens test kan være tatt under andre forutsetninger enn den som var positiv. Og hvis så er tilfelle, så kan den gi forskjellig resultat siden det er veldig tidlig ennå. 

Krysser fingrene for deg, vet hvor altoppslukende dette kan være ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle. Jeg tenker å komme meg til lege i morgen for å få tatt en blodprøve å få det bekreftet hva som skjer. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (14 timer siden):

Takk for svar alle. Jeg tenker å komme meg til lege i morgen for å få tatt en blodprøve å få det bekreftet hva som skjer. 

Lykke til 🌸

Anonymkode: 4654d...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (På 26.6.2024 den 17.46):

Ikke enig i at det trenger å være kjemisk, og jeg har (dessverre) svart belte i testing. 

Jeg pleide også å få samme typen svake strek på Babyplan rundt 9 dpo. 

Etter det fulgte noen dager med litt opp og ned, er min erfaring. Jeg kunne få positiv digital 10-12 dpo hvis "all stars aligned", men den kunne like gjerne være negativ. Det kunne ha med alt fra hvor mye vann jeg hadde drukket, til hvor lenge det var siden sist jeg var på do, til tidspunkt på dagen. Alle sier morgenen er beste tidspunkt, mens min erfaring er at såpass tidlig er det testing på kvelden som gjelder (og å holde seg lenge først). Dette er nok veldig forskjellig. 

Poenget er; dagens test kan være tatt under andre forutsetninger enn den som var positiv. Og hvis så er tilfelle, så kan den gi forskjellig resultat siden det er veldig tidlig ennå. 

Krysser fingrene for deg, vet hvor altoppslukende dette kan være ❤️

Uenig. TS fikk positiv på mandag, 12DPO.

For å få negativ 2 dager senere, 14DPO når HCG skal ha doblet seg fra 12DPO, så skal urinen være ekstremt utvannet for å få negativ test. Én ting er svak test, men negativ? Nei.

Anonymkode: ac856...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uenig. TS fikk positiv på mandag, 12DPO.

For å få negativ 2 dager senere, 14DPO når HCG skal ha doblet seg fra 12DPO, så skal urinen være ekstremt utvannet for å få negativ test. Én ting er svak test, men negativ? Nei.

Anonymkode: ac856...6db

Nei, det kan jo selvfølgelig hende du har rett i det. Men digitale tester kan være lunefulle såpass tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. TS her. Jeg er på forventet mens dag i dag. Denne testen tok jeg på morgenurin. Babyplan tidlig test. Jeg skjønner ingenting?? Det er jo strek men den er svak?? 

IMG_8216.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste dagene hatt en form for mens smerter, spesielt på en side. Litt kvalm innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

catlover99 skrev (45 minutter siden):

Har de siste dagene hatt en form for mens smerter, spesielt på en side. Litt kvalm innimellom.

En potensiell kjemisk kam forskyve mensen noen dager.. Streken er der ja, men svakere enn tidligere, tidlig strimmeltester burde absolutt vist noe form for sterkere strek om det var noe økning. Det kan ta litt tid før man får negative tester. 

Som tidligere er det umulig å vite hva som egentlig foregår i kroppen din. Kun tiden vil gi deg svar, men personlig anser jeg det ikke så positivt med så mye variasjon i tester etc ❤️ 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet svakt positivt I ei uke. De varierte i styrke, men var utrolig svake likevel. 

Så plutselig, ei uke etter første svakt positive test, da ble de endelig sterkere.

Digital slo ut positiv, men strimler fra normal var negative den første uka.

Bildene er av den første testen, test tatt 5 dager senere og nederst på det siste bildet er ei uke etter første.

Jeg er fremdeles gravid, 10 uker på vei 🥰

20240523_113015.jpg

20240527_222014.jpg

20240529_133450.jpg

Anonymkode: 76c6d...a52

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg testet svakt positivt I ei uke. De varierte i styrke, men var utrolig svake likevel. 

Så plutselig, ei uke etter første svakt positive test, da ble de endelig sterkere.

Digital slo ut positiv, men strimler fra normal var negative den første uka.

Bildene er av den første testen, test tatt 5 dager senere og nederst på det siste bildet er ei uke etter første.

Jeg er fremdeles gravid, 10 uker på vei 🥰

20240523_113015.jpg

20240527_222014.jpg

20240529_133450.jpg

Anonymkode: 76c6d...a52

Hvilke dager er disse tatt? dpo? ikm?

Endret av catlover99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

catlover99 skrev (På 28.6.2024 den 18.13):

Hvilke dager er disse tatt? dpo? ikm?

Jeg er ikke 100% sikker på dpo og når ikm var. Syklus kan variere med noen dager, og jeg hverken tempet eller testet for eggløsning. Men det var enten 9, 11 eller 14 dager etter samleie, alt etter hvilket samleie som førte til befruktning.

Pga styrken på testen antar jeg at det var ca 9 dpo. Test ble ut fra det ikke tydelig sterkere før 16 dpo, og jeg testet hver dag.

 

Anonymkode: 76c6d...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...