Gå til innhold

Test 9dpo hjelp


catlover99

Anbefalte innlegg

Hei
Idag er det 10 dager siden ovitrelle og jeg er 9 dpo. 
Tok en test i går kveld fordi jeg var så utålmodig, hehe, og den var negativ som dere ser. Så tok jeg i morges, den viser positiv?? 
Kan jeg være glad eller hva tror dere? Bilde med og uten blitz.
Det er babyplan tidlig test

IMG_8173.jpeg

IMG_8174.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt at det der er en  babystrek ja 🌹 

 

Endret av Helene90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (3 timer siden):

Jeg ville tenkt at det der er en  banystrek ja 🌹 

 

Så du tenker ikke at det kan være rester av ovitrelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (2 minutter siden):

Så du tenker ikke at det kan være rester av ovitrelle?

Ikke når testen i går var negativ.  For noen er ovitrelle ute før det er gått 10 dager.

Kan jo så klart være at urinen i går kveld var for ukonsentrert, men jeg har alltid fått sterkere tester på kveld enn morgen selv. 

Men etter egen personlig erfaring ville jeg tenkt babystrek. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Ikke når testen i går var negativ.  For noen er ovitrelle ute før det er gått 10 dager.

Kan jo så klart være at urinen i går kveld var for ukonsentrert, men jeg har alltid fått sterkere tester på kveld enn morgen selv. 

Men etter egen personlig erfaring ville jeg tenkt babystrek. 

Har tatt to tester til nå, 9 timer senere, tenker du fortsatt det samme?

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (1 minutt siden):

Har tatt to tester til nå, 9 timer senere, tenker du fortsatt det samme?

image.jpg

Altså det er helt umulig å vite sikkert siden den negative er tatt på kvelden, og den positive på morningen, men jeg ville ventet 2 dager - tatt en ny test og sett.. Er det stigning - er det babystrek. Oftere enn annenhver dag gir dårlig visning i stigning. 

Det å ta flere tester til flere ulike tidspunkt samme dag gir i grunn dårlig sammenligningsgrunnlag for man vil ha ulik konsentrasjon av hcg i kroppen til ulike tider på døgnet. Noen har mest om morningen, andre om kvelden. 

2, 5 eller 7 tester til vil ikke gi deg et svar. Gi det tid. Vent og se. Basert på egen erfaring ville jeg tenkt babystrek - men kun tiden vil gi deg svar 🌹

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (15 timer siden):

Altså det er helt umulig å vite sikkert siden den negative er tatt på kvelden, og den positive på morningen, men jeg ville ventet 2 dager - tatt en ny test og sett.. Er det stigning - er det babystrek. Oftere enn annenhver dag gir dårlig visning i stigning. 

Det å ta flere tester til flere ulike tidspunkt samme dag gir i grunn dårlig sammenligningsgrunnlag for man vil ha ulik konsentrasjon av hcg i kroppen til ulike tider på døgnet. Noen har mest om morningen, andre om kvelden. 

2, 5 eller 7 tester til vil ikke gi deg et svar. Gi det tid. Vent og se. Basert på egen erfaring ville jeg tenkt babystrek - men kun tiden vil gi deg svar 🌹

 

God morgen. Måtte ta i dag også, streken er der fortsatt. Tok en clearblue digital tidlig, som er negativ…. 

Kan det enda snu eller tror du der er over?

image.jpg

Endret av catlover99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (1 time siden):

God morgen. Måtte ta i dag også, streken er der fortsatt. Tok en clearblue digital tidlig, som er negativ…. 

Kan det enda snu eller tror du der er over?

image.jpg

Det blir ren gjetting og spekulasjon..  hcg stiger ikke så fort at man ser endring fra morgen til kveld eller dag til dag. 

Tid er eneste som gir svar her dessverre. 

Kan være første negative test var feil, kan være kjemisk, kan være babystrek. Kun tid gir svar. 🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det en cb sensitiv test?

Anonymkode: 523c7...0a7

Ja det er ultratidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Testen i dag viser så og si negativ, skyggestrek kanskje men vertfall svakere enn i går. Så da var det sikkert ovitrellen som hang i. 
Det kan vel snu enda men forbereder meg på at mensen er på vei😁 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke tråden før nå. Men jeg holdt også på å testet slik under prøverørsforsøk. Jeg fikk slike streker ofte, sikkert fordi jeg lot testen tørke, studerte den lenge, i ulikt lys. Så min erfaring er at slike skyggestreker er vanlige på strimmeltestene. 

Anonymkode: b7f25...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (5 minutter siden):

Hei igjen. Testen i dag viser så og si negativ, skyggestrek kanskje men vertfall svakere enn i går. Så da var det sikkert ovitrellen som hang i. 
Det kan vel snu enda men forbereder meg på at mensen er på vei😁 

Lykke til 🤞🌹❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene90 skrev (På 23.6.2024 den 10.13):

Lykke til 🤞🌹❤️

Herregud!!!! fikk en følelse i kveld!! 12 dpo

image.jpg

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (37 minutter siden):

Herregud!!!! fikk en følelse i kveld!! 12 dpo

image.jpg

Så bra 🤞🤞🤞🤞❤️❤️❤️ Gratulerer! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (6 timer siden):

Så bra 🤞🤞🤞🤞❤️❤️❤️ Gratulerer! 

Takk❤️❤️❤️ Og takk for så gode og tålmodige svar🩷🩵

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene90 skrev (7 timer siden):

Så bra 🤞🤞🤞🤞❤️❤️❤️ Gratulerer! 

Cb ukeindikator er negativ enda, men det er vel normalt når den trenger mer hcg for å slå ut? 
Strimmel test er sterkere i dag og babyplan tidlig stav er også tydelig positiv. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catlover99 skrev (9 timer siden):

Takk❤️❤️❤️ Og takk for så gode og tålmodige svar🩷🩵

Bare hyggelig å kunne hjelpe 🌹 

 

catlover99 skrev (8 timer siden):

Cb ukeindikator er negativ enda, men det er vel normalt når den trenger mer hcg for å slå ut? 
Strimmel test er sterkere i dag og babyplan tidlig stav er også tydelig positiv. ❤️

Ja Cb digital er ofte litt så som så syns jeg - de trenger mer hcg for å slå ut, og syns ofte de krever mer enn de sier før de slår ut. 

Gi det noen dager så ser du 👍 

Hcg dobler seg ca hver 48t frem til hcg når rundt 1200. Deretter dobler den seg saktere jo høyere den blir. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hva betyr 9 dpo? Jeg hadde innsett på Fredag. Tokk Otrivelle den 14 eller om det var den 15.. fikk negativt test i dag. Ikke fått mensen ennå. Skal EGENTLIG ta HCG blodprøve den 2... 

Forbredte meg på at OM den var positiv kunne Otrivelle henge igjenn.. men når den først er negativ, så kan den likevel bli positiv? Satt inn egg på dag 4. Når satt du inn og når tokk du sprøyta ts?

Anonymkode: 4654d...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei! Hva betyr 9 dpo? Jeg hadde innsett på Fredag. Tokk Otrivelle den 14 eller om det var den 15.. fikk negativt test i dag. Ikke fått mensen ennå. Skal EGENTLIG ta HCG blodprøve den 2... 

Forbredte meg på at OM den var positiv kunne Otrivelle henge igjenn.. men når den først er negativ, så kan den likevel bli positiv? Satt inn egg på dag 4. Når satt du inn og når tokk du sprøyta ts?

Anonymkode: 4654d...a64

9 dpo står for 9 days past ovaluation, altså 9 dager etter eggløsning. Ved IVF er det egguttak som er dagen som regnes som eggløsning (ved ferskforsøk). Om du satte inn et 4 dagers embryo på fredag, så er du 8 dpo i dag. Det er få som får positiv test så tidlig, fordi det kan ta tid før embryoet fester seg og så skal det produseres nok hcg til at det slår ut på test. Så du kan fremdeles teste positivt. Det er en grunn til at klinikkene setter testdag når de gjør. Nå vet du at ovitrelle er ute, så da kan du f eks teste annenhver dag fra nå eller vente noen dager og så teste igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...