Gå til innhold

La oss oppmuntre sårbare menn i dating (positiv tråd)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror vi kan alle være enige i at etter COVID så har videoer av dating-guruer
eksplodert på Youtube. Uheldigvis er mange av videoene fra en annen subkultur også: Black Pillere/Incels
som indoktrinerer sårbare menn til å tro at damer og dating har blitt helt håpløst og forferdelig i dag.

Med denne tråden håper jeg at vi kan ha en betryggende og oppløftende stemning
for sårbare menn......som kanskje befinner seg her også.

La oss starte med spørsmålene: hva mener du dating-guruer og Black Pillere tar feil om dating?
Og hva ville du sagt til en sårbar eller usikker person for å hjelpe dem i riktig retning? 

Anonymkode: 100d9...765

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange ting jeg skriver vet jo mange fra før av, men jeg har selv vært uvitende til en del ting som bare har vært dumt, så sier det tilfelle noen har stått i lignende grop.

Blackpillere generaliserer mye og opplyser ikke variasjonene i livet. Når det er i variasjonene vi finner noen for oss, som ikke nødvendigvis passer for vennnen vår. Om vi ikke er uheldig da 😅💔

Ikke tro på det noen sier bare fordi de er påståelig, det gjelder også det jeg sier. Men, om noen ber deg om å ikke stille spørsmål til dem, er det større sjangse for at de tar feil, enn om noen vil du skal stille spørsmål. 

Tenk over om det er noe som stopper deg, som du selv har lyst til å endre på. Men ikke fordi samfunnet, bare fordi du med tiden har funnet ut at dette er en brems, eller dette har jeg lyst til, eller må, hvem vet.

Prøv å stol på at andre har sin mening om deg på godt og vondt, å at du må heller la dem få muligheten til å like deg, eller avslå, istede for at du skal gjøre det for dem med å tenke du ikke er god nok. Eller la dem få bestemme selv, om du tilfeldigvis er noen som tenker du vet bedre 😅 Men med det så mener jeg ikke at om noen mener en ting, å det ikke er sannt, så må du stå å se på. Kommunikasjon er viktig. Tenker mest på at noen har en del forsvarsmekanismer mot å la noen bli kjennt fra starten av, å stenger seg inne. 

Vær nyskjerrig på andre og bli kjennt 😊 

Det er ikke alltid så dypt. Tenker mest på at vi overtenker så mye nå, eller det føles sånn ut utifra informasjonen jeg selv tar inn, blir litt lei av seriøsiteten og mangelen for humor. Den føler jeg gjelder ganske mye for blackpill greier. Mye trist og mye negativt, lite vind i håret eller hodet om de ikke har hår. 

Skallet er fint det også. Vet en del menn sliter med selvbildet på det 🫂😍

Å, prøv stol på at kroppen din kan klare å omstille seg om du velger å begynne å gå stegene. Den har jeg lært mye av i det siste. Ikke forankre seg for mye i en identitet som setter stopper for en bedre hverdag.. gjelder anvisninger også 😊

Anonymkode: 66cc9...d97

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange glemmer hvor utrolig forskjellige vi mennesker faktisk kan være. Joda, der er gjerne noen generelle "spilleregler" som kanskje gjelder enkelte, men jeg syns ikke man skal bruke det som en altfor stor pekepinn i datingmarkedet i dag. 

Problemet er verken menn eller kvinner, det er måten vi møter hverandre på. Tilgjengeligheten, overfloden. Digitaliseringen. Måten vi ser verden på. Grådigheten. 

Vi har så utrolig lett for å dømme andre og anta ting uten å vite om det faktisk stemmer. Noen ting kan man faktisk ikke vite heller uten å erfare det selv eller spørre vedkommende, og det er jo ikke alltid man får et ærlig svar. 

Husk at folk sjeldent er som du tror de er... Både på godt og vondt. Husk at de har uendelig mange nyanser til seg. Vi er alle sårbare og mange av oss er redde for å bli såret, avvist og det som er. Noe som dessverre er naturlig at skjer når man dater. Dette gjelder både unge kvinner og menn, og godt voksne menn og kvinner. 

Anonymkode: f340f...0be

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At å følge dating råd til punkt og prikke tar deg ingen steder i livet. Vær deg selv, for hvis du skal ha en kjæreste så skal den kjæresten like deg for den du er å ikke en du spiller. Da kan du heller være singel å nyte livet alene. For din lykke er like viktig som alle andres lykke. 

Anonymkode: 5b009...f07

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av kjønn så tror jeg at folk har en del å hente på å bli trygg på seg selv før man prøver å finne en partner. Som heterofil kvinne har jeg bare prøvd å date heterofile menn, og erfaringen min er at utrygge menn har tatt ut usikkerheten på meg. Det er faktisk helt uakseptabelt. Jeg har også erfaringer jeg skulle ha vært foruten, men det kunne ikke falt meg inn å la det gå utover andre. Det er ikke en ny manns problem.

Anonymkode: 5a9bd...8de

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk helt vanlig å være usikker på seg selv og hvordan man skal tilnærme seg det andre kjønnet/dem man har interesse for når man er ung og uerfaren. Også for kvinner. Å bli trygg nok til slikt kan ta tid for mange, men man bør likevel beholde håpet, og konsentrere seg om å bli tryggere på seg selv. Da løsner dette som regel etterhvert. 

Å bli bitter/sinna/klage over urettferdig har ingenting for seg. Tusenvis av unge av begge kjønn er i samme situasjon, og det er like normalt som å være veldig utadvendt og full av selvtillit. Ikke helt uvanlig at det er de beste som trenger litt tid på å modne ut av skallet sitt. 

Anonymkode: 9676f...f39

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det de har helt rett i er at kvinner generelt er blitt ganske ille.

Det de bommer grovt på er at det liksom er "vanskelig" å jobbe seg opp til er nivå der du er blant de 10% mest attraktive karene, og dermed får endel oppmerksomhet fra damer. For det har nemlig aldri vært enklere.

Pick your poison.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (19 minutter siden):

Det de bommer grovt på er at det liksom er "vanskelig" å jobbe seg opp til er nivå der du er blant de 10% mest attraktive karene, og dermed får endel oppmerksomhet fra damer. For det har nemlig aldri vært enklere.

Pick your poison.

Konkurransen har egentlig aldri vært LAVERE enn det den er i dag.
Det er faktisk ikke snakk om cash og luksus, men indre kvaliteter.
Et radikalt eksempel: en arbeidsledig uføretrygdet fyr med klare mål, lidenskaper og intensjoner som han aktivt jobber med,
er tusen ganger bedre enn den andre arbeidsløse som er fornøyd med å scrolle på Netflix
og bli feitere og feitere med null intensjon om forandring

Anonymkode: 50fd3...f36

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg vet ingenting om disse guruene, men jeg vil si til menn (og kvinner) som dater. Nyt prosessen. Gled dere over å treffe nye folk og glem forventninger, men sats bare på ha en hyggelig kveld der og da. Dersom det blir hyggelig så oppstår en mulighet for at dere ønsker å møtes igjen, og igjen, og...

Og husk at hvis dere møtes på nett så vet dere ingenting om utstråling kjemi og sånt, og da må man bare akseptere at kun en brøkdel av møtene kan føre videre uten å miste mot og trøkk av den grunn.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Konkurransen har egentlig aldri vært LAVERE enn det den er i dag.
Det er faktisk ikke snakk om cash og luksus, men indre kvaliteter.
Et radikalt eksempel: en arbeidsledig uføretrygdet fyr med klare mål, lidenskaper og intensjoner som han aktivt jobber med,
er tusen ganger bedre enn den andre arbeidsløse som er fornøyd med å scrolle på Netflix
og bli feitere og feitere med null intensjon om forandring

Korrekt.

Det er også derfor det er så tøvete å kaste bort tid på å sutre over at kvinner "har det enkelt". Som mann er det andre menn du konkurrerer mot, ikke kvinner. Så hvorvidt kvinner har det enkelt eller ikke har ingenting å si.

Og ja, som du skriver er nivået i dag så lavt at det nesten er foruroligende. Det skal virkelig ikke mye til for å seile opp i toppsjiktet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som er så fint med dating nå i dag er mulighetene, man kan lett finne mange som er eventuelle partnere. Før måtte man ta nabojenta eller slekt.

Og at kvinner vil ha likestilling, så vi har våre egne penger og menn trenger bare å være snill og ryddig :) 

Anonymkode: d2da4...243

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

La oss starte med spørsmålene: hva mener du dating-guruer og Black Pillere tar feil om dating?

- alt! 

- Ingenting! 

Begge svar er riktig. Der de har mest rett er der de prøver å lære menn å ikke være så desperate og needy. Det er turn-off uansett kjønn. Også der de prøver å lære menn å ta seg sammen, kle seg skikkelig, og å tørre å være litt "mann" på riktig måte (ta litt initiativ, være en som tar seg av dama si uten å bli krampeaktig osv, uten å bli douche). Det å være obs på at de damene du begjærer mest trolig blir begjært av mange og det er mer konkurranse om dem. Men sånn har det vært gjennom hele historien. Er ikke nytt dette!

Der det blir feil er at dette undervises av mentalt pubertale menn og innholdet lett forstås slik at mennene bare blir mer kyniske og toxic. 

Jeg synes også dating kulturen har blitt veldig overfladisk og folk ser på det som en buffet hvor de bare leter etter feil og påskudd for å trekke seg og "gå videre". Få tør å satse. Får tør å føle. Man dikter opp1000 stadier av følelser og relasjonsnivå bare for å slippe å stå inne for at de er i er kjæresteforhold. 

Men mye er rene overdrivelser. Dette gjelder nok mest de som er hekta på apper og seriedating.

Det finnes massevis av normale mennesker som ønsker å satse på et forhold. Jeg har vært heldig og havnet i et forhold med en utrolig bra kvinne med både personlighet og utseende langt oppe på skalaen og "over min liga" om man tror på sånt piss. Det ER mulig!!

Oppskriften er

- Ta deg sammen og bli en bedre versjon av deg selv på så mange områder du kan. Gjelder både kropp, sinn og hjem. 

- Ta ansvar. Alltid. Vær en "mann" for dama di på en trygg måte. Ikke vær en fjott. 

- Ja, du har sikkert masse følelser, traumer og dritt. Aldri ta det ut over dama. Hun er ikke psykologen din og  i hvert fall ikke mora di! Hun ønsker å ha det fint i livet - akkurat som du. Og det er ditt ansvar å sørge for at hun føler hun får det hos deg. Ikke skyld på andre. Takler du ikke det, så skaff deg heller katt. 

- ikke vær needy, ikke vær usikker. Ikke gnål og mas. Vis at du er trygg og vær forberedt på å la dama gå dersom hun ikke er den rette. Hun må gjøre seg fortjent til deg like mye som du må fortjene henne. Vær selvstendig i livet ditt! 

- sørg for å ha det moro. Senk skuldra og vær blid. Ingen er med på dette for å ha det kjipt. 

- ikke vær en kåtkuk som på billigst mulig måte skal komme ned i buksene hennes. Dating burde handle om mer enn det. Og hvis dere har sex, så sørg for at hun digger det. Ikke vær en ego kødd. 

Anonymkode: 37723...d95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

- Ja, du har sikkert masse følelser, traumer og dritt. Aldri ta det ut over dama. Hun er ikke psykologen din og  i hvert fall ikke mora di! Hun ønsker å ha det fint i livet - akkurat som du. Og det er ditt ansvar å sørge for at hun føler hun får det hos deg. Ikke skyld på andre. Takler du ikke det, så skaff deg heller katt

Anonymkode: 37723...d95

Med det sagt, så skal man ha lov til å være menneskelig og dele så vel som prate om følelser.
Dette er også noe Black Pillere og mange guruer mener en mann ikke skal gjøre.
Det er jeg personlig sterkt uenig i

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som er så fint med dating nå i dag er mulighetene, man kan lett finne mange som er eventuelle partnere. Før måtte man ta nabojenta eller slekt.

Og at kvinner vil ha likestilling, så vi har våre egne penger og menn trenger bare å være snill og ryddig :) 

Ja, det er en fordel at det er mer utvalg, jeg hadde nok hatt langt færre partnere om jeg aldri brukte tinder. Men baksiden er at mange sliter med at det er for mye utvalg, fristelser er bare et trykk unna, så det skal mindre til for at folk bare går videre og ikke gir de en sjanse 

Mange påstår at tinder ikke er grunnen for at datingkulturen har gått i grøfta, men jeg har sett stor endring siden jeg logget på tinder for 10år siden, så for jeg er det helt opplagt at disse appene har skylden 

Anonymkode: a6be8...4fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en fordel at det er mer utvalg, jeg hadde nok hatt langt færre partnere om jeg aldri brukte tinder. Men baksiden er at mange sliter med at det er for mye utvalg, fristelser er bare et trykk unna, så det skal mindre til for at folk bare går videre og ikke gir de en sjanse 

Mange påstår at tinder ikke er grunnen for at datingkulturen har gått i grøfta, men jeg har sett stor endring siden jeg logget på tinder for 10år siden, så for jeg er det helt opplagt at disse appene har skylden 

Anonymkode: a6be8...4fc

Jeg hadde aldri funnet mannen uten tinder 

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (5 timer siden):

Pick your poison.

Det kommer an på gener og foreldre hvor lett det er å bli blant de 10% beste. For noen er det lett, for de fleste er det mulig med hardt arbeid, for en ganske stor del er det umulig uansett hvor hardt de jobber

Anonymkode: ebb6c...5b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på gener og foreldre hvor lett det er å bli blant de 10% beste. For noen er det lett, for de fleste er det mulig med hardt arbeid, for en ganske stor del er det umulig uansett hvor hardt de jobber

10 prosenten er ikke tilgjengelig eller attraktiv for alle kvinner. Jeg vet ikke hvilken mann som er en 10 prosent mann, så kan jo være jeg tar feil. Men vi er så ulike personlighetsmessig, at jeg tviler at det er noen absolutt alle liker. At alle kan tenke, den personen har et rimelig utsendet, den forstår jeg. Men det betyr ikke, attraktiv for meg personlig om dere skjønner. 

Som Thor er en kjekk mann, men ikke en mann jeg er tiltrukket av. Objektiv men ikke subjektiv. Som et fint hus du ikke vil bo i, men noe levende er mer enn bare en bygning da.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke Det kommer an på gener om du klarer topp 2%, det er forsåvidt sant.

Men realiteten er faktisk så sørgelig blant mine jevnaldrende karer at topp 10% er mulig for alle som ikke er regelrett handikappede.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

10 prosenten er ikke tilgjengelig eller attraktiv for alle kvinner. Jeg vet ikke hvilken mann som er en 10 prosent mann, så kan jo være jeg tar feil. Men vi er så ulike personlighetsmessig, at jeg tviler at det er noen absolutt alle liker. At alle kan tenke, den personen har et rimelig utsendet, den forstår jeg. Men det betyr ikke, attraktiv for meg personlig om dere skjønner. 

Som Thor er en kjekk mann, men ikke en mann jeg er tiltrukket av. Objektiv men ikke subjektiv. Som et fint hus du ikke vil bo i, men noe levende er mer enn bare en bygning da.

Spiller ingen rolle hvem du er tiltrukket av.

Er han innenfor topp 10% blant menn finner han seg noen.

Om det ikke blir akkurat deg betyr fint lite.

AnonymBruker
Skrevet
KallePils skrev (6 minutter siden):

Spiller ingen rolle hvem du er tiltrukket av.

Er han innenfor topp 10% blant menn finner han seg noen.

Om det ikke blir akkurat deg betyr fint lite.

Du forsto ikke poenget. Det var å stoppe noen fra å tro at hele gjengen av verdens kvinner har blikket i en retning, noe som påstås. 

Om smaken varierer, er det håp for fler. Det var ikke et argument om at føkkings Chris Hemsworth vil slite noen gang.

Alle vet attraktive folk får mer, men får de absolutt alle? Nei. Å da er det håp.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...