Gjest Gjest_snoopie_* Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Heisann! Jeg har lyst til å søke på jobb som markedskoordinator. (har markedsførings utdannelse) Men jeg lurer på hva slags oppgaver man utfører som markedskoordinator? Er det forskjell fra bedrift til bedrift? Hva er årslønnen? Er det en gøy jobb? Takknemlig for alle svar!
LilleMy28 Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Forskjellig fra jobb til jobb. Noen krever 2-3-års utdanning til slike jobber, mens andre bruker tittelen bare som et fancy navn for sekretær... Så det er viktig å sjekke med arbeidsgiver hvor mye ansvar det er og hvilke arbeidsoppgaver som inngår i stillingen.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #3 Skrevet 14. februar 2006 Forskjellig fra jobb til jobb. Noen krever 2-3-års utdanning til slike jobber, mens andre bruker tittelen bare som et fancy navn for sekretær... Så det er viktig å sjekke med arbeidsgiver hvor mye ansvar det er og hvilke arbeidsoppgaver som inngår i stillingen. ← Det stemmer. ønnen varierer også en del avhengig av sektor. I privat sektor kjenner jeg en med tittelen "markedskoordinator" (han kaller seg bare "koordinator"), han jobber for et energiselskap og jeg vet at lønnen hans er 420.000,- Han er ikke utdannet innen markedsføring..
Gjest Gjest_sweetie_* Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 Ei jeg kjenner jobber som markedskoordinator i privat sektor. Hun gjør alt fra å lage kampanje materiell, justere priser, arr.kick off etc etc. Hun får 320.000 i året... Er ikke det da lite når han som ikke var utdannet får 420.000? Finnes det noen statistikk som viser hva man "bør" tjene?
LilleMy28 Skrevet 15. februar 2006 #5 Skrevet 15. februar 2006 I og med at det er så store ansvarsforskjeller på markedskoordinatorer vil det gi store forskjeller i lønn også. Lønna gjenspeiler jo gjerne hvor stort ansvar som ligger i stillingen. Jeg kjenner markedskoordinatorer som egentlig bare er sekretærer tilknyttet markedsavdeling som tjener mellom 230' og 300'. De booker kampanjer, følger og markedsaktiviteter, og fungerer ellers som en slags administrasjonsekretær. Noen krever utdanning til slik jobber, andre ikke. Selv er jeg produktkoordinator i en innkjøpsavdeling (har 4 års utdanning), og jeg tjener ca.380 000. Og jeg har mye ansvar i stillingen, jeg skal prøve å få forhandlet meg frem til ass.innkjøpssjef ved neste lønnsforhandling. Jeg jobber med innkjøp, sortimentstyring, eksponeringsstrategier og prissetting i samråd med sjefen min, innsalg til butikkene våre, produkter til annonsering og layout. Jeg har jobbet ca.4 år etter endt utdanning, det har jo selfølgelig også innvirkning på lønnen.
Gjest Gjest_snoopie_* Skrevet 15. februar 2006 #6 Skrevet 15. februar 2006 Har dere 8-16 jobb eller blir det mye overtid? Ei jeg kjenner jobber beldig mye overtid i stillingen, men får ikke overtidsbetalt. Hun kan ta ut noen avspasseringstimer/dager om hun vil. Er det vanlig å ikke få overtidsbetalt i privat sektor? Hvor mye er det vanlig å gå opp i lønn pr år?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #7 Skrevet 15. februar 2006 Ei jeg kjenner jobber som markedskoordinator i privat sektor. Hun gjør alt fra å lage kampanje materiell, justere priser, arr.kick off etc etc. Hun får 320.000 i året... Er ikke det da lite når han som ikke var utdannet får 420.000? Finnes det noen statistikk som viser hva man "bør" tjene? ← Han jeg nevnte, som tjener 420.000,- er godt utdannet med 6 års høyere utdanning (hovedfag). Men han er altså ikke utdannet innen faget markedsføring. Jeg synes vel at det er naturlig at en person med hovedfag ligger høyere i lønn enn en med halvparten så lang utdanning som han.
LilleMy28 Skrevet 15. februar 2006 #8 Skrevet 15. februar 2006 Har dere 8-16 jobb eller blir det mye overtid? Ei jeg kjenner jobber beldig mye overtid i stillingen, men får ikke overtidsbetalt. Hun kan ta ut noen avspasseringstimer/dager om hun vil. Er det vanlig å ikke få overtidsbetalt i privat sektor? Hvor mye er det vanlig å gå opp i lønn pr år? ← Normalt 8-16 jobb, men i perioder blir det overtid. Overtiden er bakt inn i fastlønnen, så det er betalt på en måte, men du får ikke noe ekstra for det. Blir det mye overtid kan det tas ut i avspassering, men det skjer sjelden. Blir du borte fra jobber med mye ansvar er det som regel ingen andre som gjør jobben for deg og det er derfor mye som venter når en er tilbake igjen. Så ikke så kult å ta litt fri alltid. Avspasering tas derfor i perioder når det er rolig, f.eks. romjulen, fellesferien. De fleste jeg kjenner i privat sektor går opp mellom 2% og 10% i året så lenge de er i samme stilling. Ved oppgradering til stilling med mer ansvar kan det øke mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå