AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Skrevet 20. juni 2024 Jeg er bekymret for moren min akkurat, men er en også en overtenker og krisemaksimerer så jeg har vel innsett nå at jeg må få gjort noe med denne overtenkingen og krisemaksimeringen? Noen som har tips og råd til hva jeg kan gjøre for å roe ned og ikke gå rett i bekymrelses modus når slike ting og lignende ting skjer? (Jeg velger å poste dette på kropp og helse siden jeg tror nok jeg mest bare må jobbe med psyken min og bli tryggere på meg selv og ikke overtenke og krisemaksimere så mye og jeg tror og håper at det ikke faktisk er noe galt med moren min. I alle fall burde jeg vel gi det mer tid uten svar før jeg virkelig blir bekymret). Jeg er vant til at min mor svarer meg som oftest ganske kjapt på sms og hun har alltid telefonen i nærheten så jeg er vant til at hun også svarer på telefonen når man ringer kjapt og hvis hun ikke kan svare så sender hun alltid “ringer deg tilbake” sms. Det er altså sånn ‘automatisk’ sms man kan velge å sende når man avviser anropet, så jeg kan bare komme på en annen gang jeg har ringt og hun ikke tok telefonen da. Jeg sendte henne en sms for over 2 timer siden også ringte jeg henne for 1 time siden (siden spørsmålet i smsen var greit å få svar på før i morgen tidlig) og det ringte til det kom til mobilsvar men hun sendte ingen sms om at hun skulle ringe tilbake også sendte jeg henne en ny sms for 20 minutter siden der jeg spurte om alt var bra siden det var så uvant at hun ikke svarte meg. Jeg har en leit tendens til å ovetenke veldig og krisemaksimere så det er jo ikke en bra kombo når min mor nå ikke svarer… Jeg er allid bekymret for at familie eller venner skal ha havnet i ullykke eller ha blitt alvorlig syk. Dette er aldri noe jeg har sagt til noen, så de vet ikke det da. Men jeg kan være veldig bekymret om jeg vet at de f.eks er ute å kjører fordi de kjører hjem etter å ha besøkt meg osv. Så jeg forsøker jo å bare tenke at dette at hun ikke svarer meg med en gang selv om det er det som er vanlig for henne er en naturlig forkaring på, kanskje hun er opptatt i ett møte jeg ikke vet om eller sitter i en personlig samtale med en venn og ikke ville se på telefonen (selv om hun bruker avvise samtale og sende sms til vanlig?) eller kanskje mobilen hennes er ødelagt og hun ikke har fått gitt beskjed? Anonymkode: 1bd2a...89e 1
mommyaka Skrevet 20. juni 2024 #2 Skrevet 20. juni 2024 Kansje hun er et sted å ikke har med mobilen...hun har med mobilen mrm hører den ikke/ skrudd av lyden Hun har ikke hørt at der har ringt eller fått sms.. dermed ikke ringt tilbake. Hun sover....hun er opptatt..hun vil ikke svare?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #3 Skrevet 20. juni 2024 mommyaka skrev (12 minutter siden): Kansje hun er et sted å ikke har med mobilen...hun har med mobilen mrm hører den ikke/ skrudd av lyden Hun har ikke hørt at der har ringt eller fått sms.. dermed ikke ringt tilbake. Hun sover....hun er opptatt..hun vil ikke svare? Ja, altså hvis jeg forsøker å tenke rasjonelt så er det nok mye mer sannsynlig at det er en helt ufarlig forklaring på hvorfor hun ikke svarer meg, og ikke det at hun har blitt akutt alvorlig syk eller havnet i en alvorlig ulykke. Og det har jo ikke gått mange timene ennå, så jeg føler det nok er litt tidlig å bli virkelig bekymret for henne enda. Hun bruker alltid ha med mobilen så lenge hun ikke er på jobb da ligger den på pauserommet og hun bruker den bare i pausen, men hun har bare vanlig dagjobb. Hun skrur jo av lyden dersom hun er på korøvinger f.eks men hun skrur ikke av lyden med mindre hun må. Det som bekymret meg mest er vel at hun ikke sendte sms om at hun ringer tilbake, men altså jeg forstår jo rasjonelt sett at det ikke er noe å bekymre seg for (enda) siden det er jo egentlig ikke normalt at folk flest alltid svarer når man ringer eller sender sms om å ringe tilbake slik som moren min. Anonymkode: 1bd2a...89e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Skrevet 20. juni 2024 Er du på reise og moren din passer hunden din? Du må jobbe med angsten din. Anonymkode: 0c905...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #5 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du på reise og moren din passer hunden din? Du må jobbe med angsten din. Anonymkode: 0c905...ed5 Hæ? Nei, jeg er hjemme hos meg selv og jeg antar at min mor også er hjemme hos enten seg selv eller kjæresten, men for alt jeg vet kan hun være på besøk med noen andre, tatt en spontan fjelltur som tok lengre tid enn planlagt eller ett eller annet annet. Jeg har for øvrig ingen hund, så ser ikke helt hvor du har den fra? Men at jeg burde jobbe med angsten min har du jo rett i da om ikke annet. Anonymkode: 1bd2a...89e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #6 Skrevet 21. juni 2024 Sjekk appen Tankevirus. Det er en del der som handler om dette og ellers flere nyttige triks dersom man er litt nevrotisk. Anonymkode: 97590...f4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå