Gå til innhold

Falt for en dame

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame på 31 år. Har alltid likt menn og er i et langvarig forhold med en mann. Nylig tilbrakte jeg en kveld med en dame (kjenner henne litt fra før av) som jeg plutselig ble sykt betatt av. Jeg syntes at vi hadde god kjemi. Vi kysset og det var helt elektrisk kjemi. Dessverre var det kun jeg som følte det slik. Hun ville ikke gå videre med meg etter den kvelden. Nå sitter jeg her og lurer på hva faen jeg skal gjøre. Hodet mitt er helt kaotisk. 

Den avvisningen gikk inn på meg. Akkurat nå er jeg lei meg og redd. Føler at jeg ikke var godt nok for henne. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med min samboer. Har aldri sagt noe og vet ikke hvordan det vil bli mottatt. Har dårlig samvittighet overfor ham men tenk om jeg ikke opplever det å falle for en dame igjen? På den ene siden vil jeg utforske mer med damer, men ikke hvem som helst heller - det var kun henne. Har som sagt ikke falt for en annen dame tidligere. Var svært tiltrukket av henne og mye handlet om kjemien for min del. Tenk om jeg aldri føler det samme igjen med en annen dame så skal jeg rote det til med samboeren? 

Anonymkode: 8698b...2ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mine herrer: Vi roter oss vel ikke bort i noe seriøst med kvinner i 2024, gjør vi vel? 😄

Anonymkode: 84806...f91

AnonymBruker
Skrevet

Du bør være ærlig med din samboer, Ts, for han fortjener å kunne ta et informert valg om hva han ønsker å gjøre videre også.

Videre må du søke hjelp for å rydde opp i deg selv og det du går gjennom for tiden.

Og om samboeren din ønsker å fortsette sammen med deg, så bør dere sammen i parterapi.

Men vær ærlig med mannen din, for du har vært utro - slik behandler man ikke en man elsker og respekterer.

Respekterer du ham er du ærlig med ham!

(jeg er selv kvinne, om det skule ha noe å si..)

Anonymkode: 4a4ca...a16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du var utro mot han. Det handler ikke om hva du skal gjøre med han, men om han bør fortsette med deg. Akkurat nå er du en dårlig partner, og det har han rett til å vite.

Slutt å bare tenke på degselv, du er ikke sentrum av universet. Samboeren din har bare et liv han også, så annerkjenn at han må få mulighet til å leve det livet godt.

Anonymkode: 58702...a0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du bør være ærlig med din samboer, Ts, for han fortjener å kunne ta et informert valg om hva han ønsker å gjøre videre også.

Videre må du søke hjelp for å rydde opp i deg selv og det du går gjennom for tiden.

Og om samboeren din ønsker å fortsette sammen med deg, så bør dere sammen i parterapi.

Men vær ærlig med mannen din, for du har vært utro - slik behandler man ikke en man elsker og respekterer.

Respekterer du ham er du ærlig med ham!

(jeg er selv kvinne, om det skule ha noe å si..)

Det får da være måte på hva man skal søke hjelp for. Å kjenne på følelser for noen andre i et langvarig forhold tror jeg er ganske normalt. Man skal selvsagt prøve å unngå og agere på slike følelser, men er gjort er gjort, og det er snakk om kyssing. Virkelig ikke verdens undergang.

Slike følelser kan være sterke og berusende, men det behøver faktisk ikke å bety noe som helst. Om det er kvinne eller mann spiller egentlig heller ingen rolle. Nå er tydeligvis ikke den andre parten interessert i det hele tatt og da er det best å bare la det ligge. Før eller senere, sannsynligvis før, vil dette gå over av seg selv.

Når du har lagt begjæret og beruselsen bak deg, DA kan du ta en objektiv og veloverveid beslutning på hva du skal gjøre i forhold til din samboer.

Anonymkode: 95d6c...928

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det får da være måte på hva man skal søke hjelp for. Å kjenne på følelser for noen andre i et langvarig forhold tror jeg er ganske normalt. Man skal selvsagt prøve å unngå og agere på slike følelser, men er gjort er gjort, og det er snakk om kyssing. Virkelig ikke verdens undergang.

Slike følelser kan være sterke og berusende, men det behøver faktisk ikke å bety noe som helst. Om det er kvinne eller mann spiller egentlig heller ingen rolle. Nå er tydeligvis ikke den andre parten interessert i det hele tatt og da er det best å bare la det ligge. Før eller senere, sannsynligvis før, vil dette gå over av seg selv.

Når du har lagt begjæret og beruselsen bak deg, DA kan du ta en objektiv og veloverveid beslutning på hva du skal gjøre i forhold til din samboer.

Å planlegge en kveld med en person man er tiltrukket av, for så å kysse denne personen og være forelsket i personen og ønske et videre forhold til personen - det går helt klart under utroskap.

Ts virker veldig forvirret mtp. om hun nå tenner på menn eller kvinner, hva hun ønsker å tenne på og hva hun faktisk tenner på.

Hun var utro, og da bør hun være ærlig med mannen slik at han kan få ta et informert valg om eget liv.

• Nyttig 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Du bør være ærlig med din samboer Anonymkode: 4a4ca...a16

Min første tanke: prat samme fort som F...!

20 hours ago, AnonymBruker said:

Du var utro mot han. [..] Slutt å bare tenke på degselv Anonymkode: 58702...a0b

Dust, nok et anonymt krek. Slå opp hva "overraskelse" kan bety og se om noen kan forklare deg det.

19 hours ago, AnonymBruker said:

Slike følelser kan være sterke og berusende, men det behøver faktisk ikke å bety noe som helst.

Når du har lagt begjæret og beruselsen bak deg, DA kan du ta en objektiv og veloverveid beslutning på hva du skal gjøre i forhold til din samboer. Anonymkode: 95d6c...928

Njaæ, særlig mye betkningstid har man ikke her. Men finn ut om det var et blaff eller et problem og ta affære deretter, det vil altså si i tilleg til å krype hjem og tilstå. Får håpe typen din tar det på en ok måte.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du så stor tekst?

Anonymkode: 56117...2ba

AnonymBruker
Skrevet
carlberner1 skrev (4 minutter siden):

Min første tanke: prat samme fort som F...!

Dust, nok et anonymt krek. Slå opp hva "overraskelse" kan bety og se om noen kan forklare deg det.

Njaæ, særlig mye betkningstid har man ikke her. Men finn ut om det var et blaff eller et problem og ta affære deretter, det vil altså si i tilleg til å krype hjem og tilstå. Får håpe typen din tar det på en ok måte.

Hun var faan meg utro og sitter her inne og rettferdiggjør handlingen istede for å føle på skyld eller føle sin plikt som partner til å fortelle om sviket sitt, og ønske han et godt nok liv om det betyr at hun ikke lenger er i det.

Imptsettning til deg, bryr jeg meg om han som sitter der hjemme og ikke aner hvem han deler livet med. 

Anonymkode: 58702...a0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er det virkelig dette signalet du vil sende? At utroskap er helt ok? 
Det er vel heller slik at om det oppleves som en ufarlig ting, det å kline med en annen enn partneren, så er det vel heller ikke noe problem å si det? 
Nei TS, du burde fortelle ham hva som skjedde og hva som skjer inni deg. Det vil synes at noe er galt, og denne mannen vil nødvendigvis tro at han er problemet, noe han også er. Han er ikke den du begjærer. Det er en glemt kunst å være lojal og trofast over tid, for det viser seg at det er vanskelig å akseptere, og ikke minst husker hvordan det var da man først møtte partneren sin. Det er et vagt minne for mange, og så tror man det er noe helt spesielt når man får oppleve de samme følelsene på ny med en annen, etter år med den samme, gamle, kjente partnere sin

Anonymkode: 99cb4...a65

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det virkelig dette signalet du vil sende? At utroskap er helt ok? 
Det er vel heller slik at om det oppleves som en ufarlig ting, det å kline med en annen enn partneren, så er det vel heller ikke noe problem å si det? 
Nei TS, du burde fortelle ham hva som skjedde og hva som skjer inni deg. Det vil synes at noe er galt, og denne mannen vil nødvendigvis tro at han er problemet, noe han også er. Han er ikke den du begjærer. Det er en glemt kunst å være lojal og trofast over tid, for det viser seg at det er vanskelig å akseptere, og ikke minst husker hvordan det var da man først møtte partneren sin. Det er et vagt minne for mange, og så tror man det er noe helt spesielt når man får oppleve de samme følelsene på ny med en annen, etter år med den samme, gamle, kjente partnere sin

Anonymkode: 99cb4...a65

Enig.

I tillegg la Ts ut denne tråden ut i forumet "Singelliv og dating".

Tråden burde ha ligget under Samliv-forumet, for Ts er ikke singel... selv om hun dater bak mannens rygg...

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...