Gå til innhold

Er det greit å sladre når man har krysset fylkesgrensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet for en dag at min nærmeste venninne har fortalt sin søster om mine personlige problemer (helse og ekteskap).

Min venninnes forsvar er at søsteren bor i et annet fylke og ikke kjenner noen av mine venner. Vel, det viste seg at søsteren jobber med en person som kjenner min manns eks-svigerinne (søster til ekskona). Så nå vet altså min manns ekskone ALT om mitt privatliv.
Jeg føler meg så sviktet og så naken. Jeg er rasende men «venninnen» min sier bare at søsteren bor jo i et annet fylke så da er det visstnok helt normalt å sladre om andres hemmeligheter.

Er det virkelig normalt å sladre bare man har krysset fylkesgrensen? Tenker man ikke på at Norge er et bittelite land hvor nesten alle kjenner alle? 

Anonymkode: 2e604...7e7

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig ikke greit. Så utrolig ubehagelig situasjon, hadde blitt forbanna.

Anonymkode: 183ba...1c8

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så Dårlig gjort! Både av venninnen og søstera. Og skikkelig teit unnskyldning. Fylkesgrense, ærlig talt, de endrer seg jo!

Anonymkode: 46433...957

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det, og det er veldig dårlig gjort av venninnen din, men jeg synes jo også det er veldig spesielt av søsteren til venninnen din hvis hun viderefører dette sladderet om deg med navn og det hele til en kollega?

Spesielt at det ikke engang har blitt anonymisert på veien. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fylke?

Anonymkode: 7450b...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den type svik hadde jeg hatt vanskelig for å jobbe gjennom med en bestevenninne. De fleste ting kan fikses, men dette hadde vært fullstendig uakseptabelt for meg, fordi det sier så mye om hennes verdier. Hun så mer verdi i underholdningsverdien av å sladre om dine problemer, enn verdien i å opprettholde lojaliteten med deg.

Nei. Min konklusjon ville vært: Dump henne.

Anonymkode: 4df2f...156

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i et annet fylke 😂😂😂😂 tåpelig. din venninne er et nek

Anonymkode: 405f4...b7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende svar! :) 
 

Seff skrev (På 21.6.2024 den 6.11):

Nei, det er ikke det, og det er veldig dårlig gjort av venninnen din, men jeg synes jo også det er veldig spesielt av søsteren til venninnen din hvis hun viderefører dette sladderet om deg med navn og det hele til en kollega?

Spesielt at det ikke engang har blitt anonymisert på veien. 

 


Jeg vet ikke om venninnen min sa navnet mitt til søsteren sin. Men søsteren sa visstnok ikke navnet mitt, men hun sa hva jeg jobber med, antall barn og hvor vi har hytte. Bosted skjønte kollegaen utifra at jeg bor i nærheten av søsteren. Såpass mye info til sammen at kollegaen skjønte at det måtte være min mann.
Nå høres det kanskje ut som at vi bor på et lite sted der alle kjenner alle og vet alt om alle, men vi bor faktisk i en av de større byene på Østlandet. Så jeg kan *nesten* skjønne at venninnen min tenkte at ingen ville skjønne hvem vi er. Men jeg føler meg likevel så sviktet. 

Anonymkode: 2e604...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så jeg kan *nesten* skjønne at venninnen min tenkte at ingen ville skjønne hvem vi er. Men jeg føler meg likevel så sviktet. 

Uavhengig av hvor dere bor hadde hun vel ingen grunn til å skulle snakke om helsa og ekteskapet til ei venninne av seg? Helt merkelig oppførsel av henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen, hvorfor har dere kvinner så enormt stort behov for å utlevere alt om det mest private til de fleste? 

Er det en måte å bygge relasjon på for kvinner? Det som gjør at dere bygger bånd, - jo mer dere forteller, jo sterkere bånd får dere? 

Hvorfor er dere ikke mer kritisk til dette? 

Anonymkode: eddef...bfa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvs har dette å bety, det som er sagt?

Anonymkode: 6b739...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Her er det jo mange folk som har snakket om noen de ikke kjenner. Din venninnes søster har en kollega som kjenner søstra til exen til mannen din. Hvorfor i all verden har din venninnes søster noen interesse av å diskutere dine problemer med en kollega? Og hvorfor har denne kollegaen noen interesse av å fortelle om problemene til en ukjent person til en random bekjent? Merkelig.

Anonymkode: f8771...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...