Gå til innhold

Familien hennes snakker ned venninnen min. Forteller jeg det til henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tidligere i år ble jeg stående å snakke med svigerinnen til venninnen min i forbindelse med at jeg leverte noe for henne. I denne samtalen reagerte jeg på enkelte ting han sa om henne. Hun har lite familie og lite kontakt med de hun har. Jeg vet hun av og til lurer på hvorfor de tar lite kontakt. Det svigerinnen sa til meg vil forklare en del, men jeg er også redd det bare sårer. Samtidig føler jeg at jeg lyver til henne ved å holde dette for meg selv

 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 9b6eb...9b5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig situasjon, kommer helt an på hva grunnen var. Enkelte ting kan man jo pakke inn på en pen måte.

Anonymkode: bfd88...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at hun svigerinnen hennes ikke virket noe hyggelig (uten å si hva hun sa), og at jeg skjønner at venninnen har lite kontakt med dem. 

Å fortelle hva som ble sagt fører bare til konflikt.. 

Anonymkode: 3fef5...69e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det vil hjelpe henne å få vite det? Ofte er det vel best å ikke få svart på hvitt at noen ikke liker deg. Det er ofte best å bare ha en mistanke om det. For hva skal hun gjøre med opplysningen? 

Anonymkode: 73638...726

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye bedre å lyve enn å ikke gjøre det hvis det er for å beskytte den andre. 

Anonymkode: 73638...726

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ønsker å vite, andre ikke. Hadde det vært meg hadde jeg ønsket å vite.

Anonymkode: f9fbe...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tror du det vil hjelpe henne å få vite det? Ofte er det vel best å ikke få svart på hvitt at noen ikke liker deg. Det er ofte best å bare ha en mistanke om det. For hva skal hun gjøre med opplysningen? 

Anonymkode: 73638...726

Hun skriver jo at venninnen selv lurer på hvorfor de tar lite kontakt... Jeg ville nok likt å vite..

Endret av ABell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha visst det. Dersom hun allerede har en sterk følelse av at hun ikke er likt, så får hun i allefall noe å henge det på. Det kan være godt å få visshet i at det faktisk er noe, enn bare å gå og føle på at det er noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg også ville fortalt det. Og så vært veldig tydelig på at du har vært i tvil om du ville fortelle eller ikke, samt at du støtter henne og står sammen med henne i denne situasjonen, det er de folka som er kørka, ikke henne. 

Anonymkode: 42bae...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 22.32):

Tror du det vil hjelpe henne å få vite det? Ofte er det vel best å ikke få svart på hvitt at noen ikke liker deg. Det er ofte best å bare ha en mistanke om det. For hva skal hun gjøre med opplysningen? 

Anonymkode: 73638...726

Selvfølgelig hjelper det. Hvis JEG var denne venninnen så hadde jeg vært takknemlig for å få den informasjonen. Spesielt hvis du allerede vet at jeg er lei meg over at de tar lite kontakt. Jeg velger å tenke godt om folk, men om jeg fikk vite at svigerinna mi står å prater dritt om meg til MIN venninne så hadde jeg jo sluttet å ta kontakt selv. Eller først ville jeg rolig sagt til svigerinna at jeg vet hva hun sa om meg, og så hadde jeg sluttet å ta initiativ selv

Anonymkode: 814d6...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 21.17):

Tidligere i år ble jeg stående å snakke med svigerinnen til venninnen min i forbindelse med at jeg leverte noe for henne. I denne samtalen reagerte jeg på enkelte ting han sa om henne. Hun har lite familie og lite kontakt med de hun har. Jeg vet hun av og til lurer på hvorfor de tar lite kontakt. Det svigerinnen sa til meg vil forklare en del, men jeg er også redd det bare sårer. Samtidig føler jeg at jeg lyver til henne ved å holde dette for meg selv

 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 9b6eb...9b5

Å fortelle noe man har hørt via andre syns jeg er en uting. Dine meninger får du dele med den det gjelder så mye du vil. Så får andre gjøre det samme. 

Fordi at den som får høre via deg hva en annen mener vil jo gjerne høre mer og kunne forklare handlingene sine. Den får ikke gjort det med deg som et mellomledd utenat det kan bli utrolig mye drama. 

Be heller de det gjelder om å fortelle din venn det selv, for kun det kan faktisk hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner henne best og vet dermed best om du skal si noe. Er det noe hold i det svigerinnen sa?

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 22.31):

Jeg ville sagt at hun svigerinnen hennes ikke virket noe hyggelig (uten å si hva hun sa), og at jeg skjønner at venninnen har lite kontakt med dem. 

Å fortelle hva som ble sagt fører bare til konflikt.. 

Anonymkode: 3fef5...69e

Det er råttent gjort å si noe, altså antyde at man vet noe, men la være å si alt. Tenk det tankekjøret vedkommende får?

Anonymkode: e098d...588

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 21.17):

Tidligere i år ble jeg stående å snakke med svigerinnen til venninnen min i forbindelse med at jeg leverte noe for henne. I denne samtalen reagerte jeg på enkelte ting han sa om henne. Hun har lite familie og lite kontakt med de hun har. Jeg vet hun av og til lurer på hvorfor de tar lite kontakt. Det svigerinnen sa til meg vil forklare en del, men jeg er også redd det bare sårer. Samtidig føler jeg at jeg lyver til henne ved å holde dette for meg selv

 

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 9b6eb...9b5

Er det noe som kan rettes på ryddes opp i kanskje men stort sett hadde jeg ikke sagt det.

Anonymkode: 878cf...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette ville jeg ikke sagt videre. Du gjør henne bare vondt.

Anonymkode: 2c03f...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...