AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Skrevet 20. juni 2024 Har adhd, og ser jordmor har notert dette som merknad på helsekortet. Hva er grunnen til det? Skjønner ikke helt hvorfor det skal ha noe betydning for når jeg skal føde og heller ikke bruker medisiner. Anonymkode: 1df8a...548
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har adhd, og ser jordmor har notert dette som merknad på helsekortet. Hva er grunnen til det? Skjønner ikke helt hvorfor det skal ha noe betydning for når jeg skal føde og heller ikke bruker medisiner. Anonymkode: 1df8a...548 Kanskje fordi du ikke bruker medisiner for ADHD at hun skrev det opp. Du og helsepersonell vet ikke hvordan du vil reagere inder en fødsel. Anonymkode: 22c64...442 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #3 Skrevet 20. juni 2024 Spiller det noen rolle om det noteres opp diagnoser den fødende har da? Anonymkode: a0d51...33c
Gjest jegerrinne Skrevet 20. juni 2024 #4 Skrevet 20. juni 2024 Er normalt å skrive diagnoser slik jeh forstod, så når en kom inn så så de lett om det var ting de trenger å ta hensyn til
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #5 Skrevet 20. juni 2024 Har de aldri gjort med meg. Anonymkode: cb476...2d9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #6 Skrevet 20. juni 2024 Jeg har vært gravid 10+ ganger, og hver gang har de skrevet opp alt jeg har "hatt". Selv om det ikke har virket relevant i det hele tatt. Ville ikke tenkt så mye over det. Anonymkode: be933...30c 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #7 Skrevet 20. juni 2024 Det er helt normalt at de fører opp diagnoser - både nåværende og tidligere sykdom etc. Ikke noe å tenke på. Anonymkode: 0022b...482 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #8 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har adhd, og ser jordmor har notert dette som merknad på helsekortet. Hva er grunnen til det? Skjønner ikke helt hvorfor det skal ha noe betydning for når jeg skal føde og heller ikke bruker medisiner. Anonymkode: 1df8a...548 Alt av diagnoser skal skrives på kortet Anonymkode: ee5a8...00d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #9 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Spiller det noen rolle om det noteres opp diagnoser den fødende har da? Anonymkode: a0d51...33c Syns bare det var spesielt at dette skal ha noe som helst å si for meg som fødende. Er ikke som jeg blir hyperaktiv eller får konsentrasjonsvansker under fødsel Anonymkode: 1df8a...548
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #10 Skrevet 20. juni 2024 Kan være fint å vite diagnoser for å gi best mulig behandling. Uansett om det er adhd, bipolare, angst eller depresjon osv. Ingen kan vite hvordan din adhd er og at du ikke er hyperaktiv eller ikke har konsentrasjonsvansker. En god del medisiner for ulike sykdommer kan også ha betydning for svangerskap og fødsel. Hvis du ikke vil ha det der, må du nesten si det til jordmor. Anonymkode: a5551...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #11 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Syns bare det var spesielt at dette skal ha noe som helst å si for meg som fødende. Er ikke som jeg blir hyperaktiv eller får konsentrasjonsvansker under fødsel Anonymkode: 1df8a...548 Informasjonen som noteres på helsekortet handler ikke bare om fødsel og at du er fødende. Det handler om lett tilgjengelig helseinformasjon - uansett situasjon. Jo mer utfyllende et helsekort er jo bedre er det. Ser ikke helt hvorfor det er noe problem at det står adhd. Hvordan du blir under fødsel vet du ikke. Kroppen kan respondere på de merkeligste måter. Anonymkode: 0022b...482 1
Daria Skrevet 20. juni 2024 #12 Skrevet 20. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns bare det var spesielt at dette skal ha noe som helst å si for meg som fødende. Er ikke som jeg blir hyperaktiv eller får konsentrasjonsvansker under fødsel Anonymkode: 1df8a...548 Vet du det? Vet alle som skal ha med deg å gjøre under svangerskap og fødsel det? Du har helt garantert ingen merkbare symptomer eller reaksjoner overhodet, i noen sammenhenger, uansett? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal vegre seg mot å dele diagnoser og andre helseopplysninger med helsepersonell, selv om det ikke er opplagt hvorfor de trenger å vite akkurat den detaljen. Min erfaring er at jo mer de vet, jo bedre er det for meg - og at mye kan være mer relevant og nyttig for dem enn jeg tror. Endret 20. juni 2024 av Daria 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #13 Skrevet 20. juni 2024 De skriver jo opp alt mulig rart der. Ikke noe å bry seg om, og ADHD kommer absolutt ikke til å være i fokus i det hele tatt under fødsel. Anonymkode: 95118...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå