Gå til innhold

Dating - hva funket for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye frustrasjon knyttet til dating her på kvinneguiden. Jeg lurer på hva var nøkkelen for dere som fikk det til og fant kjærligheten? Hva var det som fikk ting til å snu, hvilken endring gjorde du, hva var den utløsende faktoren?

Jeg er ingen fan av nettdating, men fant faktisk kjæresten min i et nettfora omkring felles interesser likevel. Jeg tror nøkkelen for meg var at det var jeg som først fikk interesse for ham og bestemte meg for å ta kontakt. Jeg tror at mange single kvinner hadde vært tjent med å prøve det samme samme initiativet, rett og slett være mer proaktive i søken selv (ikke bare vente passivt på de mest aktive "flørtepusene" som tar kontakt). Jeg har nemlig på følelsen av at mange av oss har lett for å kun svare på meldingene i innboksen, mens vi samtidig går glipp av dialog med de mange av de flotte, single karene der ute som kanskje ikke er fullt så "på" på sjekker'n. 

Hvilke ting/endringer funket for dere? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tinder :) fant drømmemannen der

Jeg er enig med deg, jeg skrev nok 90% av de første meldingene med matchene mine. Men ellers er tipsene mine: la det være gøy, ikke ta ting for seriøst, ha is i magen og vær kresen og bruk sunn fornuft. 

Jeg matchet kun med de som virker interessante, altså alle med dealbreakers i profilen gadd jeg ikke prøve på en gang (røyking etc)

Og å chatte med flere (og møte de som virket ok+) ga alle en sjanse til å møtes, med mindre jeg hadde en dårlig magefølelse. Møtte vel 10 stykker før jeg møtte mannen. Halvparten møtte jeg flere ganger. Av de avsluttet jeg 2 og 2 avsluttet med meg pga manglende kjemi, men veldig ok menn for noen andre! 

Hadde vel bare et par «dårlige» møter. Der han ene løy om noe essensielt og han andre ble halvveis voldelig (han ble veldig full) 

IKKE møt noen hjemme de første gangene

Anonymkode: e6c7c...ad9

AnonymBruker
Skrevet
Nattehimmel skrev (13 timer siden):

Jeg tror at mange single kvinner hadde vært tjent med å prøve det samme samme initiativet, rett og slett være mer proaktive i søken selv (ikke bare vente passivt på de mest aktive "flørtepusene" som tar kontakt)

For min del måtte det en periode med mislykkede forsøk til, før jeg slapp til de kvinnene som aktivt tok kontakt. Det ble litt sånn "nå har jeg brukt et år, på flotte kvinner og hyggelige dates, som bare renner ut i sanden, la meg nå bruke noen uker på de kvinnene som har vist interesse". 

Den første har vært et fjernt bekjentskap i mange år. Livlig, sprek, morsom og sexy, men jeg har ansett henne som hyper, og litt ustabil. Etter et par dates, konkluderte jeg med at vi ikke passet sammen.  Nummer to visste jeg såvidt hvem hun var, fra foreldremøter. Hadde sett henne på to datingplattformer, uten å tenke mer enn at hun virket litt kjedelig. Hun overrasket meg stort på alle måter, og vi klikket umiddelbart. 

Det er dessverre noe jeg har observert, at kvinner har lettere for å tenke: tok han meg bare fordi jeg var tilgjengelig, og hva om en av de andre plutselig kommer etter ham? 

Anonymkode: 86b10...f8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

For min del måtte det en periode med mislykkede forsøk til, før jeg slapp til de kvinnene som aktivt tok kontakt. Det ble litt sånn "nå har jeg brukt et år, på flotte kvinner og hyggelige dates, som bare renner ut i sanden, la meg nå bruke noen uker på de kvinnene som har vist interesse". 

Den første har vært et fjernt bekjentskap i mange år. Livlig, sprek, morsom og sexy, men jeg har ansett henne som hyper, og litt ustabil. Etter et par dates, konkluderte jeg med at vi ikke passet sammen.  Nummer to visste jeg såvidt hvem hun var, fra foreldremøter. Hadde sett henne på to datingplattformer, uten å tenke mer enn at hun virket litt kjedelig. Hun overrasket meg stort på alle måter, og vi klikket umiddelbart. 

Det er dessverre noe jeg har observert, at kvinner har lettere for å tenke: tok han meg bare fordi jeg var tilgjengelig, og hva om en av de andre plutselig kommer etter ham? 

Tenker det i ettertid at jeg bare var hun som møtte opp, nå fikk jeg han med en gang da, så ikke sånn som de du har testet i ettertid. 

Syns det var kjipt å lese deg skrive at du først bruker tid på flotte kvinner, for så disse du ikke var så begeistret for. Kommer ikke til å si ja til en mann som kommer tilbake, selv om dere klikket godt. Høres bare for trist ut og vil ikke at akkurat kjærligheten skal være trist. 

Anonymkode: e1187...530

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Syns det var kjipt å lese deg skrive at du først bruker tid på flotte kvinner, for så disse du ikke var så begeistret for.

Det var kanskje feil ordvalg fra min side. På appene vil det også være masse flotte kvinner jeg ikke sveipet på, bare på grunn av litt dårlige bilder, eller en tynn profil. 

Det høres kynisk ut, men selv attraktive menn og kvinner, får ikke alltid den de peker på, og må justere seg inn mot de man realistisk kan komme videre med. 

Personligheten og kjemi trumfer det meste etterhvert, men det er aldri det første du ser, hverken på Tinder, eller dansegulvet. 

At kvinner foretrekker å bli kurtisert, og kan føle på valgfrihet, det forstår jeg veldig godt. At to kvinner er interessert i meg, og at jeg prøver å bli kjent med dem begge, er vel bare slik det skal være. Ikke helt sikker på hva du mente med å komme tilbake?

AnonymBruker
Skrevet

Det funket å være seriøs. Det tok noen forsøk, men det funket. 

Anonymkode: 22ece...7e2

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde meg på en mann som var litt utenfor min liga egentlig, for jeg er verken pen eller slank - men jeg regnet med at det max ble for et par netter, og det var greit for meg. Så forelsket jeg meg veldig fort etter de nettene, og tenkte at han er vel ikke interessert, men jeg taper jo ikke noe på å fortelle ham at jeg er forelsket og gjerne vil se mer til ham. Så etter 3 dater på mitt initiativ så tok han sånn halvveis initiativ til en langhelg sammen, og derfra gikk det veldig fort. 

Så ja - ta initiativ. Tilogmed kjekke menn kan være lei av å alltid måtte jakte selv. 

Eneste triste er at det han falt for ved meg var tilgjengeligheten min, åpenheten min, og husmoregenskapene mine - "hun blir nok en skikkelig solid og trygg mor!" - og ikke at jeg var pen, sexy, morsom eller hadde "det lille ekstra" som gutta ser etter på byen.

Anonymkode: 3a603...36f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Prøvde meg på en mann som var litt utenfor min liga egentlig, for jeg er verken pen eller slank - men jeg regnet med at det max ble for et par netter, og det var greit for meg. Så forelsket jeg meg veldig fort etter de nettene, og tenkte at han er vel ikke interessert, men jeg taper jo ikke noe på å fortelle ham at jeg er forelsket og gjerne vil se mer til ham. Så etter 3 dater på mitt initiativ så tok han sånn halvveis initiativ til en langhelg sammen, og derfra gikk det veldig fort. 

Så ja - ta initiativ. Tilogmed kjekke menn kan være lei av å alltid måtte jakte selv. 

Eneste triste er at det han falt for ved meg var tilgjengeligheten min, åpenheten min, og husmoregenskapene mine - "hun blir nok en skikkelig solid og trygg mor!" - og ikke at jeg var pen, sexy, morsom eller hadde "det lille ekstra" som gutta ser etter på byen.

Anonymkode: 3a603...36f

Jeg ser sånne par som dere hele tiden overalt, kjekke menn med damer som virker å være solide og trygge for dem. Men igjen dere får barna og hjemmet og det fine livet med dem. Mens de vakre damene ble bare brukt for spenning og moro. Skulle heller vært deg. Utseende er ikke alt og et forhold må baseres på mye mer enn tiltrekningen og seksuell lyst. Kjærligheten er så mye mer og der vinner du! 

Anonymkode: 55023...94f

AnonymBruker
Skrevet

Mange år på tinder og andre datingapper, med heletiden ett håp om å finne kjærligheten. Jeg ble sykt kresen, avviste menn pga bagateller i utseende o.l Og dem jeg likte, avviste meg. Bestemte meg tilslutt for at nok er nok, slettet alt av dating apper og konsentrerte meg om å kose meg med hobbyen min osv. Noen mnd etter så tok en tidligere date kontakt, en av dem jeg likte minst pga både oppførsel og utseende. Jeg gikk tilslutt med på en date igjen, å jeg falt pladask. Vi har vært sammen 1år nå. 

Tror det kan være lurt å konsentrere seg om å trives i eget selskap og gi folk en sjanse. Man har en tendens til å tenke at neste sveip er bedre. 🙈

Anonymkode: 6fa29...a90

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...