Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #21 Skrevet 14. februar 2006 Fikk tårer i øynene av innlegget ditt jeg. Det er klart du er vakker, og ingen i verden skal klare å innbille deg noe annet. Snakk med frisør og sminkør og få noen tips, men ikke la dem overtale deg til noe du ikke vil. Velg det antrekket du føler for selv, og du vil glitre på den store dagen. Jeg har heller aldri vært noen fotomodell, 1.60 høy og ca 70 kg. Slik har jeg vært hele mitt voksne liv, og faktisk så gidder jeg ikke slanke meg heller. Dette er meg, og ingen skal fortelle meg noe annet. Så, vær deg selv og gled deg til dagen din. Den blir flott og mannen din kommer til å bli kjempestolt av deg. Det er min av meg.
Marililja Skrevet 14. februar 2006 #22 Skrevet 14. februar 2006 Huff, for en følelse du sitter med. Det er jo ikke forbeholdt "pene" mennesker å gifte seg! Bruden stråler sånn på dagen sin at alle blir vakre. Jeg må si meg enig i samboer som sier at gravide og bruder er de flotteste mennesker! De har så fin utstråling... Jeg har også dager der jeg tenker at "huff, jeg gruer meg til å gå i brudekjole" eller "jeg vil helst ikke være midtpunktet", mens jeg gleder meg kjempemye andre dager. Og, som nevnt tidligere, det er jo venner og familie som inviteres, og de vet jo hvordan du ser ut. Når du er pyntet og sminket, så vil de helt sikker synes du er 100 ganger finere enn du føler deg... (Huff, innlegget ble dårlig formulert, men det var litt "vanskelig" å skrive... Beklager.)
Gjest Tuppelure Skrevet 14. februar 2006 #23 Skrevet 14. februar 2006 Hei, trådstarter! Først: Jeg slutter meg 110 % til dem som allerede har sagt at du GARANTERT vil se både flott og vakker ut på bryllupsdagen din! Kjæresten din synes helt sikkert at du er verdens flotteste uansett, og det er vel det viktigste? Dessuten skal dere vel invitere folk som bryr seg om dere til en slik anledning, og de liker deg jo som akkurat den du er? Husk: Hvis ikke, så hadde ikke du vært DEG! Det er heller ikke sånn at det finnes noen opplest og vedtatt "fasit" på hvordan et såkalt vakkert menneske ser ut. Selvsagt finnes det nok av dem som gjerne vil påbeope seg en slik fasit, men det betyr ikke at de har rett, og at alle andre tar feil! Videre, så skal enhver brud gifte seg i det hun selv føler seg mest vel i. Store prinsessekjoler er IKKE obligatorisk!!! Har du for eksempel tenkt på at det går an å gifte seg i bunad, hvis du har det, og liker å bruke det? Brudepar i bunad er superflott, synes jeg! I tillegg er det jo viktig at dere to blir enige om hvordan dere vil ha bryllupet deres. Dere skal kose dere begge to på en slik dag. Hvis du ikke er komfortabel med et stort bryllup, så kanskje dere kan finne en annnen måte å gjøre det på? Må også få si at av alle de menneskene jeg kjenner, så klarer jeg ikke å komme på et eneste ett som ikke har NOE ved seg, som jeg synes er vakkert. De aller, aller fleste har det, nemlig! Klem!
Saeria Skrevet 14. februar 2006 #24 Skrevet 14. februar 2006 Vil bare si meg enig med de andre som sier at du kommer til å være vakker på den store dagen. Skjønnhet er ikke bare for de som er modellpene og veldig billedskjønne. Mennesker er vakre uansett form, høyde og fasong. Alle bruder stråler på dagen, det er lykken og kjærligheten som skinner gjennom. De to tingene der gjør et hvert menneske vakkert. Finn deg en kjole eller et annet antrekk som DU liker og som DU føler deg vel i. Da vil du stråle enda mer. Du kan også trikse litt med sminke og hår. Jeg kjenner heller ikke et eneste menneske som ikke har noe vakkert ved seg. Noe som gjør dem helt spesielle, og som gjør at jeg setter pris på dem. Jeg er en helt vanlig jente selv, hva utseende gjelder. Allikevel tror jeg at den dagen jeg gifter meg, så vil alt det gode jeg føler for mannen min skinne gjennom og gjøre meg til en vakker brud. Ikke vær lei deg. Du er spesiell og du har mennesker rundt deg som er glad i deg, og som ser det vakre som bor i deg.Når du en dag skal gifte deg, vil alle som deler dagen med dere se en vakker brud som stråler.
Gjest Very Victoria Skrevet 14. februar 2006 #25 Skrevet 14. februar 2006 Et korsett under brudekjolen fremhever midjen og gir både form og støtte. Og du kan ikke klage over at du er stygg hvis du ikke gidder å sminke deg, stelle håret, ta vare på huden og neglene.
Gjest *Gjest Skrevet 14. februar 2006 #26 Skrevet 14. februar 2006 Jeg har vansker for å tro at du ikke vil bli en blendende brud! Du høres ut som et godt menneske, og det vil skinne igjennom denne dagen. Ingen kommer til å tenke annet enn at du er en vakker brud. Prøv å tenk på hvordan du ser på andre mennesker, og hva som gjør dem vakre... Det samme gjelder også for deg. Det er det på innsiden som teller, og for din egen selvfølelse er det mange flinke makeupartister og frisører som jobber rundt omkring. Ta en tur innom feks makeup store, der jobber det makeupartister og de kan legge makeup på deg slik at du vil stråle enda mer.. Og brudekjole er et vidt begrep da. Så tidligere at det ble nevnt bunad. Det er jo utrolig vakkert! Ankomme kirken i hest og vogn og ha det fineste bunadssølv... Ellers finnes det mye annet. Brudekjole i buksedress, lange, korte, vide, smale, med armer, uten armer, utringet, høy hals... Mange muligheter, begynn å se deg rundt så vil du finne mange muligheter... Lykke lykke til!!
Gjest Gjest_Trulte_* Skrevet 15. februar 2006 #27 Skrevet 15. februar 2006 Takk igjen for velmente svar. Jeg er ikke sikker på hva jeg gjør, men som sistemann her er inne på tror jeg ikke det er noen god ide å plutselig stille i knæsj sminke og sånn når det aldri har hendt før. På mindre pene mennesker som meg kan det rett og slett se litt grotesk/patetisk ut å prøve for mye. Jeg er ikke pen, og kommer aldri til å bli det. Og det er forsåvidt greit, jeg kan leve med det helt fint til hverdags! Tror jeg satser på noe litt laidback, jeg..
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #28 Skrevet 15. februar 2006 Takk igjen for velmente svar. Jeg er ikke sikker på hva jeg gjør, men som sistemann her er inne på tror jeg ikke det er noen god ide å plutselig stille i knæsj sminke og sånn når det aldri har hendt før. På mindre pene mennesker som meg kan det rett og slett se litt grotesk/patetisk ut å prøve for mye. Jeg er ikke pen, og kommer aldri til å bli det. Og det er forsåvidt greit, jeg kan leve med det helt fint til hverdags! Tror jeg satser på noe litt laidback, jeg.. ← Men hvem er det som sier du er mindre pen? Hvem er det som setter standarden for hva som er pent eller ikke? Ha akkurat det bryllupet dere ønsker dere, og gift deg i akkurat det antrekket du ønsker. Jeg syns alle mennesker er pene, fordi vi alle er unike.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #29 Skrevet 15. februar 2006 Jeg har en venninne som ikke er spesielt pen, det har hun aldri vært. Men da hun giftet seg, så var hun NYDELIG! Flott hår, pent sminket og kjempefin kjole. Og hun STRÅLTE! Har til dags dato ennå ikke sett en brud som ikke stråler, og det er DET som gjør de vakre. Ikke utseendet. Jeg vedder på at du blir minst like pen som alle andre.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #30 Skrevet 15. februar 2006 tror jeg ikke det er noen god ide å plutselig stille i knæsj sminke ← Knæsj sminke er vel ikke noe særlig på de fleste bruder. Still med diskret sminke, så blir du nok så fin atte!
Gjest gjesta Skrevet 15. februar 2006 #31 Skrevet 15. februar 2006 Takk igjen for velmente svar. Jeg er ikke sikker på hva jeg gjør, men som sistemann her er inne på tror jeg ikke det er noen god ide å plutselig stille i knæsj sminke og sånn når det aldri har hendt før. På mindre pene mennesker som meg kan det rett og slett se litt grotesk/patetisk ut å prøve for mye. Jeg er ikke pen, og kommer aldri til å bli det. Og det er forsåvidt greit, jeg kan leve med det helt fint til hverdags! Tror jeg satser på noe litt laidback, jeg.. ← Du trenger ikke mye sminke. Hvis du går til en hudpleiesalong, kan de sminke deg enkelt og i duse farger Og kanskje farge håret, hvis du ønsker litt forandring. Ikke mye som skal til ofte
hanne-mor Skrevet 15. februar 2006 #32 Skrevet 15. februar 2006 Jeg ville bare si lykke til, med bryllup, forberedelser og livet som kone! Jeg er sikker på at du er vakker! Helt sikker! Og jeg er sikker på at du blir en aldeles nydelig brud, med eller uten sminke, i ballkjole eller bukser! Det aller viktigste med et giftemål er at man får anledning til å overbevise sin kjære om at man føler seg heldig! At man gleder seg til å dele livet sammen. At man pynter seg er bare en bonus, et tillegg man selv kan velge. Det er hva som ligger bak som er viktig, hvilke ord du gir ham på dagen deres. Hvordan du holder hånden hans. Hvordan du kysser ham i smug når ingen ser. Løftet om evig troskap. Det er vakkert det! Og det kler alle mennesker på hele kloden, uansett fysiske forutsetninger! Så jeg sier igjen; jeg er sikker på at du er vakker! Og jeg håper du selv kan se det en dag, for da vil du ikke tenke så mye mere på annerledesheter eller ytre skavanker. Store klemmer til en vakker brud, fra en sliten førstegangsmor med 30 kg for mye og usymmertrisk kropp; men du og du så sjarmerende likevel! (det er noe med enhver vettu, og det er noe med deg og, som gjør deg spesielt nydelig, det kan jeg lese i linjene dine!)
Gjest Binna Skrevet 16. februar 2006 #33 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Jeg føler det litt på samme måte som deg, selv om jeg egentlig ikke har noe å klage på utseendesmessig. Jeg er ikke redd for at jeg ikke skal skinne på den store dagen, men det jeg er redd for er: all oppmerksomheten, at kjolen skal se 100ganger bedre ut enn meg, at jeg ser ut som en stuffa gris, at jeg ikke klarer å "bære kjolen" bra. Det er vel heller angsten som tar overhånd tror jeg. Men jeg VIL ha kjole (bruker ALDRI kjole ellers), jeg vil skinne, jeg vil ha gjester... Jeg skal hvertfall invitere kun de aller aller nærmeste, ikke leie inn fotograf e.l., ikke ha taler, ikke gifte meg i kirka. Det hjelper litt på hva jeg er redd for. Poenget mitt er hvertfall at hvis du kler deg i noe du trives i og ikke ber rubbel og bit, og gjør det på din måte så kommer du til å skinne. Alle gjestene vet godt hvordan du ser ut fra før av, og regner ikke med at det er Barbie som går til alters. Ang sminke, så vil jeg anbefale deg å gjøre det. Alle kler litt sminke, man trenger ikke se ut som juletre av den grunn. Bare det å legg på litt pudder, solpudder og skimmer gjør underverker! Og det ser ikke unaturlig ut. Diskre kajal og et tynt mascara lag, skimmer på øyelokkene... Bare gi beskjed om at du vil ha det diskre, så skjer det Lykke til Endret 16. februar 2006 av hæxa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå