Gå til innhold

Wegovy - Erfaring, effekt, bivirkninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som går eller har gått på Wegovy her? Jeg begynte for 5 dager siden på laveste dose. Har hørt om folk som merker effekt allerede første dag, men det er ikke tilfelle for meg. Jeg har blitt så avsindig trøtt (bivirkning), og man vet jo hva som skjer med kosthold når man er trøtt; Man blir fysen og sulten. Så jeg føler meg egentlig mer sulten og fysen nå enn for en uke siden. Noen med erfaring her? 
 

Jeg har gått på Mysimba frem til nå. Hadde god effekt i et halvt år, gikk ned 20 kg. Effekten forsvant gradvis, og har derfor byttet til Wegovy, men det bekymrer meg litt at jeg ikke føler bedring på sultfølelsen. 

Anonymkode: 6e8d0...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lignende erfaring med Wegovy; opplevde å bli mer sulten, og fikk stort søtsug. Gikk da på nest laveste dose. Sluttet og fikk resept på Saxenda istedenfor, den funker mye bedre på meg. Verken mat- eller søtsug.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg skal ha det i bakhodet hvis dette ikke bedrer seg. Er det et annet virkestoff i Saxenda kanskje?

Anonymkode: 6e8d0...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her du: 

 

Se også denne for forklaring på forskjellene mellom de forskjellige slankemiddelene.

 

Anonymkode: f6da2...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at man da bør øke dosen allerede uke 2.

Uansett bør du gi det litt tid.

Anonymkode: 1e835...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på Wegovy i august ifjor og har gått ned 20 kg. Men nå står jeg litt stille for tiden vektmessig. Av bivirkninger har jeg hatt forstoppelse, som gav seg når jeg begynte å ta magnesium tilskudd

Anonymkode: 5676f...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt Weogvy siden februar og merket effekt fra første injeksjon. 

Er anbefalt å stå på lavest mulig dose hvor man har effekt så lenge som mulig, ingen vits å øke om man opplever vektreduksjon på lavere doser. Og mange må gjerne stå på det i noen måneder på laveste dose for å tilvenne kroppen, så ikke gi deg enda. Min lege anbefaler helst tre mnd på laveste dose, men såklart kan man øke etter fire uker om man absolutt vil.

Står fortsatt på nest minste dose og har null bivirkninger utenom at appetitten er redusert, jeg blir fortere mett og matstøy i hodet er borte. Det er lettere å spise intuitivt og ta de valgene som jeg vet er det beste for kroppen min. I tillegg har jeg null vondt i kroppen lengre, aldri menssmerter og føler meg generelt bare friskere.

Det er noen ting som er viktig å huske på, og det er å prioritere protein, væskeinntak og fiber. Og vær i bevegelse. Noen opplever en del problemer knyttet til fordøyelse, kvalme o.l grunnet forsinket tømming av magesekken, men er man obs på hva man spiser og drikker så forebygger man mye.

Medisinen er ingen mirakelkur, man må legge opp til å gjøre sunne valg for seg selv, men det er et nydelig verktøy som gjør det lettere å ta disse riktige valgene.

Anonymkode: 5a987...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt effekt fra ganske lav dose, men effekten har avtatt og jeg har vært nødt til å øke dosene etter hvert for å beholde effekten. Er på 1,7mg nå. Har effekt, men vektnedgangen har stoppet opp siste måneden. Har nok truffet et platå som er vanskelig å bryte gjennom.

Noen opplever at effekten ikke slår inn før etter noen uker. Noen må langt i opptrappingen før det virker. Og for enkelte virker det ikke i det hele tatt.

Wegovy bruker mye lenger tid enn 7 dager på å gå ut av kroppen, derfor vil man, om man følger opptrappingsplanen slik man skal, langsomt bygge opp konsentrasjonen av semaglutid i kroppen. Gjennom den ukentlige dosen fyller man på raskere enn det brytes ned i kroppen slik at du plutselig kan merke at effekten kommer selv om du ikke har økt dosen. Wegovy krever derfor litt tålmodighet og man bør ikke trappe opp raskere enn det som er beskrevet i pakningsvedlegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...