Gå til innhold

Usikker om jeg bør melde nabo til barnevernet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er et nabobarn på 7 år i gaten her som jeg er litt usikker på hvordan har det hjemme. Hun kommer ofte ut for å leke når vi er ute med vårt barn på 3 år. Hun løper ofte hjem for å hente mat fordi hun er sulten og kommer da ut med chips eller kjeks. En gang var det skive med sjokoladepålegg.

Har ved to anledninger opplevd at hun ikke har fått komme inn. Foreldrene har da låst døren og hun blir stående lenge utenfor å banke på før hun gir opp og prøver igjen etter en stund.

Gardinene er alltid trukket for, hvert eneste rom hele døgnet.

Blander man seg? Melder man fra til barnevernet?

Anonymkode: a1d98...a93

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er svakt grunnlag for en melding, men jeg hadde blitt bekymret nok til å finne ut mer. Prata mer med ungen og stukket bortom og hilst på foreldrene.

Anonymkode: 1ea25...c82

• Liker 35
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Personlig syns jeg det er svakt grunnlag - som mest sannsynlig ikke vil lede noe sted. Men er du bekymret så meld i fra. Det som skjer det skjer. 

Anonymkode: 147bc...96c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For at barn kommer mer chips og sjokolade pålegg..nei...

Du står utenfor og ser barnet prøver å få opp døra? Og du gjør klar noe

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bli med henne bort eller gå bort til henne når hun hamrer på låst dør. Om du får tak i foreldrene så kan du da spørre hvorfor de gjør det slik. 

Anonymkode: 8f4aa...11a

• Liker 26
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man legger seg ikke borti sånt uten å være ganske sikker på at situasjonen er ganske ille. At ungen blir låst ute er jo ikke greit, men langt i fra barnevernssak. 

Anonymkode: 307bd...d13

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med barnet, spør om hun ofte blir låst ute. Vær litt lur og spør hva hun hadde til middag i en samtale hvir du sier hva dere hadde, så virker det ikke så rart. Hva hun liker å spise på skolen, hva hun liker best å leke med mamma og pappa osv. 

Anonymkode: feeb5...561

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke bare sende bekymringsmeldinger får alt. Men jeg synes om man er så bekymret at man kan sende med sitt fulle navn, ja da skal man gjøre det. Men er det slik at man må sende Anonymt- la være. Får en bekymringsmelding kan sette en familie på hodet å de fleste mennesker er gode. 

Selvsagt finnes det onde mennesker,  men man skal ikke ødelegge får barn som har det bra. 

Kan være foreldrene så sitt snitt til å ha seg et nummer🤷‍♀️ hvem vet 😅😊

Anonymkode: 56dfa...029

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Snakk med barnet, spør om hun ofte blir låst ute. Vær litt lur og spør hva hun hadde til middag i en samtale hvir du sier hva dere hadde, så virker det ikke så rart. Hva hun liker å spise på skolen, hva hun liker best å leke med mamma og pappa osv. 

Anonymkode: feeb5...561

Ikke avhør et barn. Hva er galt med folk. Er det så galt så spør foreldrene eller send en bekymringsmelding med ditt navn på! 

Privatfolk skal ikke leke etterforskere!

Anonymkode: 56dfa...029

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med å bli med henne bort eller gå bort til henne når hun hamrer på låst dør. Om du får tak i foreldrene så kan du da spørre hvorfor de gjør det slik. 

Anonymkode: 8f4aa...11a

Det ville faktisk jeg ha gjort. Man står ikke bare å ser på at et barn er stengt ute av huset sitt.

Anonymkode: 5479b...b4f

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det smekklås på døra som gjør at hun ikke kommer seg inn og må banke på?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er et nabobarn på 7 år i gaten her som jeg er litt usikker på hvordan har det hjemme. Hun kommer ofte ut for å leke når vi er ute med vårt barn på 3 år. Hun løper ofte hjem for å hente mat fordi hun er sulten og kommer da ut med chips eller kjeks. En gang var det skive med sjokoladepålegg.

Har ved to anledninger opplevd at hun ikke har fått komme inn. Foreldrene har da låst døren og hun blir stående lenge utenfor å banke på før hun gir opp og prøver igjen etter en stund.

Gardinene er alltid trukket for, hvert eneste rom hele døgnet.

Blander man seg? Melder man fra til barnevernet?

Anonymkode: a1d98...a93

Jeg kunne hatt trodd på innlegget ditt om det ikke var for den kommentaren om posen med chips og brødskiven med sjokoladepålegg

Anonymkode: 40df0...e51

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er det storesøster som låser døren? 

uansett er det lov med gardiner vel. 

Anonymkode: 3c88c...358

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe bv og forhøre deg uten å melde ☺️👍🏻

Anonymkode: e02c1...213

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta en prat med foreldrene og se hva slags inntrykk du har. Spesielt å låse barn ute. Det med at hun spiser drittmat hele dagen er ikke meldegrunnlag. Da ville mange bli meldt. Barnevernet er ikke ernæringsfysiologer. 

Anonymkode: 5c922...1dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ungen er fæl til å fly inn og ut hele tiden og foreldrene blir lei? Mitt barn har en tendens til å fly inn og ut og når det blir for ille tar jeg fra hun nøkkelen. Ringer hun på så spør jeg hva hun vil. Skal hun ikke på do, bli inne eller ha mat/drikke så kan hun bli ute.  

Anonymkode: b29ed...a72

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje ungen er fæl til å fly inn og ut hele tiden og foreldrene blir lei? Mitt barn har en tendens til å fly inn og ut og når det blir for ille tar jeg fra hun nøkkelen. Ringer hun på så spør jeg hva hun vil. Skal hun ikke på do, bli inne eller ha mat/drikke så kan hun bli ute.  

For en merkelig ting å gjøre 

Anonymkode: e91be...439

• Liker 26
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er du seriøs? La døra stå åpen. Hva gjør det deg å åpne opp for barnet?

Anonymkode: ba795...c6b

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, man legger seg ikke borti sånt uten å være ganske sikker på at situasjonen er ganske ille. At ungen blir låst ute er jo ikke greit, men langt i fra barnevernssak. 

Anonymkode: 307bd...d13

Snopet: nei.

Låst ute: jo.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...