Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ekteskap uten sex de siste 15 årene. Vi er kun venner, hun har null sexinteresse for meg.  Jeg er lei av et liv uten kjæreste. Vi sover på hvert vårt soverom. Hun gjør meg ulykkelig. 

Lyst til å bryte ut, men vet ikke om det er verdt det. Tør ikke. Tror livet blir enda verre som skilt. Som skilt er man fucked hvis man blir kronisk og/eller alvorlig syk, man får dårligere råd, må bo i mindre leilighet og sannsynligvis enda mer ensom. Sjansene for å finne en bra ny partner som 50-åring er også minimale. Hører gjerne erfaringer. Angrer du bittert på at du gikk? Ble det bedre enn du forventet? Vær ærlig, fint om du ikke skjønnmaler situasjonen din.

Anonymkode: 782a6...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette finner jeg snart ut av. Hun flytter ut snart …

Samme greia, hun mistet sexlysten på meg, men her var det hun som ville avslutte.

Jeg ønsker meg ny kjæreste, men tipper det tar ganske lang tid. Mulig mange år og i verste fall blir jeg singel resten av livet.

Jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal finne henne, jeg må nok bli mer aktivt sosial, men jeg har jo vært ute en vinternatt før uten å få særlig kontakt … men mulig jeg blir mer påkoblet når jeg er åpen for flørt?

Ser ut som nettdating har litt blanda erfaringer, men det må vel prøves. Sukk.

Mann i 40-årene.

AnonymBruker
Skrevet

Som mann risikerer du mye som du sjøl sier ts. Og jo lengre du er singel jo mindre sjanse er det for at du finner noen. 

Det ligger en dansk dokumentar om godt voksne single menn på nrk. Det er triste liv. 

Jeg hadde nok ikke brutt ut. 

Anonymkode: 7b90d...f2b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at hun som ikke vil sove med eller ligge med deg, stiller opp om du blir syk? 

Anonymkode: 8167c...273

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk da jeg var 51, og fant ny kjæreste fire år etter. Datet litt, og hadde sex en håndfull ganger, men oppdaget at det ikke var det som ga meg lykke. Fraværet av nedbrytning, og å få nye positive mennesker i omgangskretsen, terapi, trening etc, har gitt meg bedre liv. På måten du skriver, så er du allerede psykisk skadd av livet ditt. Har ikke angret en dag, bortsett fra at jeg skulle gått ti år tidligere.

Anonymkode: aa98b...0fb

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du at hun som ikke vil sove med eller ligge med deg, stiller opp om du blir syk? 

Det er fullt mulig å være glad i en ektefelle som en klippe og venn, selv om man ikke lenger klare å være kåt/tent på personen. Det er noe helt annet å vise omsorg og pleie for en person man er glad i, enn å måtte ha sex i år etter år etter år med en person du ikke har vært forelsket i/næret seksuelle følelser ovenfor på mange år.

Anonymkode: e58b7...389

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er trygg på at hun stiller opp hvis du blir syk så er ikke forholdet så ille.

Anonymkode: 8c708...978

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å ta vare på min mann livet ut. Selv om sex er fraværende og jeg sover alene så er han fortsatt den fantastiske mannen jeg giftet meg med.

Anonymkode: a7c23...085

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ekteskap uten sex de siste 15 årene. Vi er kun venner, hun har null sexinteresse for meg.  Jeg er lei av et liv uten kjæreste. Vi sover på hvert vårt soverom. Hun gjør meg ulykkelig. 

Lyst til å bryte ut, men vet ikke om det er verdt det. Tør ikke. Tror livet blir enda verre som skilt. Som skilt er man fucked hvis man blir kronisk og/eller alvorlig syk, man får dårligere råd, må bo i mindre leilighet og sannsynligvis enda mer ensom. Sjansene for å finne en bra ny partner som 50-åring er også minimale. Hører gjerne erfaringer. Angrer du bittert på at du gikk? Ble det bedre enn du forventet? Vær ærlig, fint om du ikke skjønnmaler situasjonen din.

Anonymkode: 782a6...c9f

Må nesten le av dette :) Beklager du har en helt uberettiget frykt her  For det første tror du en kvinne som du beskriver som dette vil stille opp for deg om du blir syk ?  Aldri og du må klare deg selv eller rettere sagt blir avhengig av hjelp fra kommunen du bor i, som de fleste andre med en kone som også er veldig god. Hvordan det vil utspille seg avhenger av hvilen kommune du bor i ! Så bare glem dette som en faktor. Nei jeg angrer ikke bittert på noe da jeg gikk fra mitt lange ekteskap. Trodde det skulle bli økonomisk vanskelig, men det ordnet seg og har det bedre økonomisk etter noen år en jeg noen gang har hatt det. Og som 50 åring :) Det  er mange andre ekstremt gode kvinnelige 50 åringer der ute som er single og leter etter ny partner. Bare glem den bekymringen. For det er ikke der du skal starte med å kaste deg inn i et nytt forhold, Start som singel, finn deg selv igjen og det tar kanskje noen år, i alle fall en del måneder før du kaster deg ut i noe nytt igjen.

Det ble ekstremt mye bedre en det jeg hadde sett for meg, for jeg tenkte omtrent det samme som deg ! Ingenting stemte. De som sier at det er vanskelig å være singel en stund ? De har ikke peiling, du styrer livet ditt akkurat som du vil. Så når du har landet ? Som 50 åring er det null problem å finne en ny partner om du skulle ønske det, men det krever at du er tålmodig og leter strukturert. Men dette gjelder om du er 20, 30 og 40 år også. Det finnes ingen forskjell.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri angret på at vi gikk fra hverandre for fem år siden. Det var et tankekjør i forhold til økonomi, vedlikehold på huset og barna den første tiden. Men nå er livet helt fantastisk. Og jeg er fortsatt singel, men det gjør ingenting. 
Kvinne 47

Anonymkode: d6091...076

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er fullt mulig å være glad i en ektefelle som en klippe og venn, selv om man ikke lenger klare å være kåt/tent på personen. Det er noe helt annet å vise omsorg og pleie for en person man er glad i, enn å måtte ha sex i år etter år etter år med en person du ikke har vært forelsket i/næret seksuelle følelser ovenfor på mange år.

Anonymkode: e58b7...389

Det er fullt mulig at dama er sprekkfull av vennlig omsorg, kjærlighet og omtanke alle andre steder enn i senga. Men jeg spør ts, siden han sier at deres felles samliv gjør ham ulykkelig, om hun har slike fantastiske kvaliteter. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fullt mulig at dama er sprekkfull av vennlig omsorg, kjærlighet og omtanke alle andre steder enn i senga. Men jeg spør ts, siden han sier at deres felles samliv gjør ham ulykkelig, om hun har slike fantastiske kvaliteter. 

Hun har ikke slike fantastiske kvaliteter tipper jeg ut i fra det TS forteller, jeg hadde aldri forlatt en kvinne om hun ikke hadde evne til å ha sex lenger av uante grunner, men var akkurat slik. Det hadde aldri skjedd. Og jeg tipper at TS aldri heller hadde gjort det. Når man blir ulykkelig er det mangel på langt mer en akkurat det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk da jeg var rundt 50. Kvinne forresten. Aldri angret. Jeg klarer meg fint med mindre inntekt, bolig mm. Jeg klarer meg også fint uten sex med en annen person. Joda, jeg savner det. Dater ikke aktivt og hopper ikke til sengs med hvem som helst. Helt greit for det er på en måte et valg jeg har tatt. 

Er ikke mer ensom. Om jeg vil ha et mer aktivt sosialt liv så er det opp til meg. Ensomhet i et parforhold er drepen. 

Anonymkode: 3a568...e06

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne som gikk da jeg var 45. Planla å være singel i årevis, men ble forelska etter 1,5 år og nå er det fem år siden og vi er veldig lykkelige. 
Min eks var langt nede, men etter to år fant han en ny som han ble veldig forelsket i. De er nå nygifte og veldig lykkelige. De passer mye bedre sammen enn vi gjorde. 
Barna tok det fint, hovedsakelig fordi vi kun snakket pent om hverandre og oppførte oss bra.

Du må ikke la frykt styre livet ditt, du visner og dør hvis du blir uten at dere klarer å endre noe.

Det er jo helt latterlig å basere det på frykt for sykdom! Ta heller tak i helsa di og minimer risikoen for sykdom!

LEV, mann!

Anonymkode: 8bef4...95d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er kvinne som gikk da jeg var 45. Planla å være singel i årevis, men ble forelska etter 1,5 år og nå er det fem år siden og vi er veldig lykkelige. 
Min eks var langt nede, men etter to år fant han en ny som han ble veldig forelsket i. De er nå nygifte og veldig lykkelige. De passer mye bedre sammen enn vi gjorde. 
Barna tok det fint, hovedsakelig fordi vi kun snakket pent om hverandre og oppførte oss bra.

Du må ikke la frykt styre livet ditt, du visner og dør hvis du blir uten at dere klarer å endre noe.

Det er jo helt latterlig å basere det på frykt for sykdom! Ta heller tak i helsa di og minimer risikoen for sykdom!

LEV, mann!

Anonymkode: 8bef4...95d

Dette er fasit, aldri snakk stygt om din eks til noen. Oppføre seg og selv om man har negative følelser ovenfor en eks så aldri kommentere dette til noen.  Det fører aldri noe godt med seg, Barna er glade i begge foreldre og skal aldri komme i klem i en slik situasjon. Så om man går ut av et forhold ? Hold konfliktnivået lavt og aldri  ta dette ut i offentligheten ovenfor noen som helst. Det slå bare tilbake på en selv. Og hva ganger noe slikt noen ? Det har aldri skjedd at det ganger noen å snakke stygt om en ex, fordi en sak alltid har to sider og ingen vet noe om hvordan et forhold som er over utspilte seg mellom de to. La slikt ligge alltid ! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ting er fortsatt vanskelig etter skilsmissen. Jeg skal ikke si at det bare er lykke og velstand for det er det ikke. 

Mye av det som var vanskelig før er vanskelig nå også, men det blir på en helt annen måte. 

Økonomien er ikke god, men den er heller ikke krise, så det går bra. Jeg kan bestemme selv hvordan jeg prioriterer bruken av pengene mine uten å bli kritisert.

Jeg savner nærhet fordi jeg er singel, men det gjør ikke like vondt som når jeg savnet nærhet og det lå en person rett på siden av meg. 

Husarbeidet er fortsatt like pyton, men jeg kan ta det i eget tempo uten at noen kommenterer at det er rotete. 

Alt i alt så har jeg det mye bedre. Selv om jeg savner å dele alt med noen. Er heller alene enn å være med noen som bare er negativ og gjør livet surt. 

Anonymkode: 4a98d...2d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne i førtiårene og singel. Havnet nylig på sykehus med en infeksjon. Ikke noe alvorlig, men jeg var helt ute av stand til å klare meg selv. Heldigvis stilte eksen opp for barnet og meg når jeg kom hjem fra sykehuset. Fikk også hjelp av familie og annet nettverk. Alternativet hadde vært et opphold på sykehjem når jeg ble for frisk for fortsatt sykehusinnleggelse, men fremdeles var for syk til å klare meg selv. Kjente på følelsen av å være sårbar uten en partner, selv om jeg var heldig som fikk hjelp. Hadde det vært langvarig sykdom hadde det vært vanskeligere.

Anonymkode: 10f08...5d5

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså hvis man sørger for å ikke sette seg selv i en økonomisk situasjon som er helt forferdelig OG man skaper seg et liv... så ser jeg ikke noen grunn til å ikke gå. Jeg og samboeren min er på din alder (han 47, jeg 49), vi fant hverandre etter at han hadde vært 4 år som singel, og jeg 8 år som singel.

I de 8 årene jeg var singel, så "skapte jeg meg et liv". Begynte å trene, knyttet relasjoner her og der og prøvde nye ting, utfordret meg selv. Dro på ting. Var heldig og hadde et par venninner som også var single og vi dro på reiser sammen, deltok på diverse arrangementer. Fikk meg en helgejobb i utelivsbransjen der jeg møtte MASSE folk i stedet for å sitte hjemme og sture.

Jeg dro aktivt på dater også, noen ganger ble det bare en date, noen ganger sex, andre ganger noe som kunne blitt til forhold, men som av en eller annen gang ikke ble det.

Men ja så plutselig, sto han der. Helt annerledes enn hva jeg hadde sett for meg, og vi har det veldig, veldig fint sammen, både som venner og kjærester. 

Så jeg er sjeleglad for at jeg gikk, og at jeg ikke ventet lenger. Jeg vet ikke hva som kommer til å skje med deg, men prøver vel å si at man er sin egen lykkes smed og at man ved å ta diverse initiativer kan påvirke sin egen situasjon mye.

Jeg kommer aldri til å råde noen til å bli i et forhold uten sex og nærhet. For meg er det DET en kjæreste betyr. 

Anonymkode: 04029...a7b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden burde bare MENN svare i. Single menn skårer lavt i alle helse- og trivselskategorier. Single kvinner derimot skårer høyere enn gifte kvinner. Som mann bør du virkelig tenke deg om før du går.

Anonymkode: b687e...e55

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...