Gjest Nøff-nøff Skrevet 14. februar 2006 #1 Skrevet 14. februar 2006 Jeg vil stille et spørsmål til dere her inne: hva er egentlig en "gammel gris"? Få stereotyper er mer forhatt enn denne, den aldrende mannen som sikler etter ungjenter. Men er det "noe annet" enn akkurat dette? Det var en reklamefilm (shampoo?) en del år siden, der Paul Newman ser "lurt" på en pen ung dame. Han er jo over 80 og hun i relamen var vel i 20-årene ... er det "gammel-griseri"? Eller er det ting Paul Newman kan gjøre som vanlige menn ikke kan tillate seg? Jeg spør fordi jeg er kanskje en selv (gris altså, ikke Paul Newman).
Ego-Solo Skrevet 14. februar 2006 #2 Skrevet 14. februar 2006 Klar vi er gamle griser, de fleste av oss. Vi liker å se på noe pent, og helt ærlig så er det ikke mye pent i min alder (ej heller meg selv )
Gjest GreenSky Skrevet 14. februar 2006 #3 Skrevet 14. februar 2006 Etter du har rundet 40, og titter på unge jenter under 25, ja da er du en gammel gris.
Gjest Gjesten Skrevet 14. februar 2006 #4 Skrevet 14. februar 2006 Når jeg hører gammel gris tenker jeg på en full mann over 40 som sikler, tafser og græbber på unge jenter. Å bare kikke litt er lov.
Kristian Skrevet 14. februar 2006 #5 Skrevet 14. februar 2006 Etter du har rundet 40, og titter på unge jenter under 25, ja da er du en gammel gris. ← Så hvis man er under 40 (eller 30) og titter på jenter på 25, så er man bare en gris?
Gjest 2324 Skrevet 14. februar 2006 #6 Skrevet 14. februar 2006 Når menn legger ann på, og klår på damer/jenter som er unge nok til at han kunne vært faren hennes, da er han i mine øyne en gammel gris.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #7 Skrevet 14. februar 2006 Hva er kvinner som klår på menn som er gamle nok til og vere sønnen hennes kalles hun en purke da ??? men jeg vil si at en gamel gris er en mann som er over 40..
Gjest 2324 Skrevet 14. februar 2006 #8 Skrevet 14. februar 2006 Hva er kvinner som klår på menn som er gamle nok til og vere sønnen hennes kalles hun en purke da ??? ← Ordet gris er ikke kjønnsbetinget..
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #9 Skrevet 14. februar 2006 menn som lever som frigjorte kvinner.
Ego-Solo Skrevet 14. februar 2006 #10 Skrevet 14. februar 2006 men jeg vil si at en gamel gris er en mann som er over 40.. ← Altså er alderen eneste kriterie for å være en gamme gris. Javelja. Alle over 40 er gamle griser
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #11 Skrevet 14. februar 2006 Paul Newman kunne godt tittet på meg:-) Kanskje ikke nå, nå begynner han å bli vel gammel... Har ikke sett reklamen. Men synes menn som Paul Newman (som etter hva jeg vet har vært gift med samme dame i ørti år) og Sean Connery virker for "fine" til å være griser, selv om de er gamle. Så lenge de bare titter, synes jeg ikke man skal karakterisere folk som griser bare fordi de er vesentlig eldre enn de de kikker på (så lenge det ikke er snakk om barn..). Om de er nærgående og gjerne fysiske eller sleske, og ikke tar hint om at de burde holde litt avstand, synes jeg de er griser samme hvor gamle de er. Menn som klør/tar seg i skrittet når de ser på elelr snakker med jenter er også griser. Gamle griser er et aktuelt uttrykk fordi jeg tror endel menn mister mye selvrespekt eller -kontroll når de når en viss alder. Da glemmer de gentlemannsfakter, høflighet og fungerende sjekketriks, og tyr til simplere midler for i det hele tatt å få siklet litt på et hunkjønn.
Ego-Solo Skrevet 14. februar 2006 #12 Skrevet 14. februar 2006 Gamle griser er et aktuelt uttrykk fordi jeg tror endel menn mister mye selvrespekt eller -kontroll når de når en viss alder. Da glemmer de gentlemannsfakter, høflighet og fungerende sjekketriks, og tyr til simplere midler for i det hele tatt å få siklet litt på et hunkjønn. ← Jeg tror ikke det, tvert i mot. Men jeg tror du legger mer merke til de gamle grisene enn oss andre som suser forbi deg uten at vi gidder kaste et blikk i din retning.
~MALIN~ Skrevet 14. februar 2006 #13 Skrevet 14. februar 2006 Har en sånn i familien . Han er i 50-årene og tror at alle damene mellom 15 og 40 synes det er sååå festlig at han klyper oss i rumpa, tilfeldigvis kommer borti puppene våre, skal alltid gi oss klemmer, stryke oss nedover armen, late som han varmer oss hvis alle er ute på verandaen i et selskap, o.lign.... :hår: Han er blekfet, med en eller annen slags krem i det lille han har igjen av hår på toppen. Når vi kommer på uformelt besøk vandrer han gjerne rundt i en liten truse og en helsetrøye idet vi kommer, før kona føyser han inn på soverommet for å kle på seg mer . Han tror grovisene han forteller er kjempemorsomme, og har latt det dryppe et par detaljer fra sitt eget motbydelige sexliv, som alle andre SVÆRT GJÆRNE vil slippe å høre om! Jeg vil kalle han prototypen på en gammel gris!!!
Gjest GreenSky Skrevet 14. februar 2006 #14 Skrevet 14. februar 2006 Så hvis man er under 40 (eller 30) og titter på jenter på 25, så er man bare en gris? ← Hm. Den må jeg tenke litt på. :klø:
Gjest GreenSky Skrevet 14. februar 2006 #15 Skrevet 14. februar 2006 Har en sånn i familien . Han er i 50-årene og tror at alle damene mellom 15 og 40 synes det er sååå festlig at han klyper oss i rumpa, tilfeldigvis kommer borti puppene våre, skal alltid gi oss klemmer, stryke oss nedover armen, late som han varmer oss hvis alle er ute på verandaen i et selskap, o.lign.... :hår: Han er blekfet, med en eller annen slags krem i det lille han har igjen av hår på toppen. Når vi kommer på uformelt besøk vandrer han gjerne rundt i en liten truse og en helsetrøye idet vi kommer, før kona føyser han inn på soverommet for å kle på seg mer . Han tror grovisene han forteller er kjempemorsomme, og har latt det dryppe et par detaljer fra sitt eget motbydelige sexliv, som alle andre SVÆRT GJÆRNE vil slippe å høre om! Jeg vil kalle han prototypen på en gammel gris!!! ← Det var også en slik i eks-svigerfamilien. Ofte reagerer jeg før jeg får tenkt meg om, og noen ganger kan det være bra. Da han kløyp meg i rompa, hoppet jeg opp og sa "hva i helvete!? " ganske høyt. Han gjorde det ikke flere ganger.
Gjest Gjest_snuppa_* Skrevet 14. februar 2006 #16 Skrevet 14. februar 2006 En som tafser etter fine,unge damer,uten å se at han egentlig er for gammel til å ha draget. Muligens også for stygg... Alderen er selvsagt relativ. En tredveåring som springer etter fjortiser,er også gammal gris!!
Gjest GreenSky Skrevet 14. februar 2006 #17 Skrevet 14. februar 2006 (endret) Jeg søkte litt på nettet på gammel gris. fikk opp denne artikkelen. http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/05/09/431258.html men den er vel ikke så aktuell i denne saken... mer et versting-eksempel. Endret 14. februar 2006 av GrønnSky
Gjest m40 Skrevet 14. februar 2006 #18 Skrevet 14. februar 2006 Jeg er vel en gammel gris da, som fortsatt tenner på min kone på 39...
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #19 Skrevet 14. februar 2006 De største grisene finner vi blant unge menn, etter min mening.
Gjest lightswitch Skrevet 14. februar 2006 #20 Skrevet 14. februar 2006 Overlagt tafsing på fremmede kvinner er nå uansett lavmål. Men med "gammel gris" bør man for det første være godt voksen, og gjerne betydelig eldre enn den aktuelle kvinnen. Aller helst bør han være blekfeit og ha begynnende håravfall også. De kjekke eldre og sjarmerende herremennene er jo bare sjarmører. Det er fordelen menn har: at man kan holde seg svært så bra også godt opp i åra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå