Gå til innhold

Kiwi presser prisene sier de, men det er en sannhet med modifikasjoner!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (På 20.6.2024 den 17.30):

Jeg handler en del på Oda.no og får varene hjemlevert. En vare jeg ofte kjøper, er King Oscar Makrellfilet i tomat, sånne røde, små runde bokser. De koster 10 kr på Oda. Her om dagen så jeg plutselig at Kiwi, som skal være billigbutikk, solgte den samme boksen for 12.90. Altså tre kroner mer! Det må da bli en ganske stor prisforskjell om man regner det i prosent? 

Rema 1000 har de 2 for 15 nå for tida ser jeg, kjøpte to i dag fordi du hadde anbefalt de, var veldig gode!

Anonymkode: 5b3d0...74f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser at folk glemmer fort at den eneste som ikke satte opp prisene februar-23 var Kiwi.

Da måtte de andre kjedene gi seg en etter en.

Gulkfiskhukommelse deluxe.

Anonymkode: b614e...57b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser at folk glemmer fort at den eneste som ikke satte opp prisene februar-23 var Kiwi.

Jo, de satte opp prisene, men fintet ut de andre med å vente noen uker. Etterpå satte de "verdensrekord" i å øke prisene. 

Anonymkode: 57d01...bfc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Grunnen til at de ikke satte opp prisene var at de begynte å sette opp prisene på en mengde varer allerede i romjulen. De satte opp prisene inntil to uker før andre satte opp frisene i februar, da gikk de ut med en massiv kampanje om at de ikke skulle sette opp prisene... Og mens andre satte opp, da stod riktignok prisene på Kiwi ganske stille. Men idet media ikke lenger skrev om det, så begynte de å sette opp priser igjen.

Samme gjorde de under pandemien.

De starter med å sette opp varer på varer som ikke er typisk i sesong, slik at "folk flest" ikke vil tenke over at prisen er satt opp etter høytid/ferie. Og så kommer alt annet etter.

For de som følger med så har dette ikke noe med "gullfiskhukommelse deluxe", som du påstår. For det du påstår er feil...

Anonymkode: 610d7...7ff

Skrevet (endret)

Prisene bare øker i skjul, altså uten at man varsles på forhånd. Noen kroner dyrere. Et eksempel fra i går:  En pakke FirstPrice 18 egg kostet 49,90 på Kiwi.  Sist gang jeg kjøpte disse var 8.mai til kr 43,40 Samme pakning, samme butikk.

1 kg FirstPrice gulrøtter har gått opp fra 24,80 til 27,80, altså 3 kroner der også.  Potetprisene har også gått opp veldig mye.

Endret av Perine
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 16.13):

Det er mulig at enkelte priser settes ned, eller har prislås, med så tar de det igjen på andre varer. FirstPrice husholdningssaft har nå gått opp 43% siden februar. Juksepaver.

Anonymkode: 51cb8...cb0

Den lavkvalitetssaften til First Price klarer jeg meg fint uten, men det er masse varer som har økt mye i pris etter påske, og Kiwi har kommet på siste plass i matbørsen bak Rema og Coop Extra i hele år til tross for at Kiwi har lavere innkjøpspris på flere varer enn konkurrentene og de har heller ikke selvbetjentkasser, så de slipper svinn pga stjeling i selvbetjentkassene. Dårlig av Kiwi! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...