AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Skrevet 20. juni 2024 Det er mulig at enkelte priser settes ned, eller har prislås, med så tar de det igjen på andre varer. FirstPrice husholdningssaft har nå gått opp 43% siden februar. Juksepaver. Anonymkode: 51cb8...cb0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Skrevet 20. juni 2024 Det har alltid vært slik dessverre. Rema1000 og alle andre også. Anonymkode: a5656...306 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #3 Skrevet 20. juni 2024 Hvor mye koster husholdningssaft i andre butikker? Anonymkode: 14aa0...26d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Skrevet 20. juni 2024 KIWI har alltid jukset. Under pandemien skrøt de av å sette ned prisen på 200 varer for å hjelpe det norske folk. Det de ikke nevnte, var at de satte prisen opp på mange flere varer. Bare bløff. Nå skryter av å være prispresserne, og forsåvidt stemmer det, de presser prisene oppover. De ble tatt med buksa nede etter priskrigen før påske. Kiwi skrudde opp prisene lenge før REMA, og kom katastroralt dårlig ut i en pristest i Nettavisen. Altså, de såkalte prispresserne var de ivrigste på å sette prisene opp igjen. Anonymkode: 57d01...bfc 1
Bombasi Skrevet 20. juni 2024 #5 Skrevet 20. juni 2024 Hvis Kiwi faktisk hadde vært prispressere, så burde de ha vunnet månedlige pristester nær hver gang. Men det gjør de jo ikke... Greit nok at de kjører noen kampanjer i ny og ned, men man får jo aldri høre om prisene de setter opp både i forkant og etterkant av kampanjene, samt varene som øker i pris som følge av kampanjene. Kiwi er ikke snille med oss kunder, slik de skal ha oss til å tro. Dessuten så irriterer jeg vettet av meg at matvarekjeder får lov til å smykke seg og reklamere som om at de var billige, billigst, best på pris, vi gir oss aldri på pris, alltid lave priser, kjapt og billig, gjør det billig osv. Hva som er billig eller ikke er det ikke opp til Kiwi, Rema og Extra å avgjøre. Særlig ikke når de driver kartellvirksomhet. Da blir reklamene mer hjernevask. 3
Million Skrevet 20. juni 2024 #6 Skrevet 20. juni 2024 Jeg handler en del på Oda.no og får varene hjemlevert. En vare jeg ofte kjøper, er King Oscar Makrellfilet i tomat, sånne røde, små runde bokser. De koster 10 kr på Oda. Her om dagen så jeg plutselig at Kiwi, som skal være billigbutikk, solgte den samme boksen for 12.90. Altså tre kroner mer! Det må da bli en ganske stor prisforskjell om man regner det i prosent? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #7 Skrevet 20. juni 2024 Kiwi er ikke billigst, jeg handler vanligvis på xtra men var innom kiwi en tur, flere av deres varer merket jeg at var et par kr dyrere enn på xtra. Anonymkode: 5b3d0...74f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #8 Skrevet 20. juni 2024 Million skrev (30 minutter siden): Jeg handler en del på Oda.no og får varene hjemlevert. En vare jeg ofte kjøper, er King Oscar Makrellfilet i tomat, sånne røde, små runde bokser. De koster 10 kr på Oda. Her om dagen så jeg plutselig at Kiwi, som skal være billigbutikk, solgte den samme boksen for 12.90. Altså tre kroner mer! Det må da bli en ganske stor prisforskjell om man regner det i prosent? Typisk Kiwi. REMA selger den også for 10 kroner. Kiwi setter opp prisen først, og håper de andre følger etter. Prispresseren OPPOVER 😡 Anonymkode: 57d01...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #9 Skrevet 20. juni 2024 Million skrev (37 minutter siden): Jeg handler en del på Oda.no og får varene hjemlevert. En vare jeg ofte kjøper, er King Oscar Makrellfilet i tomat, sånne røde, små runde bokser. De koster 10 kr på Oda. Her om dagen så jeg plutselig at Kiwi, som skal være billigbutikk, solgte den samme boksen for 12.90. Altså tre kroner mer! Det må da bli en ganske stor prisforskjell om man regner det i prosent? 29% mer. Det blir en del når man ser på det sånn 🙈 Anonymkode: 1100c...29a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #10 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kiwi er ikke billigst, jeg handler vanligvis på xtra men var innom kiwi en tur, flere av deres varer merket jeg at var et par kr dyrere enn på xtra. Anonymkode: 5b3d0...74f Men noen priser er jo ekstra presset. Anonymkode: b614e...57b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #11 Skrevet 21. juni 2024 Noen ganger lykkes de med å presse prisen oppover. La merke til at First Price ketchup økte fra 14,90 til 19,90. Prima ketchup hos REMA kostet fortsatt 14,90. Men etter noen dager, var også den økt til 19,90. Et vellykket prispress fra Kiwi, de tjener nå en femmer mer for hver ketchupflaske. Anonymkode: 57d01...bfc 1
Druid Skrevet 21. juni 2024 #12 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er mulig at enkelte priser settes ned, eller har prislås, med så tar de det igjen på andre varer. FirstPrice husholdningssaft har nå gått opp 43% siden februar. Juksepaver. Anonymkode: 51cb8...cb0 Altså: Kivi er en butikk : de må tjene penger. Forretningen av investert kapital må være forsvarlig. Sier de at de presser prisene, så betyr ikke det at de sikter på å gå konkurs. Og når de innfører konsepter som tilbud og prislås og medlemstilbud, MÅ marginene hentes andre steder. Norge har god regulering av prismerking. Det gir forbrukerene gode muligheter til å gjøre forbrukerbeviste valg. Det frustrerer meg at såpass mange mennesker i Norge tror dagligvarebutikkene er statlige distribusjonskanaler, og at butikker priser kostbasert.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #13 Skrevet 21. juni 2024 Dagligvarekjedene har kun ETT stort overordnet mål, og det er å tjene penger til sine eiere. Mest mulig av det. ALT de driver med, som kundeklubber, tilbud, 10-kroners-marked, "momskutt", bygger om butikken eller hva det enn måtte være, har som overordnet mål å skaffe mer penger i kassa. Når kjedene markedsfører at de gjør ting som er bra for kundene, eller for miljøet, eller for lokalsamfunnet, som f.eks. å sponse et lokalt idrettslag, da handler det bare om at de håper at de skal tjene enda penger på fornøyde kunder. Anonymkode: b0f72...46b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #14 Skrevet 21. juni 2024 Kiwi har satt opp prisene sine no voldsomt i det siste. Flere varer øker i pris fra uke til uke!! Anonymkode: 71cb2...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #15 Skrevet 21. juni 2024 er en grunn til at disse kjede eierne seiler opp som noen av Norges rikeste, høye priser og dårlig betalt til ansatte. potetene jeg pleide å kjøpe kostet 32kr for et par mnd siden, så fjernet de momsen og da steig de til 79kr. Mat er desverre noe folk må ha og da kan de ta blod priser, så er det jo fint at de kan skylde på inflasjonen for da virke de så snille og gode at "de presse prisene ned", er det ikke noe regler for misvisende reklame da? Anonymkode: c3c59...ca6
newman01 Skrevet 21. juni 2024 #16 Skrevet 21. juni 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: er en grunn til at disse kjede eierne seiler opp som noen av Norges rikeste, høye priser og dårlig betalt til ansatte. potetene jeg pleide å kjøpe kostet 32kr for et par mnd siden, så fjernet de momsen og da steig de til 79kr. Mat er desverre noe folk må ha og da kan de ta blod priser, så er det jo fint at de kan skylde på inflasjonen for da virke de så snille og gode at "de presse prisene ned", er det ikke noe regler for misvisende reklame da? Anonymkode: c3c59...ca6 Er du helt sikker på at det er Kiwi sin skyld? Eller er det dagens regjering som har økt tollmurene på importerte poteter?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #17 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): er en grunn til at disse kjede eierne seiler opp som noen av Norges rikeste, høye priser og dårlig betalt til ansatte. potetene jeg pleide å kjøpe kostet 32kr for et par mnd siden, så fjernet de momsen og da steig de til 79kr. Mat er desverre noe folk må ha og da kan de ta blod priser, så er det jo fint at de kan skylde på inflasjonen for da virke de så snille og gode at "de presse prisene ned", er det ikke noe regler for misvisende reklame da? Anonymkode: c3c59...ca6 Fjernet momsen...? Anonymkode: b614e...57b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #18 Skrevet 21. juni 2024 Men altså... er det så rart da? Prisene på alt stiger, lønningene stiger, strømprisene stiger. Så klart matvarekjedene også har høyere kostnader, som alle andre i samfunnet. I tillegg driver jo ingen butikk av veldedighet, selvsagt vil driverne tjene penger. Likevel forventer folk at prisene skal stå stille år etter år, eller faktisk senkes? Hvilken fantasiverden er det dere lever i 😂 Så kan man jo irritere seg over kampanjer og reklame som lover billigere enn billigst, men det er jo bare å ta med en klype salt. Jeg går i butikken og ser på de faktiske prisene, uten å bry meg så mye om kampanjer og prispressing. Anonymkode: e6c90...016
male32 Skrevet 21. juni 2024 #19 Skrevet 21. juni 2024 Kiwi er prispresseren. De presser prisene opp! Nå konkurrerer Kiwi, Extra og Rema om å være dyrest dessverre. Jeg opplever at mange varer er billigere på Extra og Rema, men de følger etter Kiwi og setter prisene opp når Kiwi gjør. Jeg følger nøye med på prisene på de varene jeg handler ofte og kjøper alltid der de er billigst. De er sjelden jeg handler på Kiwi nå.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #20 Skrevet 21. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men altså... er det så rart da? Prisene på alt stiger, lønningene stiger, strømprisene stiger. Så klart matvarekjedene også har høyere kostnader, som alle andre i samfunnet. I tillegg driver jo ingen butikk av veldedighet, selvsagt vil driverne tjene penger. Likevel forventer folk at prisene skal stå stille år etter år, eller faktisk senkes? Hvilken fantasiverden er det dere lever i 😂 Så kan man jo irritere seg over kampanjer og reklame som lover billigere enn billigst, men det er jo bare å ta med en klype salt. Jeg går i butikken og ser på de faktiske prisene, uten å bry meg så mye om kampanjer og prispressing. Anonymkode: e6c90...016 Prisene på matvarer stiger mye mer enn råvarepriser, lønninger, strømpriser etc. Så kan du synes det ikke er rart, men det viser i hvert fall at eierne, milliardærene på toppen, ikke skyr noe når det gjelder grådighet. Og fullstendig misvisende og falsk reklame (Kiwi) brukes for å skjule dette. Anonymkode: 57d01...bfc 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå