Gå til innhold

Skulle overta leilighet i dag, men selgeren var ikke der!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

TS har sovnet? 

Anonymkode: 674bd...828

Er nok opptatt med å flytte inn i sin nye bolig og bryr seg ikke om å informere oss om at alt har gått bra. 😅

Anonymkode: 5eb88...611

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Har kjøpt og solgt to boliger siste årene, kontrakten undertegnes digitalt.

Anonymkode: 724ab...40f

Nå ja, men ikke tidligere. Er ikke mer enn 3-4 år siden vi kjøpte her og da hadde vi kontraktsmøte med selger hos dnb

Anonymkode: 20fa9...2ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er nok opptatt med å flytte inn i sin nye bolig og bryr seg ikke om å informere oss om at alt har gått bra. 😅

Anonymkode: 5eb88...611

Står at skulle på seinvakt

Anonymkode: 044f2...f5b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Står at skulle på seinvakt

Det var i går!

Anonymkode: caf4a...6bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Liljerød skrev (8 timer siden):

Jo, selfølgelig har banken noe med det å gjøre. De er også involvert i dette, da de mest sannsynlig har registrert pant i denne boligen mot lån til kjøper.

Du kan absolutt ringe banken, og ring også meglerkontoret og se om du får tak i noen andre der. 

Jeg jobber i banken 😂 Hva mener du at pant har med forsinket overtakelse å gjøre? 🤪

Pengene er overført til meglerkonto. De blir ikke betalt ut noen plass før overtakelse har funnet sted og er signert. Hadde noen ringt meg og sagt at megler eller eier ikke møtte opp til overtakelse hadde jeg sagt neivel da må du ringe dem. Er veldig spent på hva du mener banken skal gjøre med det.

Anonymkode: 57993...a6d

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var i går!

Anonymkode: caf4a...6bd

Ah, beklager.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har kjøpt og solgt to boliger siste årene, kontrakten undertegnes digitalt.

Anonymkode: 724ab...40f

Mens jeg kjøpte og solgte for ett år siden, og da var det fysisk kontraktsmøte hos den ene megleren. Hos det andre meglerfirmaet var det kun digital signering av kontrakt. 

Ble litt overrasket selv over å måtte avtale tidspunkt for kontraktsmøte, men det var sånn de pleide å gjøre det... 

Anonymkode: 8a40d...aac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 15.45):

Vi hadde avtalt å ta over i dag, for flere timer siden.  jeg har dobbeltsjekket meldingene mine og det stemmer. Og alt av papirarbeid er gjort, penger betalt og dette bekreftet av megler. Selger har hele tiden svart kjapt på meldinger. Men da jeg dukket opp for å overta var det ingen hjemme! Får hverken tak i personen selv og megler svarer ikke.. Skjønner ingenting. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis bor jeg ikke et sted jeg må ut fra akkurat i dag, men det her er dårlig gjort!

Anonymkode: 75b29...e3a

Den er lei, om det er en fattig trøst så er det nok nokså normalt at både megler og selger viser seg å være helt håpløse. 

Hadde lignende opplevelse med både selger og megler for kort tid siden selv, selger dukket vell og merke opp... etterhvert. Men totalt katastrofe opplegg som bare reflekterer dårlig på megler 🤷‍♀️ jeg fikk overtatt, etter mye om og men. 🫠

Anonymkode: 11eea...2ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fått tak i megler eller selger nå ts? Ingen penger går ut fra meglers konto til selger før både du og selger har undertegnet det siste dokumentet og det skal gjøres når du får nøkkelen og dere har lest av strømåler, vannmåler, utvasken er godkjent etc. Det gjøres digitalt og dere må begge logge inn via nettbank.

Anonymkode: 39a82...3bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 15.57):

Ja, men Ts skriver at megler ikke svarer.

Huff, dette er ikke bra.

Anonymkode: 57765...2cb

Det er ikke megler som ikke svarer, men selger!

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Den er lei, om det er en fattig trøst så er det nok nokså normalt at både megler og selger viser seg å være helt håpløse. 

Hadde lignende opplevelse med både selger og megler for kort tid siden selv, selger dukket vell og merke opp... etterhvert. Men totalt katastrofe opplegg som bare reflekterer dårlig på megler 🤷‍♀️ jeg fikk overtatt, etter mye om og men. 🫠

Nei, det er ikke nokså normalt, nei, selv om både du og ts har opplevd lignende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (53 minutter siden):

Det er ikke megler som ikke svarer, men selger!

Ts skrev vel at hun verken får svar fra selger eller megler. 

Anonymkode: 28c46...9c2

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan dei ha vore fulle og sovna frå møtet?

Anonymkode: 466f2...9b1

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (10 timer siden):

Nei, det er ikke nokså normalt, nei, selv om både du og ts har opplevd lignende.

Joda det sier seg selv i grunn. Overtakelser skjer uten megler tilstede og hvem som er selger, hvordan vedkommende er og oppfører seg er jo i grunn helt bingo. Landet er fult av raringer. 

Så er jo nokså, stikkordet. Det er ikke normalt men det forekommer allikevel "hele tiden" at selger er et udugelige menneske. 

AnonymBruker
Skrevet

Kansje selger har opplevd noe alvorlig. Ulykker skjer .

Anonymkode: 61187...5c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kansje selger har opplevd noe alvorlig. Ulykker skjer .

Anonymkode: 61187...5c0

Men hvorfor svarer ikke megleren? 

Anonymkode: 674bd...828

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Fått noen forklaring på hvorfor du ikke fikk tak i verken selger eller megler?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...