Gå til innhold

Skulle overta leilighet i dag, men selgeren var ikke der!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde avtalt å ta over i dag, for flere timer siden.  jeg har dobbeltsjekket meldingene mine og det stemmer. Og alt av papirarbeid er gjort, penger betalt og dette bekreftet av megler. Selger har hele tiden svart kjapt på meldinger. Men da jeg dukket opp for å overta var det ingen hjemme! Får hverken tak i personen selv og megler svarer ikke.. Skjønner ingenting. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis bor jeg ikke et sted jeg må ut fra akkurat i dag, men det her er dårlig gjort!

Anonymkode: 75b29...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Send en melding til megler. Betaling skal ikke overføres før leiligheten er overtatt.

Anonymkode: 20d3e...b17

• Liker 22
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Send en melding til megler. Betaling skal ikke overføres før leiligheten er overtatt.

Anonymkode: 20d3e...b17

Ja, men Ts skriver at megler ikke svarer.

Huff, dette er ikke bra.

Anonymkode: 57765...2cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi hadde avtalt å ta over i dag, for flere timer siden.  jeg har dobbeltsjekket meldingene mine og det stemmer. Og alt av papirarbeid er gjort, penger betalt og dette bekreftet av megler. Selger har hele tiden svart kjapt på meldinger. Men da jeg dukket opp for å overta var det ingen hjemme! Får hverken tak i personen selv og megler svarer ikke.. Skjønner ingenting. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis bor jeg ikke et sted jeg må ut fra akkurat i dag, men det her er dårlig gjort!

Hvor jobber denne megleren?

Anonymkode: 96b19...02d

• Liker 2
Skrevet

Pengene er vel ikke betalt inn før overtakelse? Da står de vel isåfall på en konto hos meglerfirmaet? Dette høres useriøst ut. 😬

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke normalt å overføre pengene et par dager før overtakelsen, da? Har enda ikke hørt noe. Måtte til slutt dra på kveldsvakt, så får ikke gjort så mye nå..

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke normalt å overføre pengene et par dager før overtakelsen, da? Har enda ikke hørt noe. Måtte til slutt dra på kveldsvakt, så får ikke gjort så mye nå..

Helt vanlig (til meglerfirmaet sin konto). 

Anonymkode: b60a1...551

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjøper overfører vanligvis til en konto hos megler/advokat før overtagelse. Megler/advokat overfører pengene til selger når overtagelse er i orden.

Det er bra du har sendt skriftlig beskjed til megler. Send gjerne en mail til megler i kveld eller i morgen dersom du ikke får svar, så du har skriftlig dokumentasjon. Ta bilde av meldinger som viser avtalt tidspunkt for overtagelse.

Dersom du får ekstra kostnader til f.eks bolig eller oppbevaring av flyttelass kan du kreve at dette trekkes fra salgsprisen, så ta vare på kvitteringer dersom det skjer. 

Anonymkode: a7fc4...186

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det må ha kommet noe alvorlig i veien i dag siden hverken selger eller megler dukket opp, og heller ikke har svart deg. Men uansett hva som har skjedd så burde de ha holdt kommunikasjonslinjen åpen. 

Ring meglerkontoret straks de åpner i morgen.

Anonymkode: 16f85...54e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde det samme i fjor. Fikk tak i megler og selger etter noen timer. Megler skulle egentlig være med på overtakelsen, men hadde tatt seg ferie. Selger hadde registrert feil tidspunkt 🙄 noen er bare håpløse. 

Anonymkode: c9068...e9e

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvem overførte kjøpesummen til selger?

Skrevet

Jeg ville ringt banken min, jeg. De kan jo ikke ordne med selve overtakelsen, men har vel kanskje kontroll på pengene dine i alle fall? 

Veldig rar sak 🤨Håper det ordner seg og har en naturlig forklaring. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Gnå skrev (16 minutter siden):

Jeg ville ringt banken min, jeg. De kan jo ikke ordne med selve overtakelsen, men har vel kanskje kontroll på pengene dine i alle fall? 

Tror banken er stengt nå.

Anonymkode: 466f2...9b1

Skrevet

Da ville jeg ringt meglers firma, og snakket med andre meglere der, kanskje sjefen på meglerkontoret, og forklart saken. Dette skal jo ikke skje.

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Meglere svarer gjerne døgnet rundt (omtrent) så her ringer du til sjefen for meglerkontoret. Dette er jo fullstendig uhørt! Du har vel betalt til meglerkontoret/advokat og ikke rett til selger? 

Anonymkode: 1fffe...c20

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss drøyde overtakelsen i flere dager. Heldigvis sto det i kontrakten at der løp forsinkelsesrenter på forsinket overtakelse, så vi fikk noen tusen som plaster på såret.

Anonymkode: 69eb5...f87

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Pengene er nok ikke overført til selger, det kan ikke megler gjøre før overtagelsesprotokollen er signert.

TS mener nok at pengene fra henne er overført til megler, ikke videre til selger.

Men bortsett fra det er det virkelig en rar situasjon - men det ordner seg nok ❤️

Anonymkode: e27b2...e09

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Gnå skrev (2 timer siden):

Banken har ingenting med dette å gjøre, de har overført pengene til meglers oppgjørskonto i henhold til betalingsinstruks og ferdig med det.

Anonymkode: 57993...a6d

• Liker 6
Skrevet

Dersom du har kjøpt gjennom et seriøst meglerfirma, så tenker eg at det kjem til å ordne seg. Ring i morgen tidlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...