AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Skrevet 20. juni 2024 Vi hadde avtalt å ta over i dag, for flere timer siden. jeg har dobbeltsjekket meldingene mine og det stemmer. Og alt av papirarbeid er gjort, penger betalt og dette bekreftet av megler. Selger har hele tiden svart kjapt på meldinger. Men da jeg dukket opp for å overta var det ingen hjemme! Får hverken tak i personen selv og megler svarer ikke.. Skjønner ingenting. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis bor jeg ikke et sted jeg må ut fra akkurat i dag, men det her er dårlig gjort! Anonymkode: 75b29...e3a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Skrevet 20. juni 2024 Send en melding til megler. Betaling skal ikke overføres før leiligheten er overtatt. Anonymkode: 20d3e...b17 22 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #3 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Send en melding til megler. Betaling skal ikke overføres før leiligheten er overtatt. Anonymkode: 20d3e...b17 Ja, men Ts skriver at megler ikke svarer. Huff, dette er ikke bra. Anonymkode: 57765...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi hadde avtalt å ta over i dag, for flere timer siden. jeg har dobbeltsjekket meldingene mine og det stemmer. Og alt av papirarbeid er gjort, penger betalt og dette bekreftet av megler. Selger har hele tiden svart kjapt på meldinger. Men da jeg dukket opp for å overta var det ingen hjemme! Får hverken tak i personen selv og megler svarer ikke.. Skjønner ingenting. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis bor jeg ikke et sted jeg må ut fra akkurat i dag, men det her er dårlig gjort! Anonymkode: 75b29...e3a Hvor jobber denne megleren? Anonymkode: 96b19...02d 2
Kålrota Skrevet 20. juni 2024 #5 Skrevet 20. juni 2024 Pengene er vel ikke betalt inn før overtakelse? Da står de vel isåfall på en konto hos meglerfirmaet? Dette høres useriøst ut. 😬 7
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #6 Skrevet 20. juni 2024 Er det ikke normalt å overføre pengene et par dager før overtakelsen, da? Har enda ikke hørt noe. Måtte til slutt dra på kveldsvakt, så får ikke gjort så mye nå.. Anonymkode: 75b29...e3a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #7 Skrevet 20. juni 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er det ikke normalt å overføre pengene et par dager før overtakelsen, da? Har enda ikke hørt noe. Måtte til slutt dra på kveldsvakt, så får ikke gjort så mye nå.. Anonymkode: 75b29...e3a Helt vanlig (til meglerfirmaet sin konto). Anonymkode: b60a1...551 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #8 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det ikke normalt å overføre pengene et par dager før overtakelsen, da? Har enda ikke hørt noe. Måtte til slutt dra på kveldsvakt, så får ikke gjort så mye nå.. Anonymkode: 75b29...e3a Kjøper overfører vanligvis til en konto hos megler/advokat før overtagelse. Megler/advokat overfører pengene til selger når overtagelse er i orden. Det er bra du har sendt skriftlig beskjed til megler. Send gjerne en mail til megler i kveld eller i morgen dersom du ikke får svar, så du har skriftlig dokumentasjon. Ta bilde av meldinger som viser avtalt tidspunkt for overtagelse. Dersom du får ekstra kostnader til f.eks bolig eller oppbevaring av flyttelass kan du kreve at dette trekkes fra salgsprisen, så ta vare på kvitteringer dersom det skjer. Anonymkode: a7fc4...186 15
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #9 Skrevet 20. juni 2024 Det må ha kommet noe alvorlig i veien i dag siden hverken selger eller megler dukket opp, og heller ikke har svart deg. Men uansett hva som har skjedd så burde de ha holdt kommunikasjonslinjen åpen. Ring meglerkontoret straks de åpner i morgen. Anonymkode: 16f85...54e 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #10 Skrevet 20. juni 2024 Vi opplevde det samme i fjor. Fikk tak i megler og selger etter noen timer. Megler skulle egentlig være med på overtakelsen, men hadde tatt seg ferie. Selger hadde registrert feil tidspunkt 🙄 noen er bare håpløse. Anonymkode: c9068...e9e 2 5
Gnå Skrevet 20. juni 2024 #12 Skrevet 20. juni 2024 Jeg ville ringt banken min, jeg. De kan jo ikke ordne med selve overtakelsen, men har vel kanskje kontroll på pengene dine i alle fall? Veldig rar sak 🤨Håper det ordner seg og har en naturlig forklaring. 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #13 Skrevet 20. juni 2024 Gnå skrev (16 minutter siden): Jeg ville ringt banken min, jeg. De kan jo ikke ordne med selve overtakelsen, men har vel kanskje kontroll på pengene dine i alle fall? Veldig rar sak 🤨Håper det ordner seg og har en naturlig forklaring. Tror banken er stengt nå. Anonymkode: 466f2...9b1
Million Skrevet 20. juni 2024 #14 Skrevet 20. juni 2024 Da ville jeg ringt meglers firma, og snakket med andre meglere der, kanskje sjefen på meglerkontoret, og forklart saken. Dette skal jo ikke skje. 13 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #16 Skrevet 20. juni 2024 Meglere svarer gjerne døgnet rundt (omtrent) så her ringer du til sjefen for meglerkontoret. Dette er jo fullstendig uhørt! Du har vel betalt til meglerkontoret/advokat og ikke rett til selger? Anonymkode: 1fffe...c20 19 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #17 Skrevet 20. juni 2024 Hos oss drøyde overtakelsen i flere dager. Heldigvis sto det i kontrakten at der løp forsinkelsesrenter på forsinket overtakelse, så vi fikk noen tusen som plaster på såret. Anonymkode: 69eb5...f87 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #18 Skrevet 20. juni 2024 Pengene er nok ikke overført til selger, det kan ikke megler gjøre før overtagelsesprotokollen er signert. TS mener nok at pengene fra henne er overført til megler, ikke videre til selger. Men bortsett fra det er det virkelig en rar situasjon - men det ordner seg nok ❤️ Anonymkode: e27b2...e09 11
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #19 Skrevet 20. juni 2024 Gnå skrev (2 timer siden): Jeg ville ringt banken min, jeg. De kan jo ikke ordne med selve overtakelsen, men har vel kanskje kontroll på pengene dine i alle fall? Veldig rar sak 🤨Håper det ordner seg og har en naturlig forklaring. Banken har ingenting med dette å gjøre, de har overført pengene til meglers oppgjørskonto i henhold til betalingsinstruks og ferdig med det. Anonymkode: 57993...a6d 6
Emas Skrevet 20. juni 2024 #20 Skrevet 20. juni 2024 Dersom du har kjøpt gjennom et seriøst meglerfirma, så tenker eg at det kjem til å ordne seg. Ring i morgen tidlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå