Gå til innhold

Delte magemuskler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har født to barn.  Første i 2021 andre for 2 mnd siden.  Har da fått delte magemuskler😩 og lurer på hvordan man kan trene dette bort? Hvis det i det hele tatt er mulig?   Om noen har tips om noen trenings metoder eller hva man kan gjøre. 
har gått opp «bare» 16 kilo nå denne fødselen.  

Anonymkode: 36361...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut hypopressiv trening. Det jeg fikk anbefalt av helsepersonell. Vanlig trening kan lett gjøre det værre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei. Har født to barn.  Første i 2021 andre for 2 mnd siden.  Har da fått delte magemuskler😩 og lurer på hvordan man kan trene dette bort? Hvis det i det hele tatt er mulig?   Om noen har tips om noen trenings metoder eller hva man kan gjøre. 

Det kan ikke trenes tilbake dessverre :( Og vanlig magetrening gjør det verre. Men trening i seg selv vil gjøre kroppen strammere så da vil det ikke syntes like mye? Så ville anbefalt å trene selvom. Husker jeg hørte at det eneste man kan gjøre når magemusklene først er delt, for å få de tilbake er opperasjon.. 

Anonymkode: 1b6ad...069

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan ikke trenes tilbake dessverre :( Og vanlig magetrening gjør det verre. Men trening i seg selv vil gjøre kroppen strammere så da vil det ikke syntes like mye? Så ville anbefalt å trene selvom. Husker jeg hørte at det eneste man kan gjøre når magemusklene først er delt, for å få de tilbake er opperasjon.. 

Var det jeg tenkte meg. At det ikke blei borte.  Men er vel ikke alle som får operasjon?🤔. Hadde så håpet på at man kunne trene det bort.  Så magen vil lixm alltid henge litt under navelen? 😩

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det jeg tenkte meg. At det ikke blei borte.  Men er vel ikke alle som får operasjon?🤔. Hadde så håpet på at man kunne trene det bort.  Så magen vil lixm alltid henge litt under navelen? 😩

Kan ikke trenes bort. Jeg tok stor mageplastikk og kirurgen fikset det da👌

Anonymkode: 51195...59c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nyere forskning indikerer at det ikke automatisk blir verre av vanlig magetrening :) Søk opp Diastaseprosjektet.

Anonymkode: 98c4c...05d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men du, 2mnd er tidlig enda. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du, 2mnd er tidlig enda. 

Ja det er jo egentlig det🙈 så kan jo hende det blir bedre? Eller litt hvertfall. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet man / ser man om man har fått delte magemuskler etter graviditet? 

Anonymkode: 0f08c...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan ikke trenes bort. Jeg tok stor mageplastikk og kirurgen fikset det da👌

Var det pg delte magemuskler? Har lest flere steder at det er vanskelig å få time til sånt. Men jeg aner jo ikke🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vansklig å forklare.  Jeg googla litt og så en sånn video om hvordan man kunne finne det ut.   Magen deler seg på en måte under navelen. Om det gir mening.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Var det pg delte magemuskler? Har lest flere steder at det er vanskelig å få time til sånt. Men jeg aner jo ikke🙈

Er jo bare å bestille time. Betalte selv. Privat klinikk. Overheng/ løs hud etter graviditet. Og delte magemuskler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Man kan kjenne det selv eller få fysioterapeut o.l. til å undersøke. 

Hvis du vil prøve selv så finner du videoer på YouTube som forklarer, f.eks 

AnonymBruker
Skrevet

Iform.nu har treningsprogram for delte magemuskler. Det kan jo være verdt å teste ut en periode, før event operasjon.

Anonymkode: ab515...042

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg følger en dame på instagram som har masse hjelp til trening for delte magemuskler. Hun heter @deliciouslyfitnhealthy 

Anonymkode: dd432...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...