AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Skrevet 20. juni 2024 Hei. Jeg har hatt kyssesyken i mange uker, kanskje et par måneder. Hver gang jeg tror jeg begynner å bli frisk, øker plutselig symptomene igjen 😕 Jeg har tatt det skikkelig rolig i en uke, og følt meg bedre de to siste dagene. Nesten ingen sårhet i halsen. Bedre almenntilstand. Og så i dag ble jeg plutselig helt utmattet og trøtt mens jeg så på tv. Sovnet i et par timer. Og våknet med ildrød og sår hals for ørtende gang. Aner ikke hva som trigget det, for jeg har vært rolig. Er det flere som opplever/opplevde å ikke bli frisk i en stigende kurve, men heller hadde svingende symptomer? Anonymkode: 57fa9...319
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Skrevet 20. juni 2024 Jeg hadde kyssesyken (eller senvirkningene) i omtrent 2-3 år. Utmattet, orket ikke spise eller lage meg mat. Bare å bevege meg for å gjøre rent og handle mat var helt forferdelig. Jeg bodde alene så jeg måtte klare meg selv til tross for det. Hadde vond hoven hals i noen måneder før det ga seg, men det var slappheten etterpå som var verst. Det ble ikke bedre før jeg fikk tatt tak i kostholdet og fikk b12 sprøyte. Selv om det gikk sakte fremover så ble det bedre. Anonymkode: 64693...475
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #3 Skrevet 20. juni 2024 Fikk ME av kyssesyken.... Anonymkode: c6ba5...00e
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde kyssesyken (eller senvirkningene) i omtrent 2-3 år. Utmattet, orket ikke spise eller lage meg mat. Bare å bevege meg for å gjøre rent og handle mat var helt forferdelig. Jeg bodde alene så jeg måtte klare meg selv til tross for det. Hadde vond hoven hals i noen måneder før det ga seg, men det var slappheten etterpå som var verst. Det ble ikke bedre før jeg fikk tatt tak i kostholdet og fikk b12 sprøyte. Selv om det gikk sakte fremover så ble det bedre. Anonymkode: 64693...475 Tusen takk som deler. Leser at mange har sår hals i 1-2 uker, så det har bekymret meg at jeg har hatt sår hals omtrent i hele år 😕 Fint å høre om andres erfaringer. Anonymkode: 57fa9...319
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #5 Skrevet 20. juni 2024 Etter hva jeg har lest varierer symptomene og sykdomsbildet veldig. Vond hals i hele år tror jeg ikke er unormalt. Det beste tipset og kanskje vanskeligste tipset er å rett og slett bare ta det rolig så godt du kan. Begynner du å overanstrenge deg for tidlig blir du bare senere frisk og i verste fall kan du få komplikasjoner. For min del svinget det en del (kanskje fordi jeg var utålmodig og begynte på hverdagen igjen for tidlig). Det verste for min del var at immunforsvaret virket kjørt i ettertid. Fikk veldig mange forkjølelser året etter. God bedring! Anonymkode: 3dbaa...be8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå