AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Del Skrevet 20. juni 2024 Jeg har lyst til å prøve å lære meg å hekle 😊 Noen som har tips til hvilke type heklenåler man bør bruke som nybegynner? Bruker man vanlig strikkegarn? Finnes det et ok sett med alt jeg trenger noe sted? Jeg kan ikke NOE fra før, men ser det er videoer på youtube. Anonymkode: 5b1d5...2fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Del Skrevet 20. juni 2024 Drops har mange gratisoppskrifter og fine forklaringer på ulike teknikker (filmer). Bruk garntypen og nålen som er anbefalt i oppskriften. Anbefaler bomullsgarn. Anonymkode: fda07...a8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 20. juni 2024 #3 Del Skrevet 20. juni 2024 Kjenner du noen som kan lære deg? Det er enklere og koseligere 🩵☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Del Skrevet 20. juni 2024 CrazyCatLady2500 skrev (5 minutter siden): Kjenner du noen som kan lære deg? Det er enklere og koseligere 🩵☺️ Har desverre ingen som kan lære meg. Men tenker å høre med en venninne om kanskje hun også vil lære seg. Sikkert litt kjedelig alene ja 😅 Tenker kanskje jeg må starte med noe så enkelt som en kjøkkenklut f.eks. Lurer på å stikke på europris og bare kjøpe en heklenål og noe tråd bare så jeg får prøvd litt. Anonymkode: 5b1d5...2fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 20. juni 2024 #5 Del Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har desverre ingen som kan lære meg. Men tenker å høre med en venninne om kanskje hun også vil lære seg. Sikkert litt kjedelig alene ja 😅 Tenker kanskje jeg må starte med noe så enkelt som en kjøkkenklut f.eks. Lurer på å stikke på europris og bare kjøpe en heklenål og noe tråd bare så jeg får prøvd litt. Anonymkode: 5b1d5...2fe Gjør det ☺️ det står på garnet hvor tjukk heklenål du trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 20. juni 2024 #6 Del Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har lyst til å prøve å lære meg å hekle 😊 Noen som har tips til hvilke type heklenåler man bør bruke som nybegynner? Bruker man vanlig strikkegarn? Finnes det et ok sett med alt jeg trenger noe sted? Jeg kan ikke NOE fra før, men ser det er videoer på youtube. Anonymkode: 5b1d5...2fe Jeg lærte meg å hekle i påsken i år!! Kjøpte et kit først, greide det f**** ikke. Du hadde ledd deg ihjel av den sjøhesten. Så kjøpte jeg bare mer tråd og så enkle youtube videoer. Elsker å hekle nå, lager bamser, klær, pledd you name it. Og lekemat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 20. juni 2024 #7 Del Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har desverre ingen som kan lære meg. Men tenker å høre med en venninne om kanskje hun også vil lære seg. Sikkert litt kjedelig alene ja 😅 Tenker kanskje jeg må starte med noe så enkelt som en kjøkkenklut f.eks. Lurer på å stikke på europris og bare kjøpe en heklenål og noe tråd bare så jeg får prøvd litt. Anonymkode: 5b1d5...2fe Jeg synes det er lettest å hekle runde ting. Feks smultring, firkantede eller granny squares er ikke lett nybegynner greie altså. Og drit i hvilke krok man «må» ha. Jeg har én krok, og den duger til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 20. juni 2024 #8 Del Skrevet 20. juni 2024 Det er greit å starte med pinne nr 3-4 og lære seg oldemorlapper til å begynne med, synes jeg. Bare kjøp et nøste som passer til pinnestørrelsen og øv i vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 20. juni 2024 #9 Del Skrevet 20. juni 2024 Jeg ville funnet en «easy beginner» YouTube video og kjøpt akkurat samme garn og nål som i videoen. Jeg driver for tiden og lærer meg å strikke, og fikk problemer siden jeg bare kjøpte noe garn og pinner på butikken også lette etter oppskrift etterpå. Da ble størrelsene og sånt helt feil! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 21. juni 2024 #10 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg begynte å hekle ved å følge et tutorial på youtube. Jeg måtte prøve og feile mange ganger før jeg fikk det ordentlig til, og det var litt vanskelig i starten å skjønne akkurat hvor jeg skulle stikke gjennom heklenålen, men jo mer jeg prøvde, jo enklere ble det. Legger ved link til den første tutorialen jeg fulgte. Første forsøk måtte bare droppes, fordi jeg brukte så tynt garn at jeg slet med å se sammenlikningen med videoen. Byttet til et litt tykkere garn, og da gikk det mye enklere! Dette er nå halvannet år siden. Nå hekler jeg nesten hva som helst. Er straks ferdig med mitt første teppe, laget av nydelige bestemorruter med flere teknikker jeg måtte lære for dette prosjektet. Det er så gøy å hekle! Har også laget mange gaver, for eksempel skjerf med hette, halvmånesjal, en haug med bamser, glassbrikker, grytekluter, hals, vasker, ja så mye jeg bruker i hverdagen og til varme på vinteren 😄 Begynte å hekle som 30-åring, og angrer ikke et sekund på at jeg tok meg tid til å lære det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pernillelille Skrevet 8. juli 2024 #11 Del Skrevet 8. juli 2024 Jeg lærte meg å hekle gjennom youtube. Det var til god hjelp for meg i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå