Gå til innhold

Single damer i 40 årene, hvor er dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde et ufravikelig krav om å finne en kvinne som ikke baserte livet sitt på gamle eventyr, og helst tok avstand fra både religion, astrologi, og andre alternative ting. Nå sitter jeg her, med verste hallelujadamen, og har det egentlig veldig bra. 

Ufravikelig er bare veiledende.

Anonymkode: b9c62...b09

Søtt 🥲

Anonymkode: 703f8...6ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg finner du stort sett på jobb (jeg er en av de som virkelig liker jobben min), eller på reise i inn- eller utland. 

Anonymkode: 0a1f4...4b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På nettdating får jeg opp de samme profilene som har vært der de årene jeg har vært der. Så da er de enten uaktuelle, eller vi har vært på date, men ikke funnet kjemien. Når jeg en sjelden gang er ute i Oslo, er damene som er ute mye yngre, så det er uaktuelt….. Hvor gjemmer da alle single damer i 40 årene seg i Oslo område? Eller er jeg bare på feil sted til feil tid?

Anonymkode: bbc97...84e

Sjekker ikke på nett. 

Anonymkode: 5cc14...d45

AnonymBruker
Skrevet

Ikke på appene. Har aldri vært og er ikke sikker på om jeg kommer til å prøve.

Anonymkode: cfec9...003

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nok kikke nedslagsfeltet ditt som er problemet, men kravet om å være «skikkelig kristen». En sånn person har jeg aldri møtt på i mitt liv, verken online eller i person. Der må da virkelig være bedre arenaer for nettdating, med så smal målgruppe er det vel bedre å oppsøke den, altså religiøse miljø…? 

Anonymkode: ed226...a50

Jeg har møtt mange av dem, men de er enten gift eller langt utenfor min aldersgruppe. Det finnes en (1) norsk nettside for dating, den nevner jeg i innlegget og der har jeg vært medlem lengst.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje du skal ta deg en tur i Norge å dra på sightsing i ulike kirker? Snakke med spesielt prestene, for de må jo være religiøse nok. Jeg er serriøs, mener ikke noe dumt. Men håper for all del du finner denne veldig religiøse mannen, for det er så trist om det ikke skal bli kjærlighet i det hele tatt i livet ditt. 

Kirker er fine nok utenpå, men dessverre er de ikke nødvendigvis så fine innvendig (det finnes unntak). Det hjelper ikke å dra på sightseeing i kirker. Hvordan vet jeg hvem som er gift og ikke, hvem som er der på sommerbesøk og hvem som er fastboende? Hvem som kan komme til min kirke som jeg jobber i og er den eneste som gjør akkurat den oppgaven så der må jeg bli? Det har jeg ikke mulighet til å finne ut (særlig ikke uten førerkort). Hjelper ikke å snakke med prester heller, de kan være like single og gifte som alle andre. Jeg har jo også mitt nevnte nedslagsfelt. Det er stort nok det og det er mange kirker, men jeg holder meg helst i menigheter. Er pinsevenn, så noe i nærheten av det er det jeg ser etter. Jeg vil bare si at det er mange nyanser i svaret på spørsmål "hvor er damer i 40-årene"

AnonymBruker
Skrevet

Singel 40 år. 
Du finner ikke meg verken på byen eller på en datingapp.

Så vanskelig å si hvor man finner oss…

Anonymkode: 47448...8c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har veldig mange single venninner i 40-årene nå og vi er ofte ute, men da gjerne sammen. Tror menn da finner en sånn gruppe kvinner vanskelig å komme inn på. Noen er på apper, men det er alltid bare klaging om det og det blir aldri noe seriøst, så jeg har inntrykk av at de fleste single kvinner i førtiåra tar det hele veldig rolig. Man er jo ikke på desperat jakt etter en mann å få barn med, jobben tar gjerne mye tid, så ja, tror rett og slett ikke man gjør seg like tilgjengelig som yngre damer med baby på hjernen.

Anonymkode: c1d46...e50

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så glad av å lese at vi er flere kvinner som holder oss unna appene og boikotter den slags «datingkultur». Jeg ønsker å finne meg en kjæreste, men er ikke desperat, og har full tiltro til at jeg kommer til å møte en ordentlig mann uten tinder og lignende. 

I hverdagen jobber jeg, trener, er sosial med venner, går tur, er på kino/stand-up/teater osv..

Anonymkode: 12967...9b8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi er ofte på Sarahs, Politikern, Royal gastro, Bd57, schouskjelleren, og crow når vi er ute... Og så er vi på tinder.

Venninnegjeng på 38-45 år, samtlige singel for tiden.

Anonymkode: f4a4b...95c

AnonymBruker
Skrevet

Sitter hjemme 

Anonymkode: a0d63...c0a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 14.55):

Jeg er her, men er utilgjengelig. Har gitt opp menn og forhold, lever bare livet mitt. Er på jobb, hjemme, på butikken, i bokhandelen, på biblioteket, hjemme hos venner, på tur i parken, på jobbrelaterte tilstelninger, på cafe, restaurant, teater eller kino med venner. Det er det. Skal være singel resten av livet.

Anonymkode: 576f9...570

Dette er dessverre realiteten i mange i-land. Ikke merkelig at fødselstallene går nedover hvis mange tenker sånn…..

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg er 43 år, har vært lykkelig singel i 2 år og kommer aldri til å dra en ny mann i hus 😊 Det var som om å bli kvitt en tung klamp om foten som jeg ikke visste at jeg hadde. Anbefaler deg å finne lykke i ditt eget selskap, utvide din sosiale krets, passe på kropp og personlig hygiene, og å pleie nettverket ditt både på jobb og familiært. Jeg hare endelig tid til å trene, jeg nyter en ren og ryddig leilighet og slipper å dele seng med en jeg ikke respekterer 😊

Anonymkode: 540c9...1a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Surpomp skrev (1 time siden):

Dette er dessverre realiteten i mange i-land. Ikke merkelig at fødselstallene går nedover hvis mange tenker sånn…..

Vet dere menn egentlig hva dere vil? Først er det hundrevis av tråder om hvor stygge og grusomme kvinner blir med en gang de passerer 25. Verdiløst søppel, som ingen menn vil ha, og barn burde de i hvert fall ikke få, for de er alt for gamle. Og så skal plutselig jeg, som er 42, stille opp og føde barn 🙄 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet dere menn egentlig hva dere vil? Først er det hundrevis av tråder om hvor stygge og grusomme kvinner blir med en gang de passerer 25. Verdiløst søppel, som ingen menn vil ha, og barn burde de i hvert fall ikke få, for de er alt for gamle. Og så skal plutselig jeg, som er 42, stille opp og føde barn 🙄 

Vi vil i alle fall ikke bli skåret over én kam. KG får fram det verste og beste fra begge kjønn, i tillegg er det en del åpenbar trolling her.
Jeg er en 44 år gammel mann og er ferdig med barn, men jeg føler meg ikke ferdig med kjæreste/partner. Jeg gjorde det aller meste hjemme i forrige forhold, orden på finanser, rydde og vaske hus og klær, lage mat, vedlikehold av hus og biler, verkstedbesøk osv. Jeg har mine dårlige sider, blant annet kan jeg være irriterende kåt i perioder, kan bli litt innesluttet hvis jeg er sliten eller sur, og jeg kan være rastløs.

Jeg er dermed IKKE ute etter en husmor, men ei som jeg kan dele livet med hvor vi helst gjør hverandre bedre og i alle fall ikke bryter hverandre ned.

Anonymkode: fd574...a13

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi vil i alle fall ikke bli skåret over én kam. KG får fram det verste og beste fra begge kjønn, i tillegg er det en del åpenbar trolling her.
Jeg er en 44 år gammel mann og er ferdig med barn, men jeg føler meg ikke ferdig med kjæreste/partner. Jeg gjorde det aller meste hjemme i forrige forhold, orden på finanser, rydde og vaske hus og klær, lage mat, vedlikehold av hus og biler, verkstedbesøk osv. Jeg har mine dårlige sider, blant annet kan jeg være irriterende kåt i perioder, kan bli litt innesluttet hvis jeg er sliten eller sur, og jeg kan være rastløs.

Jeg er dermed IKKE ute etter en husmor, men ei som jeg kan dele livet med hvor vi helst gjør hverandre bedre og i alle fall ikke bryter hverandre ned.

Kåt og rastløs er bra, men det at du har barn fra før er ikke aktuelt for meg, og kanskje noen andre kvinner. 

Anonymkode: a0d63...c0a

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vet utmerket godt hva jeg vil og har aldri kalt kvinner verdiløse, stygge eller grusomme etter fyllte 25. 
Men det jeg ikke vil er et nytt kull med barn, enten hun er 25 eller 42. Mine barn er myndige og har flyttet ut, ergo ikke interessert i en ny periode med små barn. 

Ser jo at det er enkelt å lage dette til en kjønnskamp hvor alle menn, uansett alder, er sånn og sånn, men forsøk å ro ned litt den der "alle menn". Ikke spesifikt til bare til deg, men generelt på dette forumet. Og det gjelder begge kjønn som absolutt skal skjære alle over samme kam.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fjompenisse skrev (30 minutter siden):

Vet utmerket godt hva jeg vil og har aldri kalt kvinner verdiløse, stygge eller grusomme etter fyllte 25. 
Men det jeg ikke vil er et nytt kull med barn, enten hun er 25 eller 42. Mine barn er myndige og har flyttet ut, ergo ikke interessert i en ny periode med små barn. 

Ser jo at det er enkelt å lage dette til en kjønnskamp hvor alle menn, uansett alder, er sånn og sånn, men forsøk å ro ned litt den der "alle menn". Ikke spesifikt til bare til deg, men generelt på dette forumet. Og det gjelder begge kjønn som absolutt skal skjære alle over samme kam.

Ingenting av dette spiller noen rolle for meg. Jeg har ikke tenkt til å stille opp på noe som helst, og skal ikke bytte bort singellivet mitt. Alt maset om jenter i tenårene har fått meg til å miste lysten på menn for evig og alltid. Så lenge jeg er alene, så er jeg hundre prosent sikker på at jeg er med noen som respekterer meg og verdsetter meg. Jeg kan ikke se hva en mann kan tilby meg som kan være mer verdt enn det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er du i tråden? TS søker åpenbart noen som ikke har trukket ned rullegardinen, låst døren og kastet nøkkelen…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du i tråden? TS søker åpenbart noen som ikke har trukket ned rullegardinen, låst døren og kastet nøkkelen…

Jeg tror det er av et behov for å høre at menn har lyst til å møte henne og at alt pratet om tenåringer ikke er ment fra alle menn. 

AnonymBruker
Skrevet
Surpomp skrev (4 timer siden):

Fødselstallene går ned fordi kvinner i 40-årene vil være singel? 🤔

Skal man ha opp fødseltallene bør man se mer på de som er i 20/30-årene, de er nok mye mer reproduktive... 

Anonymkode: f4a4b...95c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...