AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Skrevet 20. juni 2024 Hei, Jeg lurer på om noen her har erfaring med Ulcerøs kolitt, chrons hos barn? Sønnen min på 9 hadde blod ved avføring som 5, og igjen nå. Første gang ble han undersøkt men ikke mistenkt dette. Ikke vondt i magen. Nå derimot hadde fastlegen veldig mistanke om Ulcerøs kolitt. Faren hans har chrons, mye autoimmune sykdommer ellers også i nær familie. Kjenner jeg ble så redd av dette, og redd for fremtiden hans. Google hjalp ikke akkurat.. Mest lyst å bare stenge meg inne på do og gråte. Det ble tatt blodprøver og vi skal ta en avføringsprøve også. Anonymkode: bb554...628
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Skrevet 20. juni 2024 Jeg har er et barn med ulcerøs kollitt. Ble akutt dårlig i 2020. Ungen min hadde heller ikke vondt i magen, men var på do omtrent hver time. Fikk diagnosen kun få måneder senere. Avføringsprøven viste ikke noe særlig, normalnivå på kalprotektin er under 50 og prøven viste 120 eller deromkring. Ved resultatet på mellom 50-150 skal det tas en ny prøve. Det ble ikke gjort i vårt tilfellet, men det utgjorde totalt sett lite forskjell. Jeg pusher på. Ta bilde av hva som kommer ut, det forteller mye og man slipper å bli sett på som 'den hysteriske mora'. De sa til meg: det er sikkert bare hemorider og avviste meg. Men da bildene ble vist, fikk pipa en annen låt. Doen var helt rød, og det såg ut som noe som hadde eksplodert. På papiret såg det ut som en heavy mensen. Anyeways: Ble først henvist til en avdeling på sykehuset som skulle se om det var noe synlig grunn til blødningene. Det var det ikke, ble deretter henvist til barneavdelingen og det ble foretatt en kolosskopi. Det var da i full narkose. Av ny avføringsprøve ble også tatt. Den viste langt over 2000. Og koloskopien viste også funn av ulcerøs i halve tykktarmen. Fikk medisiner og etter litt prøv og feil fant man noe som fungerte. Dette sammen med endret kosthold, så har ungen nå vært symptonfri i snart 3 år. Nå går ungen på forebyggende medisiner og må forvente å bruke det i lang tid, kanskje gjennom hele livet. Vi unngår all mat som inneholder: E-407 Karreganan (emulgator) E-433 polysorbat 80 (emulgator/stabilisator) E-466 Karboksymethylcellulose (fortykningsmiddel/stabilisator) E-471 Mono- og diglyserider av fettsyrer (emulgator/stabilisator/fortykningsmiddel) (utenom på 17-mai, da spiser vi EN fløteis med karreganan) https://tidsskriftet.no/2019/09/debatt/tilsetningsstoffer-er-vi-fore-var https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/fjerner-omstridt-tilsetningsstoff_-_-vi-onsker-a-vaere-fore-var-1.16062905 https://magetarm.no/undersider/nyhetsartikkel/coop-forbyr-omstridte-tilsetningsstoffer-i-alle-egne-nye-matvarer?M=NewsV2&PID=19 Jeg lager masse hjemmelagd mat slik at man ikke går glipp av noe. Anonymkode: 4f78c...455 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #3 Skrevet 20. juni 2024 Tusen takk for svar.. Blir så redd for fremtiden hans.. Hjalp å lese at det kan gå fint også. Infoen på google var ikke akkurat oppløftende Fint å høre at det går bra med barnet ditt!!! Håper det fortsetter slik, og takk for lenkene Anonymkode: bb554...628
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Skrevet 20. juni 2024 Har dere sjekket melkeproteinallergi? Ungen min hadde ikke magevondt, men bæsja blod og slim.. Er det kun avføringen som er symptom eller har barnet noe andre symptomer? Anonymkode: e19c6...310
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #5 Skrevet 20. juni 2024 Just now, AnonymBruker said: Har dere sjekket melkeproteinallergi? Ungen min hadde ikke magevondt, men bæsja blod og slim.. Er det kun avføringen som er symptom eller har barnet noe andre symptomer? Anonymkode: e19c6...310 Hei, nei jeg tror ikke det ble sjekket sist. Må desverre være enig med legen at det er litt rart med 3 års opphold. Hadde det vært allergi ville det neppe blitt borte tror jeg også.. Han hadde samme problemet for 3 år tilbake. Da fikk vi stikkpiller mot hemeroider som hjalp. Fastlegen trodde det ikke var årsaken 😟 Anonymkode: bb554...628
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #6 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, Jeg lurer på om noen her har erfaring med Ulcerøs kolitt, chrons hos barn? Sønnen min på 9 hadde blod ved avføring som 5, og igjen nå. Første gang ble han undersøkt men ikke mistenkt dette. Ikke vondt i magen. Nå derimot hadde fastlegen veldig mistanke om Ulcerøs kolitt. Faren hans har chrons, mye autoimmune sykdommer ellers også i nær familie. Kjenner jeg ble så redd av dette, og redd for fremtiden hans. Google hjalp ikke akkurat.. Mest lyst å bare stenge meg inne på do og gråte. Det ble tatt blodprøver og vi skal ta en avføringsprøve også. Anonymkode: bb554...628 Sjekk ut Anthony Williams (medical medium)❤️ Sverger selv til det kostholde. Sellerijuicen er viktig. Anonymkode: 38e35...f90
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #7 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekk ut Anthony Williams (medical medium)❤️ Sverger selv til det kostholde. Sellerijuicen er viktig. Anonymkode: 38e35...f90 Engle-fanklubben er tilbake, ser jeg? Sjarltanen kan virkelig alt ser jeg. Fra å snakke med erkeengler og få himmelske åpenbaringer, til kurere sin bestemor fra kreft, og selge bøker og telefonhealing.... Anonymkode: 2fb17...ed9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #8 Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Engle-fanklubben er tilbake, ser jeg? Sjarltanen kan virkelig alt ser jeg. Fra å snakke med erkeengler og få himmelske åpenbaringer, til kurere sin bestemor fra kreft, og selge bøker og telefonhealing.... Anonymkode: 2fb17...ed9 Haha, at du gidder å kommentere. Tror du virkelig han har tid til å drive med telefonhealing. Han har hjulpet/hjelper millioner av mennesker via bøkene og podcasten sin. En til en konsultasjoner sluttet han med for leeeeenge siden. (Det finnes falske sider, som utgir seg for å være han.) At du ikke er åpen nok for å teste ut er synd for deg. Hilsen en som ikke har vært troende, men var åpen nok i sinnet til å teste det ut. Har aldri angret, beste gaven jeg har gitt meg selv og mine barn 😊❤️🥳 Anonymkode: 38e35...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå