Gå til innhold

Samboer er vel hyggelig med alle damene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er usikker på om dette handler om sjalusi fra min side, eller om det faktisk er noe å reagere på. 

Jeg har en samboer som er særdeles utadvendt, snakkesalig og hyggelig. Dette gjelder ovenfor andre damer og ikke menn. Er vi på butikk og trenger hjelp, ja da henter han den første dama han ser. Menn vil han ikke konversere med. Han kan snakke med butikkdama i lang tid, om vær og ingenting. Mennene aktivt unngår han. 

Han hilser med den største selvfølge på tur, for alle damene vi treffer på. Menn får ikke et blikk en gang og hvertfall ikke et «hei». Han finner alle slags unnskyldninger for å komme i kontakt med fremmede damer og holde i gang en samtale. Noe som forøvrig stjeler mye tid for oss begge. Det ender oftest med at han blir stående igjen og jeg går videre. 

Handler vi på matbutikken, triller tur med barnet eller viser oss i offentligheten hilser ukjente damer og når jeg spør hvor han kjenner henne fra, får jeg svar som «trening», «jobb», «tur» og lignende. Han sier de ikke kjenner hverandre og aldri har snakket sammen. Det er standard svar. 

Vi har nå et barn sammen som skal begynne i barnehage. I permisjonen har han selvsagt blitt kjent med mange av foreldrene, herav mødre. Alt dette begynner å irritere meg veldig. Jeg synes det er merkelig og tenker mitt om det. Han kjenner selvsagt ingen fedre, i kjent stil. 

Jeg forstår ikke helt hva han holder på med og lurer på om det er meg som overtenker dette eller om jeg bør være litt på vakt? 

På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: 55256...143

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Angry Man
Skrevet

Det er jo mulig at han foretrekker å interagere med hunnkjønn generelt sett. Kvinner og menn har på generelt nivå litt forskjellige egenskaper og måter og oppføre seg på. Selv om de individuelle forskjellene er langt større en kjønnsforskjeller. 

Det er også mulig at han er en forferdelig flørtepus som ikke klarer å holde seg unna kvinner. :D 

Rent personlig må jeg si at jeg ikke hadde godtatt det du beskriver i en partner.

AnonymBruker
Skrevet
Angry Man skrev (1 minutt siden):

Det er jo mulig at han foretrekker å interagere med hunnkjønn generelt sett. Kvinner og menn har på generelt nivå litt forskjellige egenskaper og måter og oppføre seg på. Selv om de individuelle forskjellene er langt større en kjønnsforskjeller. 

Det er også mulig at han er en forferdelig flørtepus som ikke klarer å holde seg unna kvinner. :D 

Rent personlig må jeg si at jeg ikke hadde godtatt det du beskriver i en partner.

Første punkt der kan jeg bekrefte, jeg er mye bedre på å kommunisere med kvinner, så noen menn er bare sånn, men det kunne ikke falt meg inn å gå rundt å hilse på ukjente kvinner, og i tillegg ignorert menn, de fleste kvinner ville nok reagert på det 

Anonymkode: c5873...d54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han ingen kompiser?

Anonymkode: 8a3d5...660

Gjest Angry Man
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Første punkt der kan jeg bekrefte, jeg er mye bedre på å kommunisere med kvinner, så noen menn er bare sånn, men det kunne ikke falt meg inn å gå rundt å hilse på ukjente kvinner, og i tillegg ignorert menn, de fleste kvinner ville nok reagert på det 

Anonymkode: c5873...d54

Helt enig i den biten der. :D Han høres ut som en rar skrue. Hahaha.

Skrevet

Merkelig opplegg. Jeg hadde blitt regelrett flau…

• Liker 2
Skrevet (endret)

Feilpost

Endret av Maskopi
Feilpost
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei. Jeg er usikker på om dette handler om sjalusi fra min side, eller om det faktisk er noe å reagere på. 

Jeg har en samboer som er særdeles utadvendt, snakkesalig og hyggelig. Dette gjelder ovenfor andre damer og ikke menn. Er vi på butikk og trenger hjelp, ja da henter han den første dama han ser. Menn vil han ikke konversere med. Han kan snakke med butikkdama i lang tid, om vær og ingenting. Mennene aktivt unngår han. 

Han hilser med den største selvfølge på tur, for alle damene vi treffer på. Menn får ikke et blikk en gang og hvertfall ikke et «hei». Han finner alle slags unnskyldninger for å komme i kontakt med fremmede damer og holde i gang en samtale. Noe som forøvrig stjeler mye tid for oss begge. Det ender oftest med at han blir stående igjen og jeg går videre. 

Handler vi på matbutikken, triller tur med barnet eller viser oss i offentligheten hilser ukjente damer og når jeg spør hvor han kjenner henne fra, får jeg svar som «trening», «jobb», «tur» og lignende. Han sier de ikke kjenner hverandre og aldri har snakket sammen. Det er standard svar. 

Vi har nå et barn sammen som skal begynne i barnehage. I permisjonen har han selvsagt blitt kjent med mange av foreldrene, herav mødre. Alt dette begynner å irritere meg veldig. Jeg synes det er merkelig og tenker mitt om det. Han kjenner selvsagt ingen fedre, i kjent stil. 

Jeg forstår ikke helt hva han holder på med og lurer på om det er meg som overtenker dette eller om jeg bør være litt på vakt? 

På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: 55256...143

Han liker oppmerksomheten damene gir fremfor menn. Med menn må han prate skikkelig og være god sosialt. Med damene så er det svada og småflørt. Har en slik type mann på arbeidsplassen, bare svada og småflørt med damene. Mot mannfolka klarer han bare å være med på grov humor, ellers prater han aldri skikkelig med noen. Alt skal være så overfladisk og han skal bli sett på som så fantastisk. Men er det egentlig noen som kjenner han.. Flere av damene på jobb føler nå at denne mannen er litt kjerring og fake. 

Anonymkode: 5788f...123

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kompis som prater og flørter med alle, uansett kjønn. Han elsker mennesker og de fleste liker han godt. 

Svært utadvendt, sjarmerende og blid som en sol. Aldri noen problemer for han å gå ut alene. 

Men, han er sånn mot alle, uansett kjønn. 

Hadde han bare vært sånn mot damene, hadde jeg kanskje sett på ham som en stor flørt. Litt usikker på om jeg hadde likt å ha en kjæreste som kun velger damer. Men så lenge det ikke er noe han skjuler og gjør bak ryggen min, hadde jeg nok tolerert det. 

Anonymkode: b4be2...72e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er han ellers, har han kamerater eller venninner? Kjenner du dem? Hvordan oppfører han seg rundt dem?

Det høres jo litt sketchy ut spør du meg, og vil jo tippe at han minimum elsker oppmerksomhet og validering.  I verste fall er han en skjult fuckboy, men jeg skal la tvilen komme han til gode.

Det jeg ville gjort, var å snikfilme hver gang han ignorerer en mann som går forbi (du kan filme så du ikke får med ansiktene på folka for å ha respekt for dem), og hver gang han hilser på ej kvinne. Klipp det så raskt sammen i CapCut og vis han hvor mange ganger det skjer: at det er et veldig tydelig mønster.

Men å være sammen med wn som ikke forstpr dette bare ved at du snakker med han om det, det er et sant helvete... Snakker av erfaring. Jeg anbefaler deg å dumpe 😅😂

Anonymkode: 189d3...6db

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som en helt vanlig mann, med andre ord.

AnonymBruker
Skrevet
AllahBallah skrev (9 minutter siden):

Høres ut som en helt vanlig mann, med andre ord.

Nei, det syns jeg ikke. 

Anonymkode: 5788f...123

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke normalt og jeg skjønner at du reagerer. Jeg tipper at hvis du tar det opp så går han rett i forsvarsposisjon, det er dermed viktig at du ikke gir han utveien å skylde på at du er sjalu og kontrollerende. 

Jeg ville ha tatt det opp mer på generelt grunnlag, at det er åpenbart at han bare hilser på damer og det kan bli litt mye og at folk legger merke til det. Hvis det ikke blir noen bedring så tror jeg du får begynne å spøke om det når det skjer. For eksempel på butikken "Men nå tror jeg vi skal la denne damen få jobbe i fred, Lars. Hun kan jo tro du flørter med henne."

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...