Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og jeg har vært sammen I snart et år. I går merket jeg at noe hadde forandret seg da han ikke ville være intim. Spurte han om hva han trodde det var. Han svarte at følelsene hadde minsket litt og han forklarte det med at siden han hadde ADHD så var han redd for at hjernen hans skulle "bli lei" som førte til at han ville ønske å se etter noen andre. Jeg ble tydelig lei meg å sa at om han følte det slik var det kanskje lurt med en pause. Han skiftet plustelig å sa at jeg ikke burde overtenke det og at han ikke "hadde bestemt seg" enda. Jeg fortsatte med å si at vi burde ha litt avstand for å føle på følelsene våre. I dag sa han at det hele kom ut litt feil og at han fortsatte hadde sterke følelser han trodde ville vedvare lenge. Jeg sa fortsatt at vi trenger litt avstand fra hverandre. 

Hva ville dere gjort I denne situasjonen? 

Anonymkode: 08160...c81

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han forteller det han forteller, og jeg hadde svart med pause/slå opp for å beskytte meg selv mot "kanskje...."

Anonymkode: 0712b...64f

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort som deg. En som ikke vet, føler ikke sterkt nok. Pause eller brudd.

Anonymkode: 479d9...847

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet

Dette har ingen ting å gjøre med ADHD, manipulativt av han å fremstille det som om han "må være utro" på grun av en diagnose. Forstår veldig godt at du ønsker en pause!

• Liker 29
  • Nyttig 16
Skrevet

Om han sa det akkurat slik du skrev, hadde jeg tenkt at han ville holde meg på gress, og samtidig sjekke om det fantes en "bedre" der ute og i såfall bytte. Og det hadde jeg ikke vært interessert i, så da hadde jeg ikke bedt om pause, men jeg hadde gjort det slutt og funnet en som faktisk var interessert i å være med meg. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med akkurat en sånn en. Han hadde adhd, ja han ble lei. Jaget etter dopamin var mye viktigere for han enn følelser for meg. Noen med adhd er rene «rusmisbrukers» i den forstand. Alt for å stimulere belønningssystemet med noe nytt å spennende å fokusere på. Anbefaler deg å gå, hadde spart meg for mye hjertesorg om jeg viste det jeg vet i dag.

Anonymkode: 25b60...848

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Vinglekopp, det hadde jeg ikke giddet 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

pause er tull, jeg ville gått videre uten denne relasjonen og satt meg selv først på lang sikt

Anonymkode: f8542...814

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk kan bruke diagnoser som påskudd/unnskyldning for mye rart gitt 😅 Nei men det kan vel hende at det kom litt feil ut og at han ikke mente det så alvorlig. Men forståelig at han har sådd et frø av usikkerhet og tvil hos deg nå og at du må tenke deg om.

Anonymkode: dbcf3...33c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Han hadde jeg dumpet og funnet meg en skikkelig fyr. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

"Du må ikke overtenke" sier han. Faen, for en tosk. Jeg hadde vært ute av døra allerede. Helt sykt å skylde på adhd. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dumpa han og gått videre

Anonymkode: fed1a...6a5

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han lukter dødt flagg. Det er ikke engang rødt. 

Gå din vei. Han vet innerst inne allerede nå at han ikke føler nok for deg, og allerede er lei. Det er åpenbart for alle KG-ere, og det vet du selv om du bare får litt avstand fra en slik manipulerende oppførsel som "redd for å gå lei" "men jeg føler så sterkt for deg", kan sies å være. Unnskylde med ADHD liksom! Alvorlig talt. Det er som at jeg skylder på bønnene jeg hadde til middag om jeg fiser råtne hull i sofaen. 

Anonymkode: fc495...5ce

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En del med ADHD  kan miste litt interessen for kjæresten når dopaminet og rushet ved jakten har lagt seg. Jeg kan forstå frykten hans for at han skal la seg rive med av andre mennesker som er spennende når deres forhold er trygt og forutsigbart (les kjedelig for adhd hjernen). 

Likevel er mange av de med adhd noen av de mest lojale og kjærlige jeg kjenner i forhold, så dette sier vel mest om kjæresten din og ikke adhd i seg selv. 

Det er ufattelig dårlig gjort av han og jeg hadde gjort det slutt om noen la det frem til meg på den måten han gjør her. Det er tydelig at han unnskylder seg fra feil han tenker han kommer til å gjøre i fremtiden så han ikke behøver å stå til rette for fremtidige feiltrinn. Han har jo allerede advart. Snakk om ansvarsfraskrivelse! 

Så fort du trekker deg unna nå kommer han til å være mer på sånn umiddelbart.. for det kan hende turbulensen er noe som trigger han videre, men du ønsker ikke sånn ett ustabilt og dramatisk forhold? 

Anonymkode: 4de44...781

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ok, sorry, men jeg har ADHD og det forsvarer ingenting. Ja vi er vinglete i hodet og all over the place men det forsvarer ikke å sette partner så til de grader i tvil. Enten vil man eller så vil man ikke. Jeg hadde ikke akseptert slik oppførsel.

Anonymkode: 9d91f...e6f

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En del med ADHD  kan miste litt interessen for kjæresten når dopaminet og rushet ved jakten har lagt seg. Jeg kan forstå frykten hans for at han skal la seg rive med av andre mennesker som er spennende når deres forhold er trygt og forutsigbart (les kjedelig for adhd hjernen). 

Likevel er mange av de med adhd noen av de mest lojale og kjærlige jeg kjenner i forhold, så dette sier vel mest om kjæresten din og ikke adhd i seg selv. 

Det er ufattelig dårlig gjort av han og jeg hadde gjort det slutt om noen la det frem til meg på den måten han gjør her. Det er tydelig at han unnskylder seg fra feil han tenker han kommer til å gjøre i fremtiden så han ikke behøver å stå til rette for fremtidige feiltrinn. Han har jo allerede advart. Snakk om ansvarsfraskrivelse! 

Så fort du trekker deg unna nå kommer han til å være mer på sånn umiddelbart.. for det kan hende turbulensen er noe som trigger han videre, men du ønsker ikke sånn ett ustabilt og dramatisk forhold? 

Anonymkode: 4de44...781

Men vi er jo bevisst egen diagnose. Når jeg er lei min så konfronterer jeg mine egne tanker, jeg utsetter ikke han for stresset med mine innfall.

Anonymkode: 9d91f...e6f

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kjæresten min og jeg har vært sammen I snart et år. I går merket jeg at noe hadde forandret seg da han ikke ville være intim. Spurte han om hva han trodde det var. Han svarte at følelsene hadde minsket litt og han forklarte det med at siden han hadde ADHD så var han redd for at hjernen hans skulle "bli lei" som førte til at han ville ønske å se etter noen andre. Jeg ble tydelig lei meg å sa at om han følte det slik var det kanskje lurt med en pause. Han skiftet plustelig å sa at jeg ikke burde overtenke det og at han ikke "hadde bestemt seg" enda. Jeg fortsatte med å si at vi burde ha litt avstand for å føle på følelsene våre. I dag sa han at det hele kom ut litt feil og at han fortsatte hadde sterke følelser han trodde ville vedvare lenge. Jeg sa fortsatt at vi trenger litt avstand fra hverandre. 

Jeg ville gitt meg selv 5-10 år på å modnes før jeg gikk inn i et forpliktende forhold. 

Skrevet (endret)

Bare gi slipp på han, så får han se etter andre og utforske verden, akkurat slik han ønsker. 

Oppi dette ønsker han å holde deg varm og på gress i tilfelle verden ikke gir han den responsen han håper på. 

Å pause forholdet for å la han gjøre dette er bare tullete. Du fortjener bedre!

Endret av Bombasi
  • Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er enda på jakt etter "the one"

Anonymkode: 03f27...779

• Nyttig 1
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

ADHD er blitt kortet som kan trekkes frem om absolutt alt tydeligvis🤪

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...