Gå til innhold

Kan jeg få bot i posten av å bruke tlf ved kjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt på tlf når jeg kjørte forbi laserkontroll. Ble ikke stoppet. Kan de sende meg bot fordet av mobilbruk? 

Anonymkode: cf026...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det

Anonymkode: bd480...75a

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig ikke. Den må jo ta bilder om de skulle hatt bilder av deg? Og da må du jo kjøre for fort. Jeg gjorde det.. Fikk bot for å kjørt i 56 i 50 sonen, ved fotoboks. Men jeg snakket også i tlf, og det så de heldigvis ikke. 😅

Anonymkode: 08179...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en kan. Hvis de har bilde av det

 

Anonymkode: 892e6...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mest sannsynlig ikke. Den må jo ta bilder om de skulle hatt bilder av deg? Og da må du jo kjøre for fort. Jeg gjorde det.. Fikk bot for å kjørt i 56 i 50 sonen, ved fotoboks. Men jeg snakket også i tlf, og det så de heldigvis ikke. 😅

Anonymkode: 08179...8fd

Så nå at det var laser kontroll og ikke fotoboks.. Vel, da kan de kanskje, men de på jo ha sett deg da.. Mest sannsynlig stopper de deg om de ser deg? 

Anonymkode: 08179...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei. Det er jo helt håpløst bevismessig. Det praktiske er å stoppe folk, og få dem til å vedta et forenklet forelegg. Det krever en er en innrømmelse av skyld fra den bøtlagte som letter politiets arbeid ift beviskravene.

Anonymkode: b8ea0...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja en kan. Hvis de har bilde av det

 

Anonymkode: 892e6...a14

det er neppe lov å stå i veikanten å ta bilde av lovbrudd uten å varsle om fotoovervåking. Det er heller ikke rett frem å bruke s.k. overskuddsinformasjon man får om et lovbrudd (bruk av mobil i bil) mens man etterforsker et annet lovbrudd (fartsovertredelser). 

Anonymkode: b8ea0...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

det er neppe lov å stå i veikanten å ta bilde av lovbrudd uten å varsle om fotoovervåking. Det er heller ikke rett frem å bruke s.k. overskuddsinformasjon man får om et lovbrudd (bruk av mobil i bil) mens man etterforsker et annet lovbrudd (fartsovertredelser). 

Anonymkode: b8ea0...7e9

Hvorfor får en da andre bøter i posten. Vet om en som fikk pga manglende belte. Politiet hadde kontroll knipset bilder samtidig, hadde ikke mulighet å ta inn alle, fikk bot i posten. Vet personen klagget siden han ikke var tatt inn til side men klaggen ble avvist

Anonymkode: 892e6...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor får en da andre bøter i posten. Vet om en som fikk pga manglende belte. Politiet hadde kontroll knipset bilder samtidig, hadde ikke mulighet å ta inn alle, fikk bot i posten. Vet personen klagget siden han ikke var tatt inn til side men klaggen ble avvist

Anonymkode: 892e6...a14

jeg sa ikke at det var umulig. Jeg sa at det er ikke rett fram å bruke overskuddsinformasjon.

Hvis politiet har kontrollert bilbeltebruk, så er jo ikke informasjon om bilbeltebruk overskuddsinformasjon. Det er jo nettopp det de har kontrollert, og da har de stått ved veien og observert og brukt bildene som støtte.

Jeg tipper det egentlige beviset er vitneobservasjonen som politipersonen som sto i veikanten gjorde, og så er bilde sendt til støtte som dokumentasjon på observasjonen.

Den boten som kom i posten er vel sannsynligvis et forenklet forelegg som han kan vedta eller ikke, på samme måte som om han hadde blitt vinket inn der og da.

 

Anonymkode: b8ea0...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan få bøter i posten selv om en ikke ble stoppet da det skjedde.

Hvorfor ikke bare bruke handsfree TS? De som holder mobilen til øret eller skriver melding mens de kjører er noe av det teiteste jeg ser. Det synes så tydelig og det finnes ikke en oppegående person som ikke vet at det ikke er lov.

Anonymkode: 1ed96...c3c

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å utsette andre for livsfare, så slipper du å tenke på bot i samme slengen.

Anonymkode: a7806...03b

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du. 

Og jeg håper den boten svir skikkelig i lommeboka. 

Endret av Freyja Valkyrie
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går stort sett bra å kjøre og snakke i telefon 

Akkurat som at det stort sett går bra å kjøre etter 3 øl. 

Idiot, håper du får bot 

Anonymkode: aab6e...5b3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned beslag av mobil og bil burde straffen være. 

Hvorfor ikke bare koble mobilen opp mot handsfree som er i bilen? Da kan man snakke så mye man vil, helt lovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du får en bot på 10 200 kroner i posten som er bøtesatsen nå for å snakke i håndholdt mobil når du kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

newman01 skrev (11 timer siden):

En måned beslag av mobil og bil burde straffen være. 

Hvorfor ikke bare koble mobilen opp mot handsfree som er i bilen? Da kan man snakke så mye man vil, helt lovlig

Den var på handsfree, byttet bare musikk

Anonymkode: cf026...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 eller 6000,-

Anonymkode: d57a7...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (11 timer siden):

Jeg håper du får en bot på 10 200 kroner i posten som er bøtesatsen nå for å snakke i håndholdt mobil når du kjører bil.

Det går fint. Begeret har rent over i min psykiske helse (ikke angående bot), så den boten blir heller sendt til arvingene. Ciao 

Anonymkode: cf026...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida , da hadde jeg vært konkurs 😅

De stopper deg i kontroll om du skulle blitt tatt 😊 tror ikke alle er så veldig nøy 😄

Anonymkode: 951ca...75e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...