Gå til innhold

Forum for psykiske problemer

Fremhevede innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg er på jakt etter ett bra forum for folk med psykiske problemer. Men sliter litt, fordi alle forum jeg finner er for folk som vil sitte og synes synd på seg selv, og klappe hverandre på hodet og si stakkars deg. Hver gang jeg forsøker å skrive ett analytisk og konstruktivt innlegg om mine problemer, for å få innspill fra andre, så får jeg ingen svar. Og det kjennes rett og slett litt vondt, det føles som om folk overser meg og problemene mine, bare fordi jeg er rasjonell og har en viss selvinnsikt, noe som tydeligvis ikke passer inn på slike forum. Noen som har noen tips til hvor og hvordan jeg skal kunne lufte mine psykiske problemer, og få tilbakemeldinger på det jeg sier?

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke innlogget nå
Skrevet

Jeg har vært medlem der, og det er et av de mest interne forumene jeg har vært borti. Svært mange kjenner hverandre der privat, og det er ikke nødvendigvis lett å komme inn som nykommer. Det er og slik jeg opfatter det lite konstruktive innspill, mest "takk for at du delte historien di nmed oss" "huff, det må være fælt" og "har du snakket med legen om dette?". Jeg antar jeg bare ikke passet inn der. Er på jakt etter et forum hvor det er mer aktive tilbakemeldinger enn det jeg føler er normalen der. Men det er endel trivelige personer der, og lite krangling.

Lommelegen har et forum som er bra på enkelte områder, og mange der har mye kunnskaper, spesielt om medisiner.

Sosfob.com er koselig, men få personer der. Et av forumene jeg har vært borti som det er mest fokus på hva man kan gjøre selv.

Angst og depresjonsforumet på sol er rene berg og dalbanen. Nærmest 0 moderering, men enkelte brukere med mye kunnskap, og mye fornuft. Du får nesten garantert tilbakemeldinger der, men og muligens et par "gå og heng deg".

Har du vurdert å se etter engelskspråklige forum? Jeg tror det kan bli løsningen for min del, om jeg bare finner noe da...

Lykke til, jeg kjenner fustrasjonen over å lete etter slike forum som du beskriver her...

Skrevet

Det er for det meste min erfaring også med slike forum.

Et par av gruppene på Blink skiller seg ut synes jeg. Men ganske få.

Dessuten er det noen rom på www.pratekompaniet.com som omhandler psykiske problemer og virker ganske bra, har du vært der?

Skrevet

Jeg har vært innom et par slike (norske) forum, og anbefaler ingen av dem. Om man sliter fra før av, er ikke slike forum en bra løsning. Jeg ble t.o.m tilbudt (reseptbelagte) medisiner på det ene. :overrsasket:

Det blir som du selv sier, "stakkars deg", "stakkars meg", "vi har det vondt".

Si gjerne i fra om dere finner et godt forum.

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg, Varg-Menja.

For meg passer det ikke med "synes så synd på-" forum. Jeg foretrekker også konstruktive, jordnære tilnærmingsmåter til problemet. Understreker at dette er min personlige oppfatning, jeg vil ikke baksnakke slike forum. De passer bare ikke for meg. Skulle jeg holdt på slik som jeg ser at mange gjør, hadde jeg stagnert fullstendig.

Skrevet

www.ourchildhood.no

Dette er ikke et forum for spesifikt angst- og depresjonslidelser, men mer et sted hvor mennesker med et litt dårlig utgangspunkt i livet, mtp. foreldre og oppvekst, kan dele erfaringer. Tilbakemeldingene man får er iallefall veldig seriøse og reflekterte.

Skrevet

Jeg vil også gjerne vite om noen har et bra forum. (Jeg har ikke lett så mye, men begynner letinga nå!)

M

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Litt godt å høre at det ikke bare er meg som er sær, begynner å lure på om de som dominerer disse forumene er det mindretallet som roper høyest. Jeg har foreløpig bare vært innom norske forum, men takker for de tipsene jeg har fått her.

• 2 uker senere...
Gjest ikke innlogget nå
Skrevet

Jeg tør fortsatt ikke logge meg inn når det er snakk om dette…

Har du, eller noen av dere andre som har svart her, funnet noe som virker interessant? Jeg leter ennå, og har gått over til å se i utlandet om det kan være noe der, men det er utrolig mange å se gjennom. Blir nesten som å se etter nåla i høystakken.

Skrevet

Slutter med til det som er nevnt overnfor.

Jeg sliter også med å finne fora der jeg kan være oppegående.

Eneste plassen jeg opplever å bli tatt på alvor er hos psykologen og psykiateren min, der kan jeg være SÅ oppegående, og snakke fornuftig når jeg klarer det.

Det er altfor mange foum og chatte plasser der det er et så lavt terskel nivå både på kommunikasjonsnivået og de som er der, at jeg opplever det som flaut.

Det er ikke noe galt med å være mindre intelligent, men hvorfor har alle psykisk problem ?

:sjenert:

Jeg har hatt innlegg på dette fora og opplevd å få veldig fornuftige tilbakemeldinger om psykiske problemer. Håper andre opplever det samme.

Enn så lenge holder jeg meg på forum som er for "friske" for der blir jeg utfordret på den jeg er, ikke den jeg strengt tatt burde være pga. sykdommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...