Gå til innhold

Hcg nivå etter abort, hjelp!


Ibb262

Anbefalte innlegg

Hei dere. 
Jeg hadde en medisinsk abort i april i år, var nesten 10 uker på vei.. Nå har det gått 2 måneder uten mensen og fortsatt positiv test.
Jeg målte hcg nivået mitt via blodprøve for 2 uker siden. Blodprøve nr.1 viste hcg på 15, blodprøve nr.2 var på 12 og nå i går (2 uker senere) var den på 8. Er det normalt at det kan synke med 3 mellom blodprøve 1 og 2, for og så synke med 4 på 2 uker?? Jeg blir sprø av ventingen på mensen da jeg bare ønsker å starte helt på nytt. De siste 2 dagene har jeg fått ømme pupper, murring og stikninger (vonde) mest på høyre siden over lysken. Kan man i det hele tatt få mensen med 8 i hcg, eller kan dette være ny graviditet? 🤞 har sex regelmessig uten beskyttelse. Spør her da jeg ikke får godt nok svar av lege eller sykehuset, får bare svar om at det tar lang tid. Har dere erfaring med dette? Tusen takk for alle svar.

Endret av Ibb262
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke svar på akkurat det du spør om, men jeg tok en medisinsk abort april i fjor. Jeg tok ingen tester etterpå eller målte hcg, men husker at jeg følte meg gravid lenge etterpå. Det tar tross alt litt tid før ting blir normalt igjen. Første mens var også litt annerledes med tanke på symptomer og blødning. Regner med at dette er fordi kroppen starter «fra scratch». Om du fortsetter å ha positive tester så hadde jeg dratt til legen og sjekket for eventuelt rester. Hadde trodd at om du var gravid igjen så økte hcg. Krysser veldig fingrene for deg uansett 🤞🏼

Jeg ble gravid igjen august etter og fikk en datter nå nylig. Ikke gi opp! 

Anonymkode: 10ef0...59f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå har jeg ikke svar på akkurat det du spør om, men jeg tok en medisinsk abort april i fjor. Jeg tok ingen tester etterpå eller målte hcg, men husker at jeg følte meg gravid lenge etterpå. Det tar tross alt litt tid før ting blir normalt igjen. Første mens var også litt annerledes med tanke på symptomer og blødning. Regner med at dette er fordi kroppen starter «fra scratch». Om du fortsetter å ha positive tester så hadde jeg dratt til legen og sjekket for eventuelt rester. Hadde trodd at om du var gravid igjen så økte hcg. Krysser veldig fingrene for deg uansett 🤞🏼

Jeg ble gravid igjen august etter og fikk en datter nå nylig. Ikke gi opp! 

Anonymkode: 10ef0...59f

Takk for svar 😊 Hvor mange uker senere fikk du da mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibb262 skrev (3 minutter siden):

Takk for svar 😊 Hvor mange uker senere fikk du da mensen?

Det gikk vel nesten 2 mnd fra jeg slutta å blø til jeg fikk den tilbake 😊 Men vet at det tar lenger tid for noen! 

Anonymkode: 10ef0...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter medisinsk abort i juli i fjor etter MA, var hcg først negativ i oktober i fjor. Tok evigheter før hcg ble negativ. Hvor lang tid varierer fra gang til gang og kvinne til kvinne. Har man høy hcg ved abort tidspunkt er det stor sannsynlighet for at det kan ta lengre tid enn for andre. Siste stykket fra hcg var rundt 50 og ned til 0 var det som tok lengst tid. 

Fikk mensen tilbake før hcg var negativ. Fikk vel mensen igjen i september. Ble gravid igjen i januar i år. 

Anonymkode: c6dff...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...