Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisan alle foreldre😁

Jeg er så heldig som har 2 vakre barn, men som vi sliter veldig med når det kommer til søvn. Ene er 5 og andre er straks 2 år. Begge to våkner gjerne 1-2 ganger i løpet av natta, eldste kan til tider våkne flere ganger og hyle, og husker ingenting av det dagen etter. Hyling pågår gjerne mellom 5-10 minutter før det roer seg. Minste våkner og bare er våken, selvom barnet supertrøtt. Meg og mor har ikke sovet sammen på kanskje 2 år nå da vi får mest søvn av å sove med hvert vårt barn! Dette tærer jo veldig på vårt forhold, ikke i form av at vi ikke har det bra, men savner jo å kunne være «kjærester» hvis det gir mening og kunne sove fulle netter og våkne med lada batterier, det har vi ikke gjort på mange år nå! Vet dette følger med det å være småbarns familie, men det må da kunne gå an at ungene sovet bedre?😅

Er det noen har vært i lignende situasjon eller har noen gode tips? Vi er ikke ute etter denne skrikekuren, totalt imot det dessverre😅

Er såpass desperat at jeg snart betaler noen for å kunne hjelpe oss!

Anonymkode: b3e38...d10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heisan alle foreldre😁

Jeg er så heldig som har 2 vakre barn, men som vi sliter veldig med når det kommer til søvn. Ene er 5 og andre er straks 2 år. Begge to våkner gjerne 1-2 ganger i løpet av natta, eldste kan til tider våkne flere ganger og hyle, og husker ingenting av det dagen etter. Hyling pågår gjerne mellom 5-10 minutter før det roer seg. Minste våkner og bare er våken, selvom barnet supertrøtt. Meg og mor har ikke sovet sammen på kanskje 2 år nå da vi får mest søvn av å sove med hvert vårt barn! Dette tærer jo veldig på vårt forhold, ikke i form av at vi ikke har det bra, men savner jo å kunne være «kjærester» hvis det gir mening og kunne sove fulle netter og våkne med lada batterier, det har vi ikke gjort på mange år nå! Vet dette følger med det å være småbarns familie, men det må da kunne gå an at ungene sovet bedre?😅

Er det noen har vært i lignende situasjon eller har noen gode tips? Vi er ikke ute etter denne skrikekuren, totalt imot det dessverre😅

Er såpass desperat at jeg snart betaler noen for å kunne hjelpe oss!

Anonymkode: b3e38...d10

Høres ut som eldste har natteskrekk? Da går det som regel fort over og de merker ikke at de skriker, fordi de fortsatt sover. Det beste er å ikke forstyrre, ikke vekke opp eller ta på barnet.. 

Den yngste, har dere sett på leggetider? Noen barn legger seg rett å slett for sent, eller sover for mye/ sent på dagtid. 

Anonymkode: 2e354...2fe

Skrevet

Men hva er «fort over»? Er det snakk om mnd eller år? For det har pågått rundt 6-7 mnd nå😅

Syntes også det er vanskelig med hu minste, legger vi rundt 18 så skjer det samme, legger 19 så skjer det samme osv! Vi har gått ned på dupp nå til maks 45 min og ikke senere opp enn 12:15, merker hu våkner mindre på natta, men våkner fortsatt og kan fint sovne igjen etter 2 timer ish med bare tull!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...