Mardina Skrevet 21. juni #21 Del Skrevet 21. juni TomKrus skrev (På 20.6.2024 den 19.32): Fatter ikke at folk kjører rundt i 20 år gamle biler fordi de skal ha de billigst mulig, mange reparasjoner, mye tid brukt på heft og plunder, og ikke minst disse bilene ligger langt bak alt som heter moderne biler når det gjelder trafikksikkerhet angående hvordan de klarer seg i en kollisjon. Kommer den dagen så kan man angre når det går helt galt. Fordi alle har ikke økonomi til å kjøpe nyere bil. Ikke alle kan bla opp 300 000 (eller mer) for en ny bil 😊 Har kjørt en 16 år gammel bil i et par år nå og den går som en klokke. Har stor tro på at den kommer til å gå (og være driftsikker) i mange år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni #22 Del Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (På 20.6.2024 den 20.11): Obs på at slike "servicer" er stort sett å hake av alt de har "sjekket". olje/filter/luftfilter er det som du må gjøre. Anonymkode: 92b92...9a6 Ja og jeg er fornøyd om de sjekker og kun bytter det nødvendige. Det står tross alt på utfyllende kvittering nøyaktig hva de faktisk har bytter. Så da vet jeg at alle filter er byttet. Ved forrige service byttet de masse pakninger feks. Anonymkode: 69bbc...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #23 Del Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.32): Forstår ikke lista de. mange av de tingen dun nevner er ikke ting man planlegger å bytte. Enten virker de eller ikke Jeg valgte å skrive slik for å vise hvor lenge siden det er siden det ble gjort. For å gi god inntrykk av tilstanden til bilen. Så alt med årstall viser hvor nytt det er. AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.32): Og prisen du oppgir er i overkant Det er tre forskjellige uavhengig verksteder som jeg pleier å bruke til å hente inn anbud. Det er et Bosch verksted eller NAF som pleier å være billigst. Mener du at de priser for høyt? Kan du anbefale noe i Bergen? AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.32): Oljeskift tenger alle og kan gjøres selv hver 20.000. Bestill olje med rabatter så koster ikke det alle verden. Jeg ønsker ikke å gjøre det selv. Før kostet det bare 3k men plutselig fikk jeg anbud på 7k. Burde jeg høre? AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.32): Frontlykter kan poleres for noen 100 lapper. Hvordan åpner jeg de da? Hele lykte-tingen er jo en sammenhengende del som ikke kan åpnes, laget av plast. Åpninger til pæren virker for smal til å kunne polere det fra innsiden. AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.32): Eksosanlegg kan sveises, evt tettes og det varer jo 1-2 år. Er heldigvis ikke en sak enda men så at tilstanden bar sånn tja og at det kan bli en sak. AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.32): En tepperenser kan man leie for 200 kr, evt, kjøpe privat billig. Har prøvd dette. Men fikk ikke vasket vekk flekkene og misfargingen. Ser bare stygg ut det 😕 AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.32): Gå inn på autodoc (last ned appen). Sjekk prisene for all deler og du vil se at de prisene du refererer til er alt for høy. Splitter ny AC kompressor ligger på 3-4000, med arbeid og fylling havner du under 10.000. Spennende. Visste ikke om autodoc. Ser at de slanger koster der 3k mens verkstedet påstår 11k. Hvorfor er det så høy prisdiff. her? Kan jeg be verkstedet om å bruke disse delene fra autodoc? AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 11.32): Oppsummerte. Med litt arbeid kan du ha så og si gratis bil de neste 4 årene. Trenger ikke å være gratis, men skal ikke koste så mange månedslønn heller. Anonymkode: 78d71...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni #24 Del Skrevet 24. juni Lyktene poleres og forsegles på utsiden. Biltema har alt du trenger. Bruk eurodel istdf. autodoc. Med sistnevnte kommer moms og toll i tillegg. Du har fått generelt høye priser, ja. Spør verksteder som ligger litt utenfor; Norheimsund f.eks. Anonymkode: a6778...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. juni #25 Del Skrevet 26. juni Mardina skrev (På 21.6.2024 den 22.17): Fordi alle har ikke økonomi til å kjøpe nyere bil. Ikke alle kan bla opp 300 000 (eller mer) for en ny bil 😊 Har kjørt en 16 år gammel bil i et par år nå og den går som en klokke. Har stor tro på at den kommer til å gå (og være driftsikker) i mange år til. Det finnes en mellomting, mange fine bruktbiler (bensin og diesel) koster mellom 60000 og 110000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 1. juli #26 Del Skrevet 1. juli Når jeg leser det du skriver så tror jeg ikke at du er rett person til å ha en så gammel bil. Jeg tenker at 20 år er forventet levealder på bil. Normalt er den på veg til huggeriet. Det skjer når den får stor mangellapp eller driftsstans. Det er mange som liker å mekke og ha det som hobby. Da er det ikke noe problem å ha en slik bil. Om du ikke er av den typen så kjøp noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 1. juli #27 Del Skrevet 1. juli (endret) Vist du kan fikse ting selv lønner det seg 100% å kjøre gammel bil, vist du regner ut fra verditap på ny bil så kan du koste på en eldre bil ganske mye i løpet av et år. Vist du må på verksted for å gjøre alt, så må du vurdere om det er lønnsomt lenger Endret 1. juli av Eidetiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidetiker Skrevet 1. juli #28 Del Skrevet 1. juli Jeg er passert 46 år og har hatt 4 biler siden jeg var 18år , og di kostet meg 212000 i innkjøp på 28år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå