Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og min samboer har vært sammen i snart 7år nå. Og i 7år så har jeg vert misfornøyd med sexlivet vårt. Vi har nesten aldri sex. Snakket mye om det med samboer, men han har alltid kommentaren: -Sex er oppskrytt! Hvorfor gidde? Jeg sier dette er ofte kjernen til utroskap, frustrerte partnere. 

Nå tok jeg han i å runke i søvne for 2.gang om natten i sengen vår. 

Dette gjør meg dårlig! For jeg føler meg rett å slett jævlig ekkel. Kan jo hende at han syns jeg ikke er tiltrekkende i det hele tatt.

Så tenker jeg, er du aseksuell hvorfor er behovet der for å runke då??

Anonymkode: 15a5c...66f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det å onanere i søvne er en tilstand dessverre. Dette skjedde meg i begynnelsen av mitt forrige forhold, og partneren min fikk meg til å føle meg som verdens verste person.

Man har null kontroll, det er på samme nivå som å prate eller gå i søvne. Jeg våknet midt på natten av at partneren min stod og skjelte meg ut, jeg skammet meg og hadde det helt grusomt. Jeg turte ikke sovne før etter hen, pakket meg inn i dyna og hadde alltid henda over. Ingenting hjalp. Det skjedde 10-15 ganger og etter et år stoppet det. Legen min tok meg ikke på alvor. 
Det er veldig skamfullt og vondt for den det skjer. Nå hadde jeg og eks et aktivt sexliv så hvorfor det skjedde aner jeg ikke. Men husk at det er ufrivillig. 

Anonymkode: 87521...978

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Når han runker er han ikke aseksuell. Onanering er sex med seg selv. 7 år uten sex betyr ingen sex om 7, 10 eller 20 år heller. Du må selv bestemme om du vil leve slik.

Anonymkode: 92a25...00e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og min samboer har vært sammen i snart 7år nå. Og i 7år så har jeg vert misfornøyd med sexlivet vårt.

Hva var tankegangen din, da du valgte å fortsette forbi datingstadiet, med denne fyren? 

Anonymkode: 6539d...30c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aseksuell kvinne 32 svarer. Det er så mange misforståelser rundt aseksualitet, så jeg velger å gi deg et seriøst svar. Aseksualitet handler i utgangspunktet om at man ikke blir seksuelt tiltrukket av andre. Som at heterofile ikke er seksuelt tiltrukket av samme kjønn, homofile ikke er tiltrukket av motsatt kjønn, så klokker aseksuelle inn begge deler og føler ikke seksuell tiltrekning til noen. Man kan likevel være et seksuelt menneske med fungerende kjønnsorganer og følelser, så mange aseksuelle onanerer alene, men man vil ikke/har ikke glede av å være seksuell med en annen person. Noen syns sex er ekkelt, noen er helt nøytrale, og noen kan ha sex med partner for å tilfredsstille dem etc. 

Jeg selv har høy libido og onanerer ofte, og det har jeg gjort siden tenårene. Men jeg har ikke følt seksuell tiltrekning til andre eller interesse for noe intimt. Opp gjennom barneskolen og ungdomsskolen når venner begynte å snakke om gutter, jenter, crush på kjendiser, så kunne jeg ikke kjenne meg igjen i det hele tatt. Jeg var helt uinteressert og tanken på å skulle ta på noen var bare ekkelt. I voksen alder har jeg slitt med å finne ut av «hva jeg er», og jeg måtte bikke 25 før jeg skulle føle romantiske følelser for noen. Jeg har til nå møtt og «eksperimentert» med to menn og en kvinne jeg har hatt følelser for, men det er ikke noe for meg. Jeg blir ikke kåt sammen med et annet menneske, jeg syns kropp er litt ekkelt, er ikke så glad i å bli tatt på, og tanken på å skulle være i en langvarig seksuell relasjon gir meg panikk. 

Men jeg er seksuell med meg selv, og heldigvis dekker onani hele mitt seksuelle og intime behov, så jeg føler aldri at jeg mangler noe. Jeg tror heller aldri jeg kommer til å gå inn i et forhold, både for den andre personen sin skyld, og fordi jeg ikke har noen særlig interesse av noe romantisk. Men, med alle disse litt unnvikende tankene og følelsene, er det viktig for meg å vite hvem jeg er og hva jeg vil, så jeg ikke sårer noen andre. Du må nesten ha en god samtale med mannen din, for om dere har ulike ønsker omkring sex og intimitet, så er jo ikke forholdet liv laga. Jeg vet ikke hvor mye han har reflektert rundt dette, å være aseksuell er jo mye mer tabu for menn enn kvinner, og nettet er fullt av hat. 

Her er en fin samtale mellom tre aseksuelle menn, som kanskje kan øke forståelsen. 

Anonymkode: b77c5...a7b

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aseksuell kvinne 32 svarer. Det er så mange misforståelser rundt aseksualitet, så jeg velger å gi deg et seriøst svar. Aseksualitet handler i utgangspunktet om at man ikke blir seksuelt tiltrukket av andre. Som at heterofile ikke er seksuelt tiltrukket av samme kjønn, homofile ikke er tiltrukket av motsatt kjønn, så klokker aseksuelle inn begge deler og føler ikke seksuell tiltrekning til noen. Man kan likevel være et seksuelt menneske med fungerende kjønnsorganer og følelser, så mange aseksuelle onanerer alene, men man vil ikke/har ikke glede av å være seksuell med en annen person. Noen syns sex er ekkelt, noen er helt nøytrale, og noen kan ha sex med partner for å tilfredsstille dem etc. 

Jeg selv har høy libido og onanerer ofte, og det har jeg gjort siden tenårene. Men jeg har ikke følt seksuell tiltrekning til andre eller interesse for noe intimt. Opp gjennom barneskolen og ungdomsskolen når venner begynte å snakke om gutter, jenter, crush på kjendiser, så kunne jeg ikke kjenne meg igjen i det hele tatt. Jeg var helt uinteressert og tanken på å skulle ta på noen var bare ekkelt. I voksen alder har jeg slitt med å finne ut av «hva jeg er», og jeg måtte bikke 25 før jeg skulle føle romantiske følelser for noen. Jeg har til nå møtt og «eksperimentert» med to menn og en kvinne jeg har hatt følelser for, men det er ikke noe for meg. Jeg blir ikke kåt sammen med et annet menneske, jeg syns kropp er litt ekkelt, er ikke så glad i å bli tatt på, og tanken på å skulle være i en langvarig seksuell relasjon gir meg panikk. 

Men jeg er seksuell med meg selv, og heldigvis dekker onani hele mitt seksuelle og intime behov, så jeg føler aldri at jeg mangler noe. Jeg tror heller aldri jeg kommer til å gå inn i et forhold, både for den andre personen sin skyld, og fordi jeg ikke har noen særlig interesse av noe romantisk. Men, med alle disse litt unnvikende tankene og følelsene, er det viktig for meg å vite hvem jeg er og hva jeg vil, så jeg ikke sårer noen andre. Du må nesten ha en god samtale med mannen din, for om dere har ulike ønsker omkring sex og intimitet, så er jo ikke forholdet liv laga. Jeg vet ikke hvor mye han har reflektert rundt dette, å være aseksuell er jo mye mer tabu for menn enn kvinner, og nettet er fullt av hat. 

Her er en fin samtale mellom tre aseksuelle menn, som kanskje kan øke forståelsen. 

Anonymkode: b77c5...a7b

Så informativt svar! 

Noe er gjenkjennelig for meg, er det mulig å være periodevis aseksuell?

Anonymkode: fc49a...5f1

AnonymBruker
Skrevet

For meg er ikke onanering engang noe seksuelt, jeg fantaserer ikke når jeg ligger der. Det er mer for å nå klimaks fordi det reduserer stress. Det er heller aldri ut av frustrasjon eller at jeg er tent, det er bare for å slappe av.

Anonymkode: 4a91b...146

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei.

Jeg og min samboer har vært sammen i snart 7år nå. Og i 7år så har jeg vert misfornøyd med sexlivet vårt. Vi har nesten aldri sex. Snakket mye om det med samboer, men han har alltid kommentaren: -Sex er oppskrytt! Hvorfor gidde? Jeg sier dette er ofte kjernen til utroskap, frustrerte partnere. 

Nå tok jeg han i å runke i søvne for 2.gang om natten i sengen vår. 

Dette gjør meg dårlig! For jeg føler meg rett å slett jævlig ekkel. Kan jo hende at han syns jeg ikke er tiltrekkende i det hele tatt.

Så tenker jeg, er du aseksuell hvorfor er behovet der for å runke då??

Anonymkode: 15a5c...66f

De fleste aseksuelle runker. Det har bare ikke noe å gjøre med fantasier om andres folk. 

Men enten han er aseksuell eller bare ikke så høyt libido, så høres det ut som du ikke trives så godt i forholdet.

Anonymkode: f495a...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Slik du har det nå, slik vil du ha det resten av forholdet også. 
Dersom det ellers er et bra forhold, så bør dere forsøke å finne en løsning. Kan dere gå til sexolog? Kan dere ha et åpent forhold? Eller bør du gå? 

Anonymkode: a382b...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...