Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 uker i dag og har overtidskontroll på sykehuset i morgen. Jeg har hatt vonde rier av og på siden tirsdag, men de tar seg ikke opp og kommer med 6-10 minutters mellomrom før de plutselig stopper opp. Jeg var inne på en sjekk på føden på tirsdag da jeg trodde fødselen var i gang og hadde da 2 cm åpning med 3 cm lang livmorhals men med myke forhold. Siden den gang har riene vært vondere, men fortsatt ikke satt meg i noen fødsel. 

Jeg er helt ferdig av dette svangerskapet og de siste dagene har jeg bare grått og ikke klart å funnet glede i noe. Jeg har også en 2åring fra før som jeg ønsker å være en god mor til, men som jeg nå synes det er vanskelig å være. Er det noen sjangs for at de setter meg i gang i morgen hvis det har skjedd noe modning siden tirsdag, eller vil de vente til 11 dager over termin uansett? Kjenner at dette tærer på sån mentalt, føler jeg ikke klarer noe mer..

Noen som har lignende erfaringer?

Anonymkode: d2940...6c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt igangsatt 7 dager over termin dersom ikke det hadde startet av seg selv samme dag. Det var pga. svært lite fostervann på ultralyd.

Men hvis det ikke er noen funn så vil de kanskje at du skal gå lenger. Men du må jo si det som det er da, at du har det veldig tungt? Kanskje det vektlegges.

Anonymkode: 03028...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Man kan - dersom det er indikasjoner på at det er nødvendig eller best for baby. 

Dersom det er tegn til modning vil de nok la kroppen gjøre jobben sin. 

Bedre for både kroppen og baby å ikke bli igangsatt om man ikke må. 

Anonymkode: 28724...f3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med dem og fortell hvordan du har det, legg på litt også. Så er det mulig dem setter deg i gang. 

Anonymkode: be124...396

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med se, forteller akkurat hvordan det er, og eventuelt legg på litt ekstra. Si at du har vondt, er usikker, trenger en liten forutsigbarhet pga 2åringen hjemme og barnevakt.

Jeg sleit i flere uker med modningsrier og 3 cm åpning. Jeg kjente ikke forskjell på de, og riene ved tidligere fødsler, og pga raske fødsler tidligere. Så stressa det meg sykt. Så jeg var inn oh ut av sykehuset de siste ukene, hvor jeg og sambo, og jordmødre på sykehuset var alle enige om at jeg hadde rier. Bare ingen som forsto hvorfor det ga seg hele tiden, med tanke på hvor harde takene var ut fra ctg registreringen. Til slutt ble vannet tatt på en av sjekkene etter avtale at det var løsningen ved behov.

Håper du blir hørt, og får hjelp neste gang du er inne. Det er tøft på slutten, for alle, men særlig når en har små barn som krever mammaen sin, og ikke forstår helt. Heier på deg.

Anonymkode: 63d20...479

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...