AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #1 Del Skrevet 20. juni 2024 Tilbudene på såkalte markedsdager og handelsdager er ofte latterlige, noen få steder er det kanskje noen gode tilbud. Før i tiden var sånne dager, dager man kunne gjøre flere kupp og bytte ut alle klærne sine til en billig penge. I de siste årene har tilbudene blitt dårligere og dårligere. Tilbudene er mye likt som butikkene har ellers i året også, 10-20 prosent og bare tull. De styggeste varene som ikke selger henger ute kanskje til 50 prosent, eller sånne teite tilbud som kjøp varer for 500 kr og få så 200 kr avslag på alle jeans. Jeg synes sånne dager bare har blitt tull. Det eneste positive jeg kan si er at det er hyggelig med dager der man møter folk, og er det fint vært er det koselig å tusle rundt og ta en is. Andre som er enig, at tilbudene i butikker blir dårligere og dårligere på sånne dager? Anonymkode: 8b266...21f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Del Skrevet 20. juni 2024 Det irriterer meg også, og det de har oppnådd er at jeg leser mindre og mindre tilbud. Når et senter har kupong-kampanje og butikkene kun bruker det for å markedsføre kjedens kampanje den måneden. At ikke sentre stiller strengere karv om at tilbudene i det minste skal være unike for kampanjen skjønner jeg ikke. De gir butikkene gratis reklame, men krever ingenting tilbake. F. eks er det en dyrebutikk på mitt nærsenter som alltid har Ozam hundesnack 10% hver gang, det er jo bare hån mot kundene. Drev selv butikk for mange år siden og jeg passet alltid på innpriser og kjøpte ekstra mye av enkelte varer for å kunne kjøre kjempetilbud når senteret hadde aktiviteter. Det er ikke så vanskelig å planlegge litt. Anonymkode: f6c38...c53 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #3 Del Skrevet 20. juni 2024 Det er fordi de vet at folk kjøper uansett, bare fordi det er markedsdag, sommer, sol, gøy bla bla bla. Anonymkode: c7cdf...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Del Skrevet 20. juni 2024 Dyrtiden vi er inne i påvirker selvsagt bedrifter også. De skal jo tjene penger. Søsteren min var butikksjef i en nisjebutikk (ikke klesbutikk) på et kjøpesenter. Markedsdager er jo noe man "tvinges" til å delta i, men det er er jo ikke slik at senterledelsen hjelper til økonomisk på noe vis. De bare forventer at du skal klare å presentere varene dine på en innbydende måte og tilby kundene en god rabatt. (Vedkommende over her som snakker om at h*n drev butikk for mange år siden: Ikke særlig relevant for de økonomiske rammene som nåtidens butikkeiere opererer innenfor.) Anonymkode: a87c8...c68 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #5 Del Skrevet 20. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dyrtiden vi er inne i påvirker selvsagt bedrifter også. De skal jo tjene penger. Søsteren min var butikksjef i en nisjebutikk (ikke klesbutikk) på et kjøpesenter. Markedsdager er jo noe man "tvinges" til å delta i, men det er er jo ikke slik at senterledelsen hjelper til økonomisk på noe vis. De bare forventer at du skal klare å presentere varene dine på en innbydende måte og tilby kundene en god rabatt. (Vedkommende over her som snakker om at h*n drev butikk for mange år siden: Ikke særlig relevant for de økonomiske rammene som nåtidens butikkeiere opererer innenfor.) Anonymkode: a87c8...c68 Med små nisjebutikker så stiller jo såklart saken seg anderledes, men nå snakker jeg først og fremst om de STORE kjedebutikkene. Blir for dumt å kjøre 10-20 prosent på sånne markedsdager. Anonymkode: 8b266...21f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå