Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre for å redde squash planten min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 squash planter. Den ene har produsert frukt som jeg kan høste mens den andre sliter. 

Den andre som sliter  mistet et blad pga vinden var så sterk at bladet ble revet av. Dessuten har snegler spist litt av blandene. 
Og som om det ikke var nok så har ikke pallekarmen god drenering pga innerduken til pallekarmen drenerer ikke godt nok selv om det sto på nettsiden

hva kan jeg gjøre for at den skal produsere frukt ? Er der for seint for den? På bildet kan dere se hvor den har blitt revet av?

ED2F1F82-BBF9-4992-B96C-39932A7123D2.jpeg

Anonymkode: 11fa4...560

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser 4 hannblomster og én hunn på bildet, så det kommer nok frukter etterhvert nå. Jeg lærte en gang at man skal plukke hannblomstene fram til hunnblomstene dukker opp, og også plukke hannblomstene etter bestøving, for da stimulerer en planten til å sette mere blomst/frukt.  At et blad er knekt, har nok ikke noe betydning. Jeg må av og til knekke av blader som er i veien eller har blitt stygt osv, og plantene trives uansett.

Anonymkode: 61726...232

Skrevet

Blir snart frukter her.

Jeg plukker ikke hanblomster, men etter bestøvning når squashfrukten begynner å utvikle seg, så fjerner jeg rester av hunblomsten for å hindre råte opp i frukten. Gi de passe mye gjødsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...