Gå til innhold

Skifte lås på ytterdør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva koster det ca å skifte lås på en ytterdør?  

Anonymkode: a6d59...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratis hvis du gjør det selv. Det har jeg gjort flere ganger og det er ikke vanskelig😁skiftet både vanlige og elektriske og jeg har ingen forkunnskap. Du finner fremgangsmåter på YouTube/internett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (1 minutt siden):

Gratis hvis du gjør det selv. Det har jeg gjort flere ganger og det er ikke vanskelig😁skiftet både vanlige og elektriske og jeg har ingen forkunnskap. Du finner fremgangsmåter på YouTube/internett 

Tror ikke jeg tør det :)

Anonymkode: a6d59...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månestråla skrev (6 minutter siden):

Gratis hvis du gjør det selv. Det har jeg gjort flere ganger og det er ikke vanskelig😁skiftet både vanlige og elektriske og jeg har ingen forkunnskap. Du finner fremgangsmåter på YouTube/internett 

Du må uansett betale for ny lås, så gratis blir det ikke.

jeg betalte 1200kr i tillegg til selve låsen for at en fagperson kom hjem til meg og byttet. Jeg prøvde å ta ut låsen selv for å dra på låssenter og kjøpe ny, riktig lås, men den satt bom fast. For leg var det verdt pengene. 

Anonymkode: 7d1d4...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet det selv flere ganger. Veldig lett.

Anonymkode: 4ffb0...93f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre påpeker, så er det svært enkelt å bytte selve låssylinderen på ytterdør. Normalt er det kun to stjerneskruer som skal skrus ut. Dette klarer de aller aller fleste utmerket fint selv, uten å bruke masse penger på det.

Låssylinderen er den du gjerne bytter for å få en ny og annen nøkkel i døren.

Skal du av en eller annen grunn bytte hele låsen (med låskasse) kan det være en annen og mer omfattende sak, siden det i noen tilfeller må gjøres tilpasninger i dør/karm.

Anonymkode: 8fc75...533

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Skal du av en eller annen grunn bytte hele låsen (med låskasse) kan det være en annen og mer omfattende sak, siden det i noen tilfeller må gjøres tilpasninger i dør/karm.

Jeg skal bytte den delen som nøkkelen går til, siden uvedkommende har fått tak i nøkkel til mitt hus. Det betyr vel hele låskassen?

Anonymkode: a6d59...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan det er med enebolig, men når vi byttet sentrallås i leiligheten fordi forrige huseier hadde somlet bort så mange nøkler betalte vi 5000kr. 

Anonymkode: bf4ca...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene varierer veldig. Husker da jeg selv skulle bytte i høst sjekket jeg flere steder. Tror på det ene stedet tok de ca 2000 for lås + nøkler og 1000-1500 kr for å komme å gjøre jobben. Mens på en annen butikk som var en "smule" dyrere så tok de 4000-5000 kr bare for selve låsen. Jeg endte opp med å kjøpe det på biltema for 175 kr, og satte inn selv. Ble en dags jobb og mye banning siden det var en gammel kjellerdør der jeg måtte tilpasse både dør/karm. Men ble fornøyd til slutt ^^.

Anonymkode: 68043...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal bytte den delen som nøkkelen går til, siden uvedkommende har fått tak i nøkkel til mitt hus. Det betyr vel hele låskassen?

Anonymkode: a6d59...135

Nei, da bytter du som regel bare låssylinderen. Enkel jobb. 

Anonymkode: 76c8b...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ubrukelige eksmann med ti tommeltotter klarte å bytte her når vi bodde sammen. 

Anonymkode: bdbce...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...