Chalte Skrevet 20. juni 2024 #1 Del Skrevet 20. juni 2024 jeg har lyst til å lage bordkort - ark - bilder og avis til bryllup og masse masse mere, sett det meste på print og blitt veldig gira på dette,, men har ikke funnet ut hvor jeg kan lage det. jeg har veldig lyst til å lage ting selv og har tenkt og begynne tidlig sånn at jeg kan spare penger. men hva trenger jeg for å få til alt dette ? noen som har gjordt dette selv og har tips og triks til dette. veit jeg må ha en skriver for bilder og alt dere der. men noen som veit av noen nettsider og sånt ? hva er billigeste mulighet og andre tips tar jeg gjærne imot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hds Skrevet 20. juni 2024 #2 Del Skrevet 20. juni 2024 Jeg lager alt dette til bryllup selv nå. Fant mal på Etsy. Ei som jeg mener het bryllupshjelpen eller noe i den duren har ei samlepakke der med bordkort, bordkort, bordplassering, alle plakater til kakebord, gavebord osv, invitasjoner, kirkeprogram osv. Jeg fikk henne også til å spesialdesigne en mal til bryllupsavis. Denne fikk jeg akkurat som jeg ønsket med alle detaljer jeg ville - helt enestående hjelp! Så nå fyller jeg inn i den og sender til trykking hos et lokalt firma😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. juni 2024 #3 Del Skrevet 20. juni 2024 (endret) Har nettopp bestilt dette selv. Fant en mal via Etsy, men Canva har også mye. Du trenger egentlig ikke Etsy for å finne mal. Gjorde om til PDF-fil i Canva og printet via VistaPrint. Det var MYE billigere enn å trykke via Canva, betalte litt i underkant av 700 kr for 8 sider i A4-format for 100 stk, mot over 400 dollar på Canva. Endret 20. juni 2024 av SPOCA 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 20. juni 2024 #4 Del Skrevet 20. juni 2024 Hør med lokalavisa hvor de trykker og spør om du kan få trykket der Trykking må ofte bestilles i litt god tid, så gjør det så fort som mulig. Om du skal ha «avis-avis» lissom. Mulig de også har en grafiker som kan sette dette sammen for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #5 Del Skrevet 21. juni 2024 For all del, lag i vei. Så lenge du forstår at det er noe du gjør for din egen del, og ikke for gjestenes. Alle kommer så klart til å ta i mor og takke og si at det er fint, men ikke en eneste sjel kommer til å lese intervjuet med brudeparet eller løse kryssordet. Så lenge du forstår det, så gjør du akkurat som du vil. Anonymkode: 582eb...78e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #6 Del Skrevet 21. juni 2024 Adobe Indesign. Anonymkode: 89a62...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2024 #7 Del Skrevet 21. juni 2024 Jeg synes de fleste slike opplegg er lite interessant. Det er stort sett for hovedpersonen. Vi gjester bryr oss stort sett ikke. For min del kunne meny, program for dagen osv vært på et A4 ark med vanlig skrift og kanskje et fint bilde av brudeparet, noen fine blomster eller noe. Ville selv heller brukt tid og krefter på å feks laget et album, skrevet ned minner osv om meg og brudgom. Som var ment til oss og for oss. Men som gjester kunne bladd i om ønskelig. Eventuelt selv bli oppfordret til å skrive et minne med brudeparet og legge inn et bilde. Slikt er varig og ikke noe man bruker mange timer på, ingen bryr seg om og som går rett i bosset. Anonymkode: cb51c...b99 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. juni 2024 #8 Del Skrevet 22. juni 2024 Ryddet for avsporinger, latterliggjøring og brukerangrep, og svar til det. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2024 #9 Del Skrevet 26. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 17.29): For all del, lag i vei. Så lenge du forstår at det er noe du gjør for din egen del, og ikke for gjestenes. Alle kommer så klart til å ta i mor og takke og si at det er fint, men ikke en eneste sjel kommer til å lese intervjuet med brudeparet eller løse kryssordet. Så lenge du forstår det, så gjør du akkurat som du vil. Anonymkode: 582eb...78e Ekspander Hilsen gledesdreperen 🤣 Anonymkode: 8623b...2d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #10 Del Skrevet 30. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 26.6.2024 den 11.42): Hilsen gledesdreperen 🤣 Anonymkode: 8623b...2d0 Ekspander Realisten heller tenker jeg Anonymkode: e3e22...06f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2024 #11 Del Skrevet 30. juni 2024 Ikke legg for mye arbeid i ting som gjestene ikke bryr seg om, som feks avis. Kun praktiske ting som bordkort, program og bordplassering.😄 Anonymkode: 5c073...0cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hds Skrevet 30. juni 2024 #12 Del Skrevet 30. juni 2024 Synes det er trist at det kommer så mange kjipe kommentarer inne her i forhold til å lage sånn. Disse svarer heller ikke på det du egt spør om. Jeg tenker, drit i hva alle andre skulle mene - om du ønsker å lage dette, så kjør på! Jeg har nettopp skrevet ut masse diverse, og sendt hefter til trykk. Bryllup om under to uker. Tok masse tid å lage heftet, men jeg er sååå fornøyd og glad for at jeg har gjort det! Så får gjestene synes hva de vil om det - det er vår dag og vi gjør det vi ønsker oss selv. Håper du finner en mal du liker. Jeg var som sagt veldig fornøyd med den jeg brukte selv om redigeringsprogrammet var dårlig. Send meg en mld om du vil se noe av det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chalte Skrevet 12. juli 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 8.17): Ikke legg for mye arbeid i ting som gjestene ikke bryr seg om, som feks avis. Kun praktiske ting som bordkort, program og bordplassering.😄 Anonymkode: 5c073...0cd Ekspander jeg veit du mener det, men du er anonym og kjenner ikke min familie eller noe sånt, dette er noe min familie og venner vil sette stor pris på. jeg vil ha svar på dette og ikke dere som sitter å kommentere hva jeg skal gjøre og ikke gjøre. var ikke det jeg spurte etter... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chalte Skrevet 12. juli 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 12. juli 2024 hds skrev (På 30.6.2024 den 11.57): Synes det er trist at det kommer så mange kjipe kommentarer inne her i forhold til å lage sånn. Disse svarer heller ikke på det du egt spør om. Jeg tenker, drit i hva alle andre skulle mene - om du ønsker å lage dette, så kjør på! Jeg har nettopp skrevet ut masse diverse, og sendt hefter til trykk. Bryllup om under to uker. Tok masse tid å lage heftet, men jeg er sååå fornøyd og glad for at jeg har gjort det! Så får gjestene synes hva de vil om det - det er vår dag og vi gjør det vi ønsker oss selv. Håper du finner en mal du liker. Jeg var som sagt veldig fornøyd med den jeg brukte selv om redigeringsprogrammet var dårlig. Send meg en mld om du vil se noe av det! Ekspander tusen takk, jeg spurte om råd og det ble tråkket ned som jeg har gjordt noe galt. mange meldinger ble slettet siden det var mange som angrepet meg for å vil ha avis å sånt. forstår ikke hvorfor.. men vi kommer til å gjøre det som vil gjøre oss og famiie og venner glade. så håper jeg finner en plass å gjøre det ååh så artig! kostet det my ? og hvor sendte du det og håper bryllup dagen din ble helt super og dere og din familie og venner hadde en super fin dag ja jeg må finne et bra program som kan få bilder og alt til å bli supert, men har mange venner innafor kamera og program. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chalte Skrevet 12. juli 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 12. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.6.2024 den 8.11): Realisten heller tenker jeg Anonymkode: e3e22...06f Ekspander du er anonym og veit vel ikke hva du prater om og kanskje ikke veit hvordan familie og vennene mine vil føle over for noe sånt. men din mening men jeg kjenner mine og jeg har et bra forhold til alle mine. så kanskje svare på det jeg spør om og ikke hva du tror noen vil høre eller være "kul" veit ikke hvor gammel du er men ikke gammel nokk til å vite hva dette vil bety elller opplevd ekte kjærlighet. men ikke angrip sånn plis. ha en kjempe fin dag vidre<3 Endret 12. juli 2024 av Chalte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #16 Del Skrevet 16. juli 2024 Chalte skrev (På 12.7.2024 den 20.49): du er anonym og veit vel ikke hva du prater om og kanskje ikke veit hvordan familie og vennene mine vil føle over for noe sånt. men din mening men jeg kjenner mine og jeg har et bra forhold til alle mine. så kanskje svare på det jeg spør om og ikke hva du tror noen vil høre eller være "kul" veit ikke hvor gammel du er men ikke gammel nokk til å vite hva dette vil bety elller opplevd ekte kjærlighet. men ikke angrip sånn plis. ha en kjempe fin dag vidre<3 Ekspander Så jeg vet ingenting om deg, men du vet åpenbart alt om meg? Jeg driver med scrapbook. Jeg lager flotte, hjemmelagede kort til alle anledninger. Jeg gjør det mest for min egen del, da jeg koser meg veldig med det, og det er min måte å koble av på. Samtidig vet jeg at de kortene jeg bruker tid på, etterhvert havner i søpla hos flere mottakere. Realistisk som jeg er. Anonymkode: e3e22...06f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 16. juli 2024 #17 Del Skrevet 16. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 18.20): Adobe Indesign. Anonymkode: 89a62...441 Ekspander InDesign brukes profesjonelt og er ikke akkurat et software man uten videre klarer slenge sammen en avis i, om man ikke har noe erfaring med det fra før. En enklere løsning er nok som flere har nevnt, å kjøpe en mal som redigeres i gratisprogram som Canva og lignende. Det skal tross alt ikke trykkes i tusenvis av eks. og sendes ut i kommersiell sammenheng, så fargeprofiler, oppløsning og tilsvarende trykktekniske hensyn trenger man ikke ta like mye hensyn til. Endret 16. juli 2024 av ElectricScum 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå