AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #1 Del Skrevet 19. juni 2024 Hvordan får jeg langt og tykt hår? Håret mitt er så tynt og det vokser så sakte så det blir aldri langt nok. Anonymkode: 4e33e...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #2 Del Skrevet 20. juni 2024 Har hørt at b vitamin er viktig for hårvekst. Har også sett slike rosmarin olje trender på nett hvor du maserer hodebunnen, du må nesten søke på det. (Noe er svindel for at du skal kjøpe ting av dem eller gi dem visninger så de kan tjene penger) Og husk at alle har ulike hårtyper og mange du ser har tykt hår bruker extentions eller parykk, om ikke det er gener. Hvor langt er det nå? Å hva er tynnt? Jeg har langt ned til rompa, men skal klippe det til en mer rimelig lengde fordi det er slitt og jeg er lei. Kan si at langt langt hår er kjedeligere å style enn medium langt, fordi det er tungt og floker seg lett. Det tar evigheter å krølle, som varer nok til at jeg rekker å komme meg offentlig før frisyren er et hulder og krøllene har fallt. Får heller ikke til å krølle den øverste delen for det er for tungt, tar 100 år og krølltang er ikke lang nok til å få plass til alt håret. Du må nesten prøve hva du trives med når og om du finner ut hvordan å få lengre, om det ikke kun er at du ikke er tolmodig nok for det tar lang tid å spare. Men medium frisyrer er mye mer frihet. Til å ha håret i klip også, det går ikke til meg. Bare med en sånn halv opp, halvt ned frisyre. Og null volum, men håret mitt er slett, glatt, langt og krøller seg kun i baby hårene når det regner. Anonymkode: be82d...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #3 Del Skrevet 20. juni 2024 Godt og sunt kosthold må til. Men hvorfor skal du ha det langt? Er da mange fine korte frisyrer. Har ei venninne med tynt hår og hun maser om å få langt hår. Hun klipte det kort pga mye skader grunnet hjemmefarging og kler veldig godt sitt korte hår. Men neida hun skal absolutt ha langt hår selv om man kunne se rett inn på hodebunnen når det var skulderlangt og skadet. Blir nok ikke bedre jo eldre hun blir heller. Hun er 65, så alderen har innhentet henne. Anonymkode: 917a9...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #4 Del Skrevet 20. juni 2024 For meg hjalp det å finne riktig sjampo, kutte ned til å kun vaske håret 1 gang i uka, og massere hodebunnen ofte. Det er viktig å fjerne oppbygd plakk av såpe rester, døde hudceller og støv, også får man mer sirkulasjon i hodebunnen. Begynte også med hårolje hver dag, og hår-kur 1 gang i uka. Anonymkode: a5e5c...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #5 Del Skrevet 20. juni 2024 Blir det ikke langt naturlig, har du nok ikke genene for det. Anonymkode: cd9b6...998 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #6 Del Skrevet 20. juni 2024 Her er ikke din største utfordring å få håret langt, men tykt. Hvorfor er håret ditt tynt? Gener får du ikke gjort noe med. Men kostholdet ditt og hvordan du pleier håret kan du påvirke. Er håret ditt slitt? Altså det er mange faktorer som spiller inn her som gjør det vanskelig å bare gi deg annet en helt tilfeldige råd. Anonymkode: f65b5...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2024 #7 Del Skrevet 20. juni 2024 Om du har tynt hår, så ser det faktisk tykkere/fyldigere ut om du har en kortere frisyre, gjerne med litt oppklipp. Anonymkode: b0fbd...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 20. juni 2024 #8 Del Skrevet 20. juni 2024 Bare å få i seg nok essensielle fett og aminosyrer det. Kutt ned på karbs og ta d og B-vitaminer. Dusj og vask håret bare 2-3 ganger i uken og ikke gå til frisøren før i 2027 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 20. juni 2024 #9 Del Skrevet 20. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan får jeg langt og tykt hår? Håret mitt er så tynt og det vokser så sakte så det blir aldri langt nok. Anonymkode: 4e33e...e79 Tynt hår får du ikke gjort så mye med. Det er gener. Ellers må du bare la det gro. Vil og anbefale å vaske det så sjeldent som mulig. Max 1 gang i uka. Endret 20. juni 2024 av Jajakvinne12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 20. juni 2024 #10 Del Skrevet 20. juni 2024 Rosmarinolje i håret som du masserer inn 1-7 timer før hårvask. NB; ikke eterisk olje, men en ferdig utblandet hodebunnsolje med rosmarin i seg. Rosmarin får igang hårsekker som "sover". Om hårsekkene er døde, vil det ikke hjelpe, som man ser på skalla menn over 40. Gjør dette gjerne før hver eneste hårvask. Skylle over håret med eplecidereddik med urter. Vil anbefale rosmarin her også, men andre urter som salvie (håret kan bli mørkere), kamille og nype er fint. Ta et glass med lokk til som du tar litt urter oppi, fyll deretter på med eplecidereddik. La det stå i kjøleskapet i to uker for at urtene skal blande seg godt med eddiken. Når du skal dusje så tar du en stor bolle eller et litermål, og tar oppi to spiseskjeer med eplecidereddiken. Ikke ta med urter. Når du har vasket håret med sjampo og balsam, så fyller du opp bollen/litermålet og tømmer over håret. Skyll forsiktig litt gjennom håret for å fordele det utover. Det lukter ikke eddik av håret ditt etterpå, ingen fare. Dessuten er eplecidereddik bra for å motvirke lus om man skulle være så uheldig. https://www.youtube.com/watch?v=ZmnZIpNMwoU&ab_channel=holistichabits Her kan du se hvordan noen velger å gjøre prosessen. 👆 Bytt til silkeputetrekk eller sov med silkebonnet. Dette tipset tok lang tid før jeg selv tok i bruk, men ser en enorm forskjell på håret. Bruk alltid varmebeskyttende om du skal føne håret, krølle, glatte eller noe som helst med varme. Jeg liker Maria Nila sine Bytt til hårbørste av tre. Av sjampo og balsam så har det faktisk ikke så altfor mye å si, med mindre man får irritert/tørr hodebunn. Jeg liker Maria Nila sin Head and Heal, Tipsene nevnt over her er mye viktigere, og at man gjør det konsekvent i flere mnd. Vask håret så ofte eller sjeldent du vil, alt utfra hva hodebunnen sier. Får du fett hår fort, vask det. Har du krøller og lite fett i hodebunnen kan det være mer sjeldent. Å føne håret kan også hjelpe på fett hodebunn. Vask håret to ganger, masser godt. Bruk hårkur. Finn en du liker, gjør ikke noe at den er fra normal så lenge du liker den. Det viktigste med hårkur er at den blir jevnlig brukt. Unngå all bruk av tørrsjampo! Klipp håret jevnlig. Dette kan variere, du må se på tuppene dine. Noen får lett slitte tupper, andre ikke. Jeg klipper ca hver 3 måned, andre kan fint klippe bare to ganger i året. Mange er sikkert uenige om disse tipsene, og mener alt handler om gener. Ja, noen er heldig og har tykt hår, men det er ikke noe i veien for å ta skikkelig vare på hud og hår. Det samme gjelder solkrem og rynker. Noen får rynker tidligere enn andre, men solkrem vil så absolutt hjelpe på at det ikke kommer mye tidligere enn forventet. Disse tipsene har fungert på meg, etter at jeg mistet over halvparten av håret mitt da jeg gikk på sterke medisiner for over ti år siden. Jeg gjorde ikke noe spesielt med det i tre år, regnet med det skulle bli tykt av seg selv igjen. Det ble det absolutt ikke, og jeg begynte med vitamin b-tilskudd. Dette hjalp heller ikke, for jeg hadde masse b-vitamin allerede. Om du har vitaminmangler, kan det hjelpe med tilskudd. Om du ikke mangler, har det ingen hensikt. Etter å ha søkt meg ihjel på youtube de siste 5-7 årene, har jeg funnet hva jeg liker å gjøre og hva som fungerer på meg. Nå har jeg to barn, og klart å få tykt hår igjen til tross for mye mist av håret etter fødslene. Håper du tester rådene, de trenger langvarig bruk i flere måneder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå